منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

سردار حاجی‌زاده:‌ ایران موشک جدید بالستیک هایپرسونیک ساخت/ قابلیت عبور از همه سامانه‌های سپر موشکی

سردار حاجی‌زاده:‌ ایران موشک جدید بالستیک هایپرسونیک ساخت/ قابلیت عبور از همه سامانه‌های سپر موشکی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند.

سردار حاجی‌زاده:‌ ایران موشک جدید بالستیک هایپرسونیک ساخت/ قابلیت عبور از همه سامانه‌های سپر موشکی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح امروز (پنجشنبه 19 آبان‌ماه)‌در حاشیه یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم گفت: سال‌های سال است که در سایه تحریم‌های ظالمانه و سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت فعالیت‌های خود در حوزه هوافضا را به پیش می‌بریم. 

وی افزود: ما به لطف الهی موفق شدیم به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته دست پیدا کنیم که قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد، از آن‌ها عبور کرده و همان سامانه های سپر موشکی که می‌تواند جزو مهم‌ترین ارکان دفاعی دشمن باشد را هدف قرار بدهد.  

سردار حاجی‌زاده با اشاره به ویژگی‌های موشک بالستیک هایپرسونیک نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: این سامانه سرعت بسیار بالایی دارد و قابلیت مانورپذیری در جو و بیرون جو را دارد. هم سامانه های پدافندی که در داخل جو دفاع می‌کنند و هم سامانه‌های فوق‌العاده گران قیمتی که در بیرون جو با موشک‌ها مقابله می‌کنند، این موشک جدید جمهوری اسلامی ایران از همه آن‌ها عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به سایر قابلیت‌های موشک جدید این نیرو گفت: این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

سردار حاجی‌زاده درباره نقش شهید طهرانی مقدم در پیشرفت‌های امروز صنعت موشکی کشورمان تصریح کرد: کاری که در این مسیر نورانی که به لطف الهی همکاران ایشان و عزیزان ما در طول این 37 سال این مسیر را ادامه دادند و ما هر روز که جلو می‌رویم شاهد سرعت و شدت گرفتن این حرکت رو به جلو هستیم.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل مطرح کرد؛ امروز حوزه رسانه میدان نبرد اصلی است

 

امیر سرتیپ دوم شفیعی گفت: شکل نبرد‌های امروزی به طور کامل دچار تغییر شده و توانایی نظامی تاثیرگذاری سابق را ندارد و رسانه میدان نبرد اصلی است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم شفیعی، ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل در همایش فرماندهان و کارکنان یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تبریز گفت: شکل نبرد‌های امروزی به طور کامل دچار تغییر شده است و توانایی نظامی تاثیرگذاری سابق را ندارد و رسانه میدان نبرد اصلی است.
وی ادامه داد: دشمنان کشور عزیزمان در این عرصه با صرف هزینه‌هایی گزاف برای دستیابی به اهداف شوم خود هستند.
ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل اضافه کرد: در دهه‌های اخیر ملاک قدرت و اقتدار یک نظام با مولفه‌های قدرت نظامی و منابع سرزمینی سنجیده می‌شد ولی امروز یکی از مولفه‌های نخست در تعیین قدرت یک کشور مولفه توانایی‌های رسانه‌ای آن کشور است.
امیر سرتیپ دوم شفیعی اظهار داشت: دشمنان اسلام با بهره‌گیری از رسانه و با تبیین وارونه حقایق موجود سعی در منحرف کردن ذهن جوانان و القای افکار ناصحیح دارند که ضروری است همه مسئولان نظام مقدس اسلامی تمام تلاش خود را در حوزه جهاد تبیین که ثمره‌اش روشنگری حقایق و بصیرت‌افزایی فرد فرد جامعه است به کار گیرند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: تداوم راه شهدا جز با تبعیت از ولایت میسر نیست/ جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد

 

امیر سرتیپ «حیدری» گفت: برای ادامه سیره شهدا، راهی جز پیروی از ولایت و اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز (چهارشنبه) در جمع مردم گناباد اظهار داشت: ایران اسلامی، شهیدپرور است و با خون شهدا رشد کرده و عزت، اقتدار، معنویت و بصیرت نظام مقدس اسلامی مرهون رهنمودها و هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا و خون شهداست.
وی افزود: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی با خون شهدا ادامه می‌یابد و لازمه تداوم این اقتدار، در صحنه بودن و اطاعت از فرامین ولایت است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: برای ادامه سیره شهدا، راهی جز پیروی از ولایت و اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود ندارد.
امیر سرتیپ حیدری گفت: ارتش جمهوری اسلامی ۴۸ هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و حدود ۲۰۰ هزار خانواده شهید داریم لذا نمی‌گذاریم دشمن در کوچه و خیابان‌هایی که به نام شهدا مزین است قدم بگذارد که اگر این خیال را داشته باشد پایش را قلم خواهیم کرد.
وی ادامه داد: دشمنان از روزی که انقلاب اسلامی نهالی نورس بود، توطئه‌های زیادی را طرح‌ریزی و اجرا کردند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند، اینک که این نظام به درختی تنومندی تبدیل شده است به طور قطع راه به جایی نخواهد برد.
امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار حوزه‌های مختلف نظامی، دفاعی، سیاسی و امنیتی قرار دارد که دشمنان این را بر نمی‌تابند و روز به روز علیه ما توطئه می‌کنند.

تقویت امنیت پایدار دلیل حضور ارتش در نوار مرزی/ خطای دشمن نابودی‌اش را به همراه دارد

 

امیر سرتیپ حیدری گفت: استقرار ارتش جمهوری اسلامی در مرز‌ها به معنای وجود عوامل تهدیدکننده امنیت نیست. بلکه برای اشراف اطلاعاتی بیشتر و امنیت پایدارتر است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از پاسگاه ارتش در مرز دوغارون در شهرستان تایباد که امروز (سه‌شنبه) انجام شد، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش با عنایت الهی، آماده دفع هرگونه تهدید دشمنان است و امنیت را در مرز‌ها برقرار می‌کند.
وی افزود: استقرار ارتش در مرز‌ها به معنای وجود عوامل تهدیدکننده امنیت نیست. بلکه برای اشراف اطلاعاتی بیشتر و امنیت پایدارتر است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سربازان این نیرو، آماده‌اند که با جان‌فشانی از حدود و مرز‌های کشور دفاع کنند.
امیر سرتیپ حیدری یادآور شد: پیام کلی برای دشمنان این است که اگر خطایی انجام دهند، تومار عمرشان در کسری از زمان درهم پیچیده خواهد شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: یگان‌های لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه(ع) و قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نیروی زمینی ارتش در مرز‌های شرقی کشور حضور دارند و با روحیه بالا و آمادگی کامل از مرزهای ایران اسلامی حفاظت و حراست می‌کنند.
امیر حیدری بیان داشت: در گذشته اشرار و قاچاقچیان در مرز‌های شرقی، به تحریک یا شاید همراهی بعضی از عناصر کشور مقابل، تعرضاتی را داشتند که قاطعانه جواب گرفتند.
بازدید از پاسگاه‌های مرزی ارتش در شهرستان تایباد و حضور در جمع سربازان تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی شهید حبرانی، مستقر در مرز دوغارون، محور اصلی بازدید و سفر امیر سرتیپ حیدری به شهرستان تایباد بود.

واکنش ایران به اظهارات الهام علی اف

واکنش ایران به اظهارات الهام علی اف

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات الهام علی اف گفت: مسیر حل مشکلات قفقاز نه مراجعه به نیروهای فرامنطقه‌ای، بلکه از پایتخت کشورهای منطقه می‌گذرد.

واکنش ایران به اظهارات الهام علی اف

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (سه شنبه) ۱۷ آبان ماه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آذربایجان در خصوص حمایت جمهوری اسلامی ایران از ارمنستان اظهار داشت: سیاست اصولی ما بر پایه حسن همجواری و گسترش روابط با همه همسایگان استوار بوده و تقویت روابط با هر یک از همسایگان به منزله روابط علیه همسایه دیگر نیست. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال مناقشه طولانی دو همسایه شمالی در منطقه  قره باغ خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ تمامیت ارضی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان، با رعایت حق و در چارچوب حقوق بین‌الملل تاکید کرده و از این رو اشغال سرزمین‌های آذربایجان را محکوم و از آزادسازی آن در بالاترین سطوح حمایت کرده است. 

* دلایل نگرانی از دیدارهای معمول در سطوح همسایگی قابل درک نیست

کنعانی با بیان اینکه نزدیک به دو سال است که مقامات جمهوری آذربایجان در سطوح مختلف سیاسی، نظامی و امنیتی دیدارهای دو جانبه و چند جانبه در سطح مقامات مختلف با ارمنستان داشته و به سوی صلح و آشتی پایدار با یکدیگر گام برمی‌دارند، که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هم بوده است، یادآور شد: اما دلایل نگرانی آنها از دیدارهای معمول در سطوح همسایگی با کشور مقابل قابل درک نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه رزمایش اخیر در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان را اقدامی معمول و برنامه ریزی شده خواند که از مجاری رسمی نیز قبل از برگزاری به اطلاع همسایگان ذیربط رسیده است. 

به گزارش فارس، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مراسم روز پیروزی این کشور عنوان کرد: برگزاری رزمایش‌ها در مرز جمهوری آذربایجان موجب ترس باکو نخواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان بار دیگر تاکید کرد: مسیر حل مشکلات قفقاز نه مراجعه به نیروهای فرامنطقه‌ای، بلکه از پایتخت کشورهای منطقه می‌گذرد و جمهوری اسلامی ایران مجددا آمادگی خود را برای کمک به حل و فصل مسائل باقیمانده بین دو همسایه شمالی، در قالب‌های دو جانبه، سه جانبه و ابتکار منطقه‌ای ۶ جانبه در تهران اعلام می‌کند.

باور 373، S300 و S400 را بیشتر بشناسیم/ تفاوت‌ها و شباهت‌های سامانه‌های برد بلند پدافندی چیست؟+ تصاویر

 

باور 373، S300 و S400 را بیشتر بشناسیم/ تفاوت‌ها و شباهت‌های سامانه‌های برد بلند پدافندی چیست؟+ تصاویر

باور 373، S300 و S400 سه سامانه بردبلند پدافندی در جهان هستند که می‌توانند اهداف خود را در فاصله بیش از 300 کیلومتری منهدم کنند.

باور 373، S300 و S400 را بیشتر بشناسیم/ تفاوت‌ها و شباهت‌های سامانه‌های برد بلند پدافندی چیست؟+ تصاویر

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: وزارت دفاع طی روزهای اخیر از موشک ارتقاءیافته سامانه پدافندی باور 373 با نام صیاد 4B رونمایی کرد. با این رونمایی و بروزرسانی انجام شده در سامانه باور 373، برد این سامانه به فراتر از 300 کیلومتر افزایش پیدا کرد. 

همچنین سامانه باور 373 با یک جهش تقریباً‌ دوبرابری در برد درگیری توانست خود را در رده سامانه‌ برد بلندی مانند S400 قرار بدهد. اما، هر کدام از این سامانه‌ها مشخصات و ویژگی‌هایی دارند که در ادامه هر کدام از این مولفه‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

 

ادامه مطلب ...

سامانه «باور ۳۷۳» در دنیا کم‌نظیر و بی‌نظیر است

سامانه «باور ۳۷۳» در دنیا کم‌نظیر و بی‌نظیر است / ایران؛ دومین کشور دارنده سامانه با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر

امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش امشب (یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه) در برنامه «صف اول»، با محوریت ارتقای سامانه باور ۳۷۳، گفت: این اقدام بزر‌گ و جهانی را خدمت ملت ایران تبریک می‌گویم و ایران به دومین کشور دارنده چنین سامانه‌ای با قدرت بالا و برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر در جهان تبدیل شده است.

وی افزود: شرایط دفاع مقدس به ما دیکته کرد که اگر می‌خواهید روی پای خود بایستید باید تجهیزات شما بومی و داخلی باشد. ما این کار را از آن زمان آغاز کردیم و چه شرایطی رسیدیم که همه تجهیزات پدافندی ما بومی است.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به ارتقای سامانه باور ۳۷۳، گفت: ما کار را در دهه ۹۰ با یک کار سنگین مطالعاتی مابین پدافند هوایی، وزارت دفاع و برخی از دانشگاه‌ها را آغاز کردیم، بالاخره با همه فراز و نشیب‌های این کار مشترک ما در سال ۱۳۹۷ به مرحله رسیدیم که می‌توانیم شلیک را انجام دهیم.

وی ادامه داد: نخستین شلیک‌های موفق این سامانه در برد‌های ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلومتر انجام شد و سپس کار را ادامه دادیم تا به مرحله‌ای رسیدیم که در سال ۱۳۹۹ دو تست عملیاتی موفق را طی یک سناریوی بسیار سخت‌گیرانه در برد ۱۵۰ کیلومتر را انجام دادیم، اما به این موضوع قانع نبودیم و به دنبال سامانه‌ای بودیم که در دنیا کم‌نظیر و بی‌نظیر باشد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: ما در سال ۱۴۰۱ به این مرحله رسیده‌ایم که قادر هستیم این سامانه و موشک را ارتقا دهیم و به سراغ تست بالای ۳۰۰ کیلومتری برویم، یعنی به این یقین رسیده‌ایم که می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و برای اولین بار در کشور چنین آزمایشی انجام شد.

دلنوشته فرمانده کل ارتش برای آرتین

دلنوشته فرمانده کل ارتش برای آرتین

امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش در دلنوشته ای برای آرتین، کودک مظلومی که والدین و برادرش در حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) به شهادت رسیدند، گفت: کاش من بجای پدر، مادر و برادرت به خون غلطیده بودم و تو اکنون تنها و داغدار نبودی!

دلنوشته فرمانده کل ارتش برای آرتین

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دل نوشته ای برای آرتین، کودک مظلومی که والدین و برادرش در حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) به شهادت رسیدند، گفت: کاش من بجای پدر، مادر و برادرت به خون غلطیده بودم و تو اکنون تنها و داغدار نبودی!

متن کامل دلنوشته فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرزندم آرتین؛ سرباز ایرانی با تو سخن می گوید.

آرتین عزیز؛ کاش من بجای پدر، مادر و برادرت به خون غلطیده بودم و تو اکنون تنها و داغدار نبودی.

پسرم آرتین؛ اگر چه قلبم آزرده دلتنگی تو است، اما کاش زخم های دل تو، روی سینه ام انباشته می شد و تو را غصه دار و دلتنگ پدر، مادر و برادرت نمی دیدم.

برای یک سرباز ایرانی هیچ چیز سخت‌تر از آن نیست که در عین توانایی، خون دل بخورد، دندان به هم بفشارد و صبوری کند و شمشیر در نیام نگه دارد.

 تو خیلی کوچکی ولی شاید برایت گفته باشند مردی قدرتمند و قوی که پیش چشمش، همسرش را به خون کشیدند، بخاطر مصالح بالاتر سکوت کرد و خون دل خورد.

الان هم آقای ما همینطور است. اما اگر لب تر کنند میلیون ها عاشق جان فدا به فرمانش همه زشتی ها را زیر پا له می کنند و دشمن را ادب می کنند. اما آقای ما می‌گویند صبور باشید تا واقعیت ها خود را به همه نشان دهد و شمشیر خود را برای آمریکا تیز کنید.

او از مولای خود و ما نیز از مولا و آقای خود آموختیم صبر پیشه کنیم، استقامت کنیم اما آماده و مهیای اجرای فرمان ولی امر خود باشیم چرا که وعده خدا حق است و صبح پیروزی بر دشمنان دین و وطن نزدیک.

فرزند عزیزم، انسان نمایی که تو را داغدار کرد، حیوان دست آموزی است که ساخت آمریکا، رژیم صهیونیستی و تفکر رژیم سعودی است. اما سرباز ایرانی دندان می‌فشارد و صبوری می کند تا در زمان خود به اذن رهبر و مقتدا و فرمانده اش طومارشان را در هم بپیچد.

فرزند خوبم؛ کاش پیامت را همه می شنیدند. آنهایی که به بهانه ای، ناخواسته یا نادانسته، قدرت دفاعی و امنیتی کشور را تضعیف و مشغول کردند و فرصت جولان به عروسک های دست آموز دادند تا حرم و حریم را به گلوله ببندند.

کاش می‌شنیدند صدای بچه هایی که یتیم شدند. کاش می شنیدند صدای زن هایی که بی سرپرست شدند. کاش می‌شنیدند صدای پدران و مادران به داغ فرزند نشسته و صدای ضجه برادر و خواهر از دست داده ها را و ... کاش می‌شنیدند. کاش !!!

آرتین عزیز؛ سرباز ایرانی سخت غصه دار است. نه اندازه تو، اما سخت غصه دار است.

این سرباز، غصه دار ایران عزیز است که خون ها برای عزت نامش بر زمین ریخته شد و سخت غصه دار پرچمی است که هزاران جان پاک برای برافراشتنش نثار شده است و حالا...

سرباز ایرانی سخت غصه دار ناموس و حجاب و عفتی است که رگ ها برای آن بریده و سینه ها برای آن شکافته شد.

سرباز وطن سخت غصه دار کلاس و درسی است که نیست آنطور که باید باشد و سخت غصه دار کسب و کار و تولید و اشتغال است که در سایه نقشه های بدخواهان، لطمه بخورد.

 پسرم آرتین؛ سرباز وطن سخت غصه دار است. غصه دار پایکوبی دشمنان ایران و ایرانی که جوانان و امیدهای استحکام کشور را نشانه رفته اند و داس بر خوشه های امید ملت کشیده اند.

اما آرتین عزیز؛ برای تو می گویم: والله و به خاک پاک ایران قسم، برای خدا جوابی نخواهد داشت آن ایرانی و متدینی که خطر فتنه دشمنان را فریاد نزند.

سرباز ایرانی و ایرانی غیور به شرافت سربازیش سوگند یاد کرده از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران تا آخرین قطره خون دفاع کند و چنین نیز خواهد کرد و به اذن فرمانده خود خنجر بر حنجر دشمن دون فرو خواهد برد.

سرباز ایرانی و ایرانیان عزیز، نیک می دانند آنچه داریم از نظام اسلامی، اسلام و انقلاب و جانفشانی ها در راه ایران اسلامی سربلند، مستقل و آزاده در پرتو اتحاد و انسجام ملی است اما هدف دشمن ایرانستان کردن ایران قوی و تجزیه این ملک پرگهر است.

به تو فرزند عزیزم نوید می دهم هر سال که بزرگ تر می شوی ایران را قوی تر و متحدتر خواهی دید.

امید به خدای بزرگ و آینده ای روشن داشته باش و بدان من و تو و همه سربازان میهن برای سربلندی و آبادانی و عزت کشورمان لحظه ای از پای نخواهیم نشست.

و در آخر به تو فرزند عزیزم و همه فرزندان و مادران و پدران داغدار عرض می کنم اگر مولا و فرمانده ما اذن دهند، سرباز ایرانی جان بر یک تیر نهد و مغز فتنه را نشانه رود.

سرباز ایرانی تاب نگاه بر چشمان فرزندان شهدا را ندارد.

سرباز ایرانی

سیدعبدالرحیم موسوی

امیر حیدری:‌ استقرار ارتش در مرز‌ها به معنای وجود عوامل تهدیدکننده امنیت نیست

امیر حیدری:‌ استقرار ارتش در مرز‌ها به معنای وجود عوامل تهدیدکننده امنیت نیست

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: استقرار ارتش در مرز‌ها به معنای وجود عوامل تهدیدکننده امنیت نیست، بلکه برای اشراف اطلاعاتی بیشتر و امنیت پایدارتر است.

امیر حیدری:‌ استقرار ارتش در مرز‌ها به معنای وجود عوامل تهدیدکننده امنیت نیست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از پاسگاه ارتش در مرز دوغارون در شهرستان تایباد که امروز (سه‌شنبه) انجام شد، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش با عنایت الهی، آماده دفع هرگونه تهدید دشمنان است و امنیت را در مرز‌ها برقرار می‌کند.

وی افزود: استقرار ارتش در مرز‌ها به معنای وجود عوامل تهدیدکننده امنیت نیست، بلکه برای اشراف اطلاعاتی بیشتر و امنیت پایدارتر است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سربازان این نیرو، آماده‌اند که با جان‌فشانی از حدود و مرز‌های کشور دفاع کنند.

امیر سرتیپ حیدری یادآور شد: پیام کلی برای دشمنان این است که اگر خطایی انجام دهند، تومار عمرشان در کسری از زمان درهم پیچیده خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: یگان‌های لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه (ع) و قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نیروی زمینی ارتش در مرز‌های شرقی کشور حضور دارند و با روحیه بالا و آمادگی کامل از مرزهای ایران اسلامی حفاظت و حراست می‌کنند.

امیر حیدری بیان کرد: در گذشته اشرار و قاچاقچیان در مرز‌های شرقی، به تحریک یا شاید همراهی بعضی از عناصر کشور مقابل، تعرضاتی را داشتند که قاطعانه جواب گرفتند.

بازدید از پاسگاه‌های مرزی ارتش در شهرستان تایباد و حضور در جمع سربازان تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی شهید حبرانی، مستقر در مرز دوغارون، محور اصلی بازدید و سفر امیر سرتیپ حیدری به شهرستان تایباد بود.

اظهارات عجیب «الهام علی‌اف» درباره «رزمایش اقتدار ایران»

اظهارات عجیب «الهام علی‌اف» درباره «رزمایش اقتدار ایران»

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مراسم روز پیروزی این کشور مدعی شد، برگزاری رزمایش‌ها در مرز جمهوری آذربایجان موجب ترس باکو نخواهد شد.

اظهارات عجیب «الهام علی‌اف» درباره «رزمایش اقتدار ایران»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در مراسمی به مناسبت پیروزی این کشور در جنگ با ارمنستان در شهر «شوشا» گفت: «هیچ کس نمی‌تواند ما را بترساند.»

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این مراسم گفت: «ما در حال تقویت ارتش خود هستیم و به تقویت آن ادامه خواهیم داد. ارمنستان باید درک کند که این سیاست ماست. ما از هیچکس نمی‌ترسیم. اگر از کسی می‌ترسیدیم، هرگز جنگ دوم قره باغ را شروع نمی کردیم، تک تک ما آماده مرگ بودیم، ترجیح می‌دادیم بمیریم تا عقب نشینی، آزادی یا مرگ، حالا  هم حاضریم برای حقوق خود بمیریم.»

علی اف در ادامه مدعی شد، کسانی که در مرز جمهوری آذربایجان برای حمایت از ارمنستان رزمایش برگزار می ‌نند نیز باید این را بدانند که هیچ کس نمی‌تواند ما را بترساند.

چندی قبل  «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه  برای حل و فصل مسائل منطقه قفقاز پیشنهاد تشکیل مکانیسمی جدید موسوم به گروه «۳+۳» را داد

به گفته لاوروف،  اعضای این گروه را از یک سو، سه کشور حوزه قفقاز شامل ارمنستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان و از سوی دیگر سه «همسایه بزرگ» شامل روسیه، ترکیه و ایران تشکیل می‌دهند. 

سرگئی لاوروف گفت این ساز و کار  بر موضوعات امنیت، روابط اقتصادی و حمل و نقل متمرکز خواهد بود.

 به گزارش ترند نیوز، علی اف در سخنان خود خطاب به ارمنستان اظهار داشت، اگر ارمنستان بخواهد یک همسایه خوب باشد، ابتدا باید تمام مفاد بیانیه نوامبر ۲۰۲۰ را رعایت کند. باید در مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان صادقانه عمل کند و نباید زمان را به طور مصنوعی به تاخیر بیاندازد.

این در حالی است که آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران اخیرا  با تاکید بر اینکه منطقه قفقاز بخشی از تمدن، تاریخ و فرهنگ ایران است و  حفظ صلح،‌ ثبات و آرامش در این منطقه  برای جمهوری اسلامی مهم است  خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی دارد از ظرفیت‌های متنوع و کارآمد خود برای برقراری و تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز استفاده کند.»

تحلیلگران بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران از ارکان مهم برقراری صلح و ثبات در قفقاز است 

جدیدترین تحولات انتخابات آمریکا؛ پیشتازی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان

جدیدترین تحولات انتخابات آمریکا؛ پیشتازی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان

انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا در حالی برگزار می‌شود که افزایش نرخ تورم، ورود مهاجران غیرقانونی و ناکامی‌های سیاست خارجی بایدن را به یکی از نامحبوب‌ترین روسای جمهور این کشور تبدیل کرده است.

جدیدترین تحولات انتخابات آمریکا؛ پیشتازی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس- انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا که نتایج آن سرنوشت کرسی‌های مجلس نمایندگان و مجلس سنا را مشخص خواهد کرد از ساعاتی پیش آغاز شده است.

در این انتخابات، تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم کل کرسی‌های مجلس سنا که ۳۵ صندلی از ۱۰۰ صندلی در این مجلس را شامل می‌شود به رأی گذاشته می‌شوند. انتخابات برای گزینش فرمانداران برخی ایالت‌ها، دادستان‌های عمومی و برخی دیگر از پست‌های ایالتی نیز در کنار انتخابات کنگره برگزار می‌شود.

رأی‌گیری میان‌دوره‌ای از آنجا که در میانه دوره ریاست‌جمهوری رئیس‌جمهور مستقر در کاخ سفید برگزار می‌شود نوعی همه‌پرسی برای رأی اعتماد به او به شمار می‌رود.

رأی‌دهندگان آمریکایی در شرایطی در ایالت‌های مختلف پای صندوق‌های رأی می‌روند که در ماه‌های اخیر افزایش نرخ تورم، ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا، افزایش جرم و جنایت، ناکامی در مسائل سیاست خارجی (از جمله توافق با ایران بر سر برجام)، بحران خروج از افغانستان و ده‌ها مسئله دیگر جو بایدن را به یکی از نامحبوب‌ترین روسای جمهور آمریکا تبدیل کرده است.

دموکرات‌ها در این انتخابات در تلاش هستند برتری نسبی خودشان را در دو مجلس سنا و نمایندگان حفظ کنند. در مجلس نمایندگان، تا قبل از این انتخابات دموکرات‌ها ۸ کرسی بیشتر از جمهوری‌خواهان دارند (۲۱۲-۲۲۰).  در مجلس سنا، کرسی‌های هر دو حزب برابر است (۵۰-۵۰) اما با توجه به آنکه رأی تساوی‌شکن (tie-breaking) در حال حاضر در دست معاون رئیس‌جمهور آمریکا است که دموکرات است برتری نسبی در این مجلس هم تا کنون در اختیار دموکرات‌ها بوده است.

آخرین اخبار انتخابات میان‌دوره‌ای را می‌توانید در این گزارش به صورت لحظه به لحظه ببینید.

رقابت شدید بر سر چهار کرسی سنا

هنوز تکلیف کرسی‌های سنا در چهار ایالت کلیدی جورجیا، ویسکانسین، آریزونا و نوادا برای تعیین تکلیف اکثریت این مجلس مشخص نشده است. بر اساس آمار پایگاه «ریِل کلیِر پالتیکس»:

در جورجیا ۹۶ درصد آرا شمرده شده و وارناک دموکرات با ۴۹.۲ درصد آرا از رقیب جمهوری‌خواه خود واکر با ۴۸.۷ درصد آرا پیش است. 

در ویسکانسین ۹۴ درصدآرا شمارش شده و جانسون جمهوری‌خواه با ۵۰.۵ درصد آرا از رقیب دموکرات خود بارنز که تاکنون ۴۹.۳ درصد آرا را به دست آورده، جلو است. 

در آریزونا بعد از شمارش ۶۷ درصد آرا، کِلی نامزد دموکرات‌ها با کسب ۵۲.۱ درصد آرا از مسترز جمهوری‌خواه که ۴۵.۸ درصد آرا را به دست آورده پیش است. 

در نوادا با شمارش ۸۰ درصد آرا، لاکسالت جمهوری‌خواه که از رقیب دموکراتش عقب بود، توانسته با کسب ۴۹.۹ درصد آرا در مقابل ۴۷.۲ درصد کورتز ماستو دموکرات از وی پیشی بگیرد. 

تاکنون جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هر کدام ۴۸ کرسی در سنا را به خود اختصاص داده‌اند.

در سنای آمریکا به ۵۱ کرسی برای کسب اکثریت نیاز است و در صورت تساوی دو حزب (۵۰-۵۰) با توجه به حق رای کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا، دموکرات‌ها صاحب اکثریت خواهند شد.

اعلام پیروزی زودهنگام جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا

«کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حالی که هنوز شمارش آرا در جریان است، حزب خود را پیروز انتخابات میان‌دوره‌ای این مجلس اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

۱۲:۱۵-نزدیک شدن رقابت برای کرسی سنا در ایالت کلیدی نوادا

در رقابت سنا در ایالت کلیدی نوادا، لاکسالت نامزد حزب جمهوری‌خواه فاصله خود را با کورتز ماستو نامزد دموکرات کاهش داده است. 

اظهارنظر جالب ترامپ درباره نتیجه انتخابات

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت «اگر جمهوری‌خواهان امشب پیروز شوند، من مستحق هر اعتباری هستم. اگر شکست بخورند، من اصلاً نباید مقصر شناخته شوم».
 

امیر حیدری: عرصه سیمرغ جولانگاه دشمنان ایران نیست/

امیر حیدری: عرصه سیمرغ جولانگاه دشمنان ایران نیست/ اجازه قدم‌گذاشتن بدخواهان در خیابان‌های مزین به نام شهدا را نمی‌دهیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دشمنان بدانند که عرصه سیمرغ نه جولانگاه اینان است و نخواهیم گذاشت خون شهید آرمان علی وردی و دیگر شهدای این مملکت پایمال شود، گفت: حتی اجازه نمی‌دهیم دشمنان نظام در کوچه و خیابان‌هایی که به نام این شهدا مزین شده گام بردارند.

امیر حیدری: عرصه سیمرغ جولانگاه دشمنان ایران نیست/ اجازه قدم‌گذاشتن بدخواهان در خیابان‌های مزین به نام شهدا را نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار فارس از گناباد، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با شرکت در تجمع باشکوه بانوان گنابادی در محکومیت هتک حرمت‌ها و اغتشاشات اخیر، اظهار کرد : برابر با آموزه‌های قرآن که رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین صراط مستقیم بودند، امروز فرامین ولایت فقیه نمود بارز صراط مستقیم است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه خاطر نشان کرد : همانطور که رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری فراجا فرمودند دشمنان انقلاب از روزی که این نهال انقلاب نورس بود نقشه براندازی آن را داشتند و اکنون که این انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است هیچ غلطی نمی توانند کنند.

امیر کیومرث حیدری به قدرت جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی، سیاسی و امنیتی اشاره کرد و گفت: دشمنان بدانند که عرصه سیمرغ نه جولانگاه اینان است و نخواهیم گذاشت خون شهید آرمان علی وردی و دیگر شهدای این مملکت پایمال شود و حتی اجازه نمی‌دهیم دشمنان نظام در کوچه و خیابان‌هایی که به نام این شهدا مزین شده گام بردارند که اگر قدم بگذارند گام هایشان را قلم خواهیم کرد.

سرتیپ حیدری در پایان گفت : جامعه ما جامعه ای شهید پرور است و عزت و اقتدار و بصیرت این جامعه رهین رهبری‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی تصریح‌کرد: شهدا به ما آموختند مبادا لحظه ای امام و مقتدایمان را تنها گذاریم و این انقلاب با خون شهدا آغاز شده است و با همین خون ادامه خواهد داشت و لازمه آن پیروی و اطاعت از فرامین ولایت است.