منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

نمونه‌ای از جنگ پارتیزانی به روایت موتورسواری که همرزم شهید چمران شد

نمونه‌ای از جنگ پارتیزانی به روایت موتورسواری که همرزم شهید چمران شد

چمران با اجرای آتش دقیق، مناطق خاصی را هدف قرار داد و با شلیک گوناگون انفجارهای پی در پی جهنمی برای دشمن ایجاد کرد. ماهم هدف‌های تعیین شده خود را منهدم کردیم. در این آشفته بازار، دشمن گیج شده بود و نمی‌دانست از کجا حمله شده است.

نمونه‌ای از جنگ پارتیزانی به روایت موتورسواری که همرزم شهید چمران شد

خبرگزاری فارس ـ گروه تاریخ: شهید مصطفی چمران در سال ۱۳۱۰ در تهران متولد شد. او تحصیلات خود را در دانشگاه تهران به پایان برد و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در آمریکا موفق به دریافت مدرک دکترای فیزیک پلاسما شد. سپس برای گذراندن آموزش‌های نظامی به مصر و بعدازآن به لبنان رفت و به همراه امام موسی صدر، در تشکیل جنبش امل نقش مؤثری ایفا کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، چمران به ایران بازگشت و در دولت مهدی بازرگان مدتی مسئولیت وزارت دفاع را بر عهده گرفت. او به هنگام بروز بحران در مناطق کردنشین ایران، به شهر پاوه رفت که در آنجا به همراه عده‌ای از پاسداران و نیروهای ژاندارمری در محاصره گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت.

شهید چمران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی، به‌ عنوان نماینده مردم تهران انتخاب شد و پس از تجاوز عراق به ایران در سال ۱۳۵۹، ستاد جنگ‌های نامنظم را برای مقابله با متجاوزان تشکیل داد. در آستانه شهادت دکتر چمران با محمد معینی از ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس و یکی از همرزمان و همراهان شهید چمران به گفت‌وگو نشستیم.

 شما از چه زمانی با شهید چمران آشنا شدید؟

من از اول انقلاب اسلامی عضو بسیج مسجد هدایت بودم. چمران در بین نمازگزاران آن مسجد بسیار شناخته شده بود. او در این مسجد در تفسیر قرآن آیت‌الله طالقانی شرکت می‌کرد و به خصوص در برخی جلسات نواب صفوی با مرحوم طالقانی حضور پیدا می‌کرد. چمران مرید شهید نواب صفوی بود.

در مورد او زیاد صحبت می‌شد. من ندیده مریدش شده بودم. وقتی که جنگ شروع شد، فرم ثبت نام و عضوگیری ستاد جنگ‌های نامنظم را آوردند مسجد و بین بچه‌های بسیج پخش کردند‌. من نیز فرم را گرفته و مطالعه کرده و پر کردم. بعداز سازماندهی نوبت اعزام تعیین شد.

روزی با موتور خود در پیست گیشا حضور داشتم. دکتر چمران در گوشه‌ای ایستاده بود و موتوسواران را زیر نظر داشت. در پایان راننده خود را فرستاد چند نفر از موتورسواران ماهر را فرا خواند و آنها را دعوت به همکاری کرد.

جمعه دیگر، شهید چمران در پیست موتورسواران شهران حضور پیدا کرده بود. نمایش و حرکات حیرت‌انگیز موتورسواران شر و شور را تماشا و هنر و مهارت و جسارت آنها را تشویق و تحسین کرد.

بعد از تمام شدن حرکات نمایشی آنها مانند تک چرخ زدن و عبور از مسیرهای ناهموار و صعب العبور تپه‌ها و کوه‌ها، موتورسوران را دور خود جمع کرد و با لحنی آرام ‌و بسیار مهربان گفت: بچه‌ها! از نظر من کار شما بسیار عالی و قابل تقدیر است. ما برای دفاع از مملکت و ناموسمان به شما جوانان نترس، شجاع و متخصص احتیاج داریم. من برای همه شما هدیه و جایزه‌ای مناسب و در خور شأن شما دارم؛ چون از خواسته‌ها و آرزوهایتان خبر دارم، به تعداد شما موتور تهیه کرده و کنار گذاشته‌ام. می‌توانید فردا بروید در نخست وزیری ببینید و در اهواز تحویل بگیرید. فقط شرطش این است که مهارت و شجاعت خود را در جبهه در مقابل دشمن به نمایش بگذارید. وسیله ایاب ذهاب (اتوبوس اعزام) شنبه جلوی نخست وزیری آماده است. خلاصه من هم با این تیم موتورسواری به اهواز اعزام شدم.

در مدت خدمت چه خاطراتی از شهید چمران دارید؟

بنده توی مدت چند ماه جزو نیروهای ویژه با کد شناسایی گروه ۵۷ یا سرتیم موتور سواری کفن پوشان حیدر کرار بودم و همچنین در گروه پارتیزانی «تک پیشه» ماموریت انجام می‌دادم.

چند ماه خدمتم با شهید چمران سراسر خاطره است. او دارای ابعاد گوناگون شخصیتی بود. شهید چمران در درجه اول یک دانشمند بزرگ بود. او دکترای فیزیک پلاسما داشت. او همچنین فرمانده شجاع و بی‌نظیر در جنگ‌های چریکی و غیرچریکی بود که آموزش‌های نظامی را به صورت تئوری و عملی در مصر آموخت. ابتکارات نویی در جنگ چریکی داشت و با طراحی‌های نظامی و مهندسی رزمی و عملیات‌های ویژه در دل دشمن نفوذ می‌کرد. او با وارد کردن ضربه متعدد به دشمن و با روش‌های ابتکاری نیروهای خودی از محاصره دشمن نجات می‌داد که گفتن آنها در این مختصر نمی‌گنجد.

یک شب دکتر تیمی از گروه ما را برای عملیات نجات انتخاب کرد. در این عملیات اعضای گروه با عبور از رودخانه کرخه و خط دشمن، به دل دشمن نفوذ کرد. افراد خود را به وسعت یک کیلومتر مربع پخش و کمین کرد. آن‌ها منتظر اشاره فرمانده شدند. من آر پی جی داشتم. دومین فرد نارنجک تفنگی و سومین نفر تیربار و دونفر کلاش و خود دکتر خمپاره ۶۰ چریکی داشت که روی شکم به صورت حمایل بست.

دکتر با اجرای آتش دقیق، مناطق خاصی را هدف قرار داد و با شلیک گوناگون انفجارهای پی در پی جهنمی را برای دشمن ایجاد کرد. هرکدام از ما هم، هدف‌های تعیین شده خود را منهدم کردیم. در این آشفته بازار، دشمن گیج شده بود و  نمی‌دانست از کجا حمله شده است.

در این اوضاع، پنج نفر که به من نزدیک بودند به حالت سینه خیز خود را رساندند و دکتر اجازه بازگشت را صادر کرد و نیروها با فاصله زمانی و مکانی به قرارگاه اولیه و به سلامتی برگشتند و نماز جماعت صبح را در پشت سر دکتر اقامه کردند و زیارت عاشورا نصیبمان شد.

  روز شهادت چمران شما کجا بودید؟

با کمال تاسف من در کنار او نبودم. چون با صلاحدید ایشان، چند نفری از بچه‌های ستاد رزمی برای تکمیل کردن دوره‌های تخصصی خود به خصوص دوره‌های پیاده، زرهی، تخریب، ستاد و فرماندهی به دانشکده زرهی شیراز اعزام شدیم. چون کلاس‌ها بسیار فشرده بود، لازم بود من دوره یک ساله را در مدت زمان دو ماه و شبانه روزی طی کنم. به همین دلیل نمی‌توانستم آنجا را ترک کنم یا مرخصی بگیرم. بنابراین در روز شهادت شهید چمران در شیراز مشغول آموزش و تکمیل کردن دوره‌ها بودم. متاسفانه نتوانستم در تشییع جنازه و دفن و کفن شهید چمران هم شرکت کنم.

رقابت تنگاتنگ تهران با ابرقدرت‌ها؛ پیام‌های تولید پهپاد ایرانی در تاجیکستان چیست؟

یک پایگاه خبری لبنانی به بررسی پیامها و اهمیت افتتاح کارخانه پهپاد ایرانی در تاجیکستان پرداخت و تأکید کرد که تهران در این زمینه، رقابت تنگاتنگی با ابرقدرت‌ها دارد.

رقابت تنگاتنگ تهران با ابرقدرت‌ها؛ پیام‌های تولید پهپاد ایرانی در تاجیکستان چیست؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود تحریمهای شدید آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران از چهل سال پیش تا کنون، تهران نه تنها موفق شد خود را در زمینه ساخت پهپاد در رتبه‌های نخست بین کشورهای جهان قرار دهد، بلکه امروز به رقیبی مهم برای کشورهای بزرگ در زمینه تولید و صادرات پهپاد بدل شده است.

پایگاه خبری العهد لبنان با مقدمه فوق، به بررسی تولید پهپاد ایران در کشور تاجیسکتان پرداخت و نوشت، در اوج درگیریهای روسیه و اوکراین، «محمد باقری» رئیس ستاد مشترک جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به تاجیکستان، با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور و مسئولان ارشد نظامی آن دیدار کرد.

 به گزارش العهد، خبری که در این سفر منتشر گردید و باعث شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت بترسند و آن را یک رخداد فاجعه‌بار توصیف کنند، این بود که سرلشکر باقری، کارخانه تولید پهپادهای «ابابیل-2» در دوشنبه پایتخت تاجیکستان را افتتاح کرد.

ابابیل-2 یک پهپاد تاکتیکی کم هزینه است که برای ماموریت های شناسایی، مراقبت و حمله طراحی شده است. برد آن  به۲۰۰ کیلومتر می‌رسد و قادر است به مدت یک و نیم ساعت در هوا بماند و به ارتفاع ۱۱۰۰۰ پایی برسد. این پهپاد دارای قابلیت رصد مساحت ۷۷۰ کیلومتر مربع در عملیات های تجسسی و شناسایی است و می‌تواند از قایقهای معمولی و تندرو و همچنین کامیون های بزرگ نظامی به هوا برخیزد.

 

اما اهمیت و پیام این اقدام راهبردی ایران چیست؟

سفر سرلشکر باقری، توجه کشورهای غربی و رژیم موقت صهیونیستی را به خود جلب کرد و باعث شد که سؤالات بسیاری در اذهان آنان به وجود آید. اما این اقدام ایران پیامدهایی به همراه دارد که عبارتند از:

نخست؛ با وجود اینکه تاریخ ساخت پهپاد در ایران به سه دهه قبل باز می‌گردد، این برای نخستین بار است که ایران به صورت رسمی و علنی، خط تولید پهپاد در یک کشور دیگر راه‌اندازی می‌کند. ساخت این کارخانه، برآیند اجرای توافقات دوجانبه بین کمیته نظامی و دفاعی مشترک بین دو کشور است.

دوم؛ همکاری نظامی بین ایران و تاجیکستان از جمله در افتتاح کارخانه پهپاد ابابیل-۲ در دوشنبه از مهمترین و بارزترین نتایج رفع تحریم تسلیحاتی ایران است؛ چرا که بنا بر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تمامی محدودیتهای واردارات و صادرات سلاح به ایران از اکتبر ۲۰۲۰ لغو شده است. لذا تهران به صورت قانونی می‌تواند سلاح سبک، موشک، بالگرد و تانک خرید و فروش کند، اما نگرانی اصلی صهیونیستها و غرب این است که ایران در بلند مدت به رقیب جدی در زمینه صادرات تجهیزات نظامی به آسیای مرکزی تبدیل شود.

سوم؛ گسترش همکاری نظامی و دفاعی ایران و تاجیسکتان، دلیل محکمی بر بهبود روابط تهران-دوشنبه است. سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به تاجیکستان، نقش مهمی در حل اختلافات و تقویت روابط دو کشور داشت.  رئیس جمهور تاجیکستان نیز پس از 9 سال، به تهران سفر و با آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد. آیت الله خامنه‌ای هم در این دیدار گفتند که پهپادها، عامل مهمی در امنیت کشورها هستند.

چهارم؛  این همکاری امنیتی را نمی‌توان از موضوع گسترده‌تر تبدیل ایران از ناظر به عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای جدا کرد. در واقع، تهران در سپتامبر ۲۰۲۱ به سازمان شانگهای پیوسته بود و بر این اساس، توافقات نظامی اخیر با تاجیکستان، موقعیت نظامی و دفاعی ایران را در این سازمان، تقویت کرد و زمینه را برای قراردادهای مشابه با دیگر کشورهای آسیای مرکزی هموارتر خواهد کرد.

پنجم؛ احتمالا این همکاری نظامی بین تهران و دوشنبه، باعث تقویت توانمندیهای امنیتی تاجیکستان خواهد شد تا بتواند با تهدیدهای تروریستی مانند داعش مقابله کند؛ به ویژه اینکه تاجیکستان هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مرز مشترک با افغانستان دارد.

ششم؛ این اقدام باعث توازن نظامی بین تاجیکستان و قرقیزستان خواهد شد. این دو کشور سال گذشته تنشهای مرزی زیادی با هم داشتند. قرقیزستان هم اولین کشور آسیای مرکزی بود که پهپاد جنگی بیرقدار ساخت ترکیه را خریداری کرده بود.

این در حالی است که در راستای تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک دفاعی و نظامی بین تهران و دوشنبه، با همت و تلاش متخصصان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ، اردیبهشت ماه گذشته، کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ با حضور سرلشکر باقری و شیرعلی میرزا وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه کشور تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی توانسته در تمام ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه هواپیما‌های بدون سرنشین رشد قابل توجهی داشته باشد؛ گفت: امروز در جایگاهی هستیم که می‌توانیم علاوه بر رفع نیاز‌های داخلی به کشور‌های هم‌پیمان و دوست در جهت افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی صادر کنیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افتتاح تولید کارخانه ابابیل ۲ در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی بین دو کشور عنوان کرد و خاطر نشان کرد: انشالله در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها و تعاملات بیشتر از تمام سطوح دفاعی نظامی بین دو کشور ایران و تاجیکستان خواهیم بود. در پایان کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهینامه پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهداء گردید.

ساپینتو سرمربى استقلال شد/ خوش‌آمدگویی آبی‌ها به مرد پرتغالی +عکس

ساپینتو سرمربى استقلال شد/ خوش‌آمدگویی آبی‌ها به مرد پرتغالی +عکس

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال معرفی شد.

ساپینتو سرمربى استقلال شد/ خوش‌آمدگویی آبی‌ها به مرد پرتغالی +عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، ریکاردو ساپینتو سرمربى سابق باشگاه‌هاى اسپورتینگ لیسبون و براگاى پرتغال به عنوان سرمربى جدید باشگاه استقلال انتخاب شد.

ستاره سابق تیم ملى فوتبال پرتغال و باشگاه اسپورتینگ با بیش از ١٢ سال سابقه مربی‌گرى و حضور متوالی در رقابت‌هاى باشگاهى و قاره‌اى اروپا با باشگاه استقلال به تفاهم رسید و به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه انتخاب شد. 

ساپینتوى ٤٩ ساله با تجربه هدایت اسپورتینگ لیسبون و براگا در پرتغال، واسکودوگاماى برزیل، ستاره سرخ بلگراد، تیم‌های باشگاهی یونان و ترکیه و لهستان، استاندارد لیژ بلژیک و انتخاب به عنوان برترین مربى سال در این کشور همچنین کسب عنوان قهرمانى جام حذفى بلژیک، براى نخستین بار حضور در فوتبال باشگاهى ایران را تجربه خواهد کرد. 

ساپینتو علاوه بر قهرمانی در جام حذفی بلژیک با استاندارد لیژ، نایب قهرمان لیگ‌ این کشور شده است. او همچنین با ستاره سرخ بلگراد نایب قهرمان لیگ شده و توانسته علاوه بر مقام سومی با اسپورتینگ لیسبون با حذف منچسترسیتی به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا صعود کند. ساپینتو با براگا از مرحله گروهی لیگ باشگاهی اروپا به عنوان بهترین تیم گروه صعود کرد در حالی که براگا در این مرحله بهترین آمار دفاعی و هجومی را داشت. 

این مربى پرتغالى در طول هفته گذشته و پس از آغاز مذاکرات، اطلاعات گسترده‌اى در خصوص شرایط استقلال و بازیکنان تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران جمع آورى کرده است و به زودی برای مراسم معارفه به ایران خواهد آمد. او در نخستین گام پس از ورود به تهران اقدامات لازم به منظور تداوم قهرمانی در فصل جدید را در دستور کار قرار خواهد داد.

دلایل خستگی همیشگی بدن را بدانیم

دلایل خستگی همیشگی بدن را بدانیم

در این مطلب پنج دلیل علمی وجود دارد که به شما می‌گوید چرا همیشه خسته هستید.

۱. نداشتن خواب کافی و باکیفیت

خواب کافی برای سلامت کلی ضروری است. متأسفانه، بسیاری از ما به اندازه کافی نمی‌خوابیم و همین موضوع ممکن است منجر به خستگی شود.

در طول خواب، بدن شما برخی فرآیندهای حیاتی از جمله ترشح هورمون‌های مهم رشد و ترمیم و بازسازی سلول‌ها را انجام می‌دهد. به همین دلیل است که اکثر مردم پس از بیدار شدن از یک خواب باکیفیت، احساس شادابی، هوشیاری و انرژی زیادی دارند.

آکادمی پزشکی خواب آمریکا و انجمن تحقیقات خواب توصیه می‌کند که بزرگسالان حداقل ۷ ساعت در شب بخوابند تا سلامت مطلوبی داشته باشند.

۲. کمبود مواد مغذی

کمبود مواد مغذی ممکن است باعث شود که شما به طور روزانه احساس خستگی کنید، حتی اگر بیش از ۷ ساعت بخوابید.

کمبود مواد مغذی زیر با خستگی مرتبط است:

آهن، ریبوفلاوین (ویتامین B۲)، نیاسین (ویتامین B۳)، اسید پانتوتنیک (ویتامین B۵)، پیریدوکسین (ویتامین B۶)، فولات (ویتامین B۹)، ویتامین B۱۲، ویتامین دی، ویتامین سی، منیزیم.

به طور معمول، خستگی ناشی از کمبود یک یا چند ماده مغذی پس از نرمال شدن سطح مواد مغذی بهبود می‌یابد.

۳. استرس

اگرچه داشتن میزان کمی استرس در شرایط مختلف طبیعی است، اما استرس مزمن با خستگی مرتبط است. در واقع، استرس مزمن ممکن است منجر به اختلال “خستگی مرتبط با استرس (ED)” شود که چنین وضعیتی با علائم روانی و فیزیکی خستگی مشخص می‌شود.

۴. عدم تعادل در رژیم غذایی

رژیم غذایی شما به طور قابل توجهی بر احساسات شما تأثیر می‌گذارد. برای حفظ انرژی و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام فرآیندهای حیاتی، رعایت یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی بسیار مهم است.

کم‌خوری، یا خوردن غذاهای فرآوری‌شده با مواد مغذی کم، ممکن است منجر به کمبود کالری شود که همین عامل علت خستگی است.

داشتن یک رژیم غذایی بدون غذاهای فرآوری‌شده، اما غنی از مواد مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و منابع پروتئینی مانند ماهی و تخم مرغ، به کاهش خستگی، داشتن خوابی سالم و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک کند.

۵. مصرف بیش از حد کافئین

اگرچه نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا به شما انرژی موقتی می‌دهند، اما مصرف بیش از حد آنها ممکن است به تدریج شما را خسته‌تر کند و دلیل این موضوع این است که کافئین بیش از حد می‌تواند به روتین خواب شما آسیب بزند و همین عاملی برای بروز خستگی است.

نوشیدن بیش از حد کافئین با افزایش دلشوره‌های شبانه، بی‌خوابی، افزایش شب‌بیداری، کاهش کل زمان خواب و خواب‌آلودگی در طول روز مرتبط است.

اگر در حال حاضر با مشکلات مربوط به خواب مواجهید، سعی کنید کافئین مصرفی خود را کاهش دهید تا ببینید که آیا به بهبود خواب و سطح انرژی شما کمک می‌کند یا خیر.

سهمیه بنزین امشب واریز می شود

سهمیه بنزین امشب واریز می شود

ساعت ۲۴ امشب، چهارمین مرحله واریز سهمیه بنزین خودرو‌های ناوگان عمومی و شخصی در سال ۱۴۰۱ به کارت سوخت رانندگان خودرو انجام می‌شود.

بامداد جمعه ۲۴ آبان سال ۱۳۹۸، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد.

ردیف کاربری میزان سهمیه بنزین
۱ سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر
۲ سواری شخصی دوگانه سوز ۳۰ لیتر
۳ تاکسی بنزینی ۴۰۰ لیتر
۴ تاکسی دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر
۵ موتورسیکلت ۲۵ لیتر
۶ وانت کم مصرف بنزینی بر اساس پیمایش
۷ وانت کم مصرف دوگانه سوز بر اساس پیمایش
۸ وانت پرمصرف بنزینی بر اساس پیمایش
۹ وانت پرمصرف دوگانه سوز بر اساس پیمایش
۱۰ آمبولانس ۵۰۰ لیتر

سفر انفرادی به عراق ممنوع

سفر انفرادی به عراق ممنوع

نادر عمیدزاده گفت: تردد بدون روادید که در رسانه ها اعلام شده است تنها شامل کاروان های حج و زیارت است و تردد زائران بصورت انفرادی از مرز شلمچه ممنوع شده است.

این مسئول تاکید کرد طرف عراقی هیچگونه اجازه ای به ورود زائران بصورت انفرادی به خاک خود را نمی دهد.

به گفته او افرادی که تمایل سفر به عتبات عالیات در عراق را دارند لازم است با ثبت نام از طریق دفاتر حج و زیارت برای سفر به عراق اقدام کنند.

 

فرمانده هوانیروز ارتش: هوانیروز نقش بسیار مهمی در برهم زدن معادلات نظامی دشمنان دارد.

 


امیر سرتیپ خلبان قربانی گفت: امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوی‌ترین یگان بالگردی خاورمیانه نقش بسیار مهمی در برهم زدن معادلات نظامی دشمنان دارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش در جلسه جهاد تبیین که در جمع فرماندهان و کارکنان پایگاه پنجم هوانیروز مشهد مقدس برگزار شد، با تأکید بر لزوم تبیین حقایق در کشور به نقشه‌های شوم دشمنان اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و درست انجام ندادن آن می‌تواند نتایج زیان‌باری را به وجود بیاورد.
 وی افزود: به طور کلی جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است زیرا توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند، در نتیجه وظیفه و تکلیف همه ما با ابزار جهاد تببین، مقابله با دسیسه‌های شوم دشمنان است.
فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به این که امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوی‌ترین یگان بالگردی خاورمیانه نقش بسیار مهمی در برهم زدن معادلات نظامی دشمنان دارد، اظهار کرد: دشمنان ما می‌دانند که اگر بخواهند کوچکترین حرکتی بکنند، با سخت‌ترین پاسخ‌ها مجازات خواهند شد.

امیر سرتیپ ولی وند: آمادگی پذیرش دانشجو از کشور صربستان را داریم

 

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دیدار با هیئت نظامی دانشگاه دفاع ملی صربستان با تاکید بر اینکه از ارتباط با کشورهای مستقل در سراسر جهان استقبال می کنیم، گفت: آمادگی پذیرش دانشجو از کشور صربستان را داریم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در بازدید هیئت نظامی دانشگاه دفاع ملی صربستان از این دانشگاه که صبح امروز (سه شنبه) انجام شد، گفت: از ارتباط با کشورهای مستقل در سراسر دنیا استقبال می کنیم، بویژه کشورهایی که در حوزه‌های دفاعی و نظامی پیشینه خوبی دارند کما اینکه کشور صربستان نیز در جنگ جهانی دوم سابقه داشته و ما نیز در جنگ تحمیلی ۸ ساله با رژیم بعث سابقه خوبی در حوزه دفاعی و نظامی داشته‌ایم. 
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دانشگاه فرماندهی و ستاد و رشته‌های تخصصی و تحصیلی و روند آموزشی و پژوهشی این دانشگاه گفت: دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه ایران در حوزه آموزش و تعلیم افسران از ارتش و سایر نیروهای مسلح کشورمان و کشورهای دوست و هم‌پیمان تجربه خوبی داشته و آموزش های به روزی دارد.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر از کشورهای دوست و هم پیمان از جمله هند، پاکستان، قزاقستان و عراق دانشجوی خارجی داریم و آمادگی داریم از کشور صربستان نیز پذیرش دانشجو داشته باشیم و دوره‌های آموزش زبان فارسی را برای دانشجویان اعزامی برگزار کنیم.
در ادامه این دیدار، سرهنگ ایوان ولیچ، معاون علمی و پژوهشی دانشگاه دفاع ملی جمهوری صربستان و سرپرست هیات اعزامی این کشور ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: آموزش‌های نظامی در کشور ما نیز قدمت طولانی دارد  و از آنجا که آموزش‌های انجام شده در کشور شما شباهت بسیاری با آموزش‌های نظامی در کشور ما دارد امیدواریم بتوانیم در عرصه دفاعی و تبادل و اعزام دانشجو و توسعه همکاری‌ها گام‌های خوبی برداریم.
در پایان این دیدار هیات صربستانی از اماکن مختلف دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله مرکز بازی جنگ، دانشکده فرماندهی و ستاد، دانشکده پشتیبانی و ستاد و موزه جنگ این دانشگاه بازدید کردند.

امیر سرتیپ حیدری: با همکاری و اتحاد همه‌جانبه، در راستای اهداف ارتش گام برمی‌داریم

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که در ارتش  از نظر زیربنای فکری، دارای یک تفکر واحد هستیم، گفت: در میان نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، تفاوتی وجود ندارد و همگی با همکاری و اتحاد همه‌جانبه، در راستای اجرای هرچه بهتر اهداف ارتش گام برمی‌داریم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش  جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان دوره عالی مرکز آموزش پشتیبانی شهید امانی این نیرو، با اشاره به این که فرماندهان باید هم در نقش فرماندهی و هم در نقش یک پدر انجام وظیفه کنند گفت: نگاه یک فرمانده به یگان تحت امرش باید مثل نگاه او به خانه و خانواده خودش باشد.
وی با تأکید بر خوشایندسازی و بانشاط کردن محیط خدمتی برای کارکنان تصریح کرد: این مهم از دغدغه‌های فرماندهان نیروی زمینی ارتش است که موجب ایجاد جو خوش‌بینی و امید به آینده در یگان‌های ارتش می‌شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که در ارتش  از نظر زیربنای فکری، دارای یک تفکر واحد هستیم، خاطرنشان کرد: در میان نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، تفاوتی وجود ندارد و همگی با همکاری و اتحاد همه‌جانبه، در راستای اجرای هرچه بهتر اهداف ارتش گام برمی‌داریم.

قاتل شهید سلیمانی از جزئیات عملیات ترور می‌گوید

قاتل شهید سلیمانی از جزئیات عملیات ترور می‌گوید

وزیر امور خارجه سابق آمریکا قرار است جمعه شب در مصاحبه‌ای با شبکه سعودی العربیه درباره جزئیات عملیات ترور سردار سلیمانی لفاظی کند.

قاتل شهید سلیمانی از جزئیات عملیات ترور می‌گوید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا قرار است جمعه شب با شبکه خبری العربیه درباره عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصاحبه کند.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل این عملیات تروریستی را غیرقانونی دانسته و بهانه‌های آمریکا در توجیه آن را رد کرده است.

گزارش‌های مختلف حاکی است پامپئو یکی از اصلی‌ترین افراد دخیل در تصمیم دولت ترامپ برای ترور سردار سلیمانی بوده است.  روزنامه گاردین در گزارشی در مردادماه سال ۱۳۹۹ با هشدار درباره دیدگاه‌ها و مواضع خطرناک مایک پامپئو نوشته بود او ترامپ را به صدور فرمان ترور ژنرال سلیمانی مجاب کرد.

کینه پامپئو از سردار سلیمانی به سال‌ها قبل‌تر برمی‌گشت. شهید سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز نیروهای تروریستی تحت حمایت آمریکا قرار گرفته بود توانست با استفاده از پتانسیل سازمان‌ «الحشد الشعبی» در عراق  و نیز قوات‌الدفاع الوطنی در سوریه و حمایت و هدایت و مشاوره ‌فرماندهان حاضر در این دو نهاد، طی ۶ سال، بساط خلافت خودخوانده داعش و گروه‌های تروریستی مختلف را برچیند.

وی که بنا به دعوت رسمی بغداد و دمشق وارد عراق و سوریه شده بود با تکیه به توانمندی‌های ویژه خود در شبکه‌سازی نیروهای محلی و بومی توانست نقشه‌های ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی را در سوریه نقش برآب کند.

شواهد منتشرشده در رسانه‌های آمریکایی حاکی است هراس انتقام لحظه‌ای پامپئو را رها نکرده است. پامپئو سال گذشته، ساعاتی بعد از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی به صراحت خواستار حفاظت جان خودش و دونالد ترامپ شد.

او ۱۴ دی‌ماه سال گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت: « این را دیدیدم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعا (برای حفاظ از ترامپ و من) مسئولیت دارد».

بعد از آن پایگاه «واشنگتن‌اگزماینر» گزارش داد دولت فدرال آمریکا به طور تقریبی ماهاانه دو میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار دلار برای حفاظت از پامپئو و دیگر مقام‌های دخیل در ترور سردار سلیمانی هزینه می‌کند.

واکنش سازمان بهشت زهرا به ساخت تیزر هنجارشکن/ هتک حرمت از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود

واکنش سازمان بهشت زهرا به ساخت تیزر هنجارشکن/ هتک حرمت از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود

سازمان بهشت حضرت زهرا(س) با انتشار بیانیه ای نسبت به ساخت ویدئوی هنجار شکن نمایش "دختران بابا آنتون" واکنش نشان داده و آن‌را محکوم کرد.

واکنش سازمان بهشت زهرا به ساخت تیزر هنجارشکن/ هتک حرمت از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان بهشت حضرت زهرا(س) طی بیانیه‌ای توهین آشکار به مقدسات و باورهای جامعه اسلامی را که در ویدئوی تبلیغ نمایش دختران بابا آنتون به کار رفت، به شدت محکوم کرده و اعلام کرد به دلیل فیلمبرداری بدون مجوز این گروه در فضای سازمان بهشت حضرت زهرا(س) و هتک حرمت‌های به کار رفته در این ویدئو این موضوع را از مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ أُولئِکَ هُمُ الصِّدِّیقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَ نُورُهُمْ 
و آنان که به خدا و رسولانش ایمان آورند، به حقیقت راستگویان عالمند و برایشان نزد خدا اجر شهیدان است، پاداش اعمال و نور ایمانشان را می‌یابند. 

در روزهای اخیر انتشار ویدئویی کوتاه از تبلیغ یک نمایش، که در بهشت حضرت زهرا(س) و به شکلی نامتعارف فیلمبرداری شده بود، موجب آزرده شدن اذهان عمومی و مردم مومن و شهیدپرور شد.

 آن چه در این ویدئو شاهد بودیم، بی اعتنایی و غفلت به مقدسات دینی، و بی حرمتی به امام راحل و شهدای آرمیده در بهشت حضرت زهرا(س) بود که البته غیرقابل اغماض است.

بلافاصله پس از انتشار این ویدئو و با پیگیری‌های سازمان بهشت حضرت زهرا(س) مشخص شد که عوامل این نمایش، مجوزهای رسمی برای فیلمبرداری در این مکان مقدس را اخذ نکرده بوده(فیلمبرداری در سازمان بهشت حضرت زهرا(س) تنها با مجوز رسمی مرکز ارتباطات شهرداری میسر است)؛ همچنین زمان فیلمبرداری مربوط به ساعاتی بود که هنوز تشییع پیکرهای مومنین در این سازمان آغاز نشده بود.

همچنین به دلیل گردشی بودن سرکشی عوامل انضباطی سازمان، که به صورت مستمر در قطعات در حال ساخت حضور ندارند، این تیم، در فرصت کوتاه نبودِ این عوامل برای تولید ویدئو بهره برده بودند. 

یادآوری این نکته نیز حائز اهمیت است که از ابتدای استقرار مدیریت جدید در سازمان بهشت حضرت زهرا(س) با پوشاندن قبورِ خالی، پیشامدها و برخی حواشی حاصل از آن بین رفته، اما در فاصله چند روزه میان ساخت تا پوشاندن روی قبور، این تیم از این فرصت استفاده کرده و نسبت به تهیه ویدئو اقدام کردند.

سازمان بهشت حضرت زهرا(س) ضمن نکوهش ناهنجاری اول، و پس از تماس‌های مکرر با تیم تولید این نمایش، خواستار توضیحات آن‌ها درباره این اقدام، فیلمبرداری غیرقانونی در بهشت حضرت زهرا(س) و عذرخواهی آن ها از مردم و باالاخص خانواده محترم شهدا شد، اما با گذشت دو روز از اقدام نسنجیده این گروه و تعلل در پاسخ گویی به اذهان عمومی و خانواده محترم شهدا به این وسیله ضمن محکوم کردن این اقدام، اعتراض شدید خود را اعلام می‌دارد.

همچنین مسئولیت نظارت کلی با دژبان ارتش بوده، که کوتاهی این نیروها قابل اغماض نیست‎ توهین آشکار به مقدسات و باورهای جامعه اسلامی آن هم در فضای مقدس بهشت حضرت زهرا و در جوار شهدا و امام شهدا و اقدام غیرقانونی در ضبط و پخش این ویدئو از سوی این سازمان به شدت محکوم است.

سازمان بهشت حضرت زهرا(س)، ضمن محکوم کردن این تیزر مذکور، عنوان می‌دارد عوامل دست اندرکار  نمایش دختران بابا آنتون می‌بایست نسبت به احساسات جریحه‌دارشده مردم پاسخگو باشند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز لازم است با دستورات خود این اقدام ضدفرهنگی و هنجارشکنانه را از کارنامه حرفه‌ای خود بزدایند.

در پایان با توجه به اقدام غیر قانونی ضبط این ویدئو و ناهنجاری‌های بصری و محتوایی آن، این سازمان پیگیری حقوقی و قانونی موضوع را از سوی مراجع ذی‌صلاح، در دستور کار خود قرار داده است.

پوتین: دوران جهان تک‌قطبی به پایان رسیده؛ اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده است

پوتین: دوران جهان تک‌قطبی به پایان رسیده؛ اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده است

رئیس جمهور روسیه در نشست جهانی اقتصاد گفت، دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده اما غربی‌ها هنوز در توهم گذشته به سر می‌برند.

پوتین: دوران جهان تک‌قطبی به پایان رسیده؛ اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده است

به گزارش گروه مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت، دوران جهان تک قطبی به سر رسیده است.

پوتین ضمن سخنرانی در نشست جهانی اقتصاد در شهر سنت پترزبورگ گفت: «نخبگان غرب هنوز در توهم و در دوران گذشته به‌ سر می‌برند. دوران جهان تک قطبی با وجود تلاش‌ها برای حفظ آن، به پایان رسیده است. رویکردهایی که توسط یک قطب دیکته می‌شوند محکوم به شکست هستند. دیگر نمی‌توان پتانسیل کشورهای در حال توسعه را نادیده گرفت. ایجاد چنین تغییراتی، اهمیت اساسی دارند».

رئیس جمهور روسیه گفت: «ثابت شد که کارشناسان غربی اشتباه می‌کردند که با اعمال تحریم‌ها، اقتصاد روسیه از هم فرو می‌پاشد. ما مردمانی قوی هستیم و مانند نیاکان خود مشکلات را حل خواهیم کرد. غربی‌ها در سایه گذشته باقی مانده‌اند اما هیچ چیز همیشگی نیست. آن‌ها واقعیت را انکار می‌کنند».

او در ادامه گفت:‌ «غربی‌ها با کشورهای دیگر مانند حیات خلوت خود رفتار می‌کنند و گمان می‌کنند آن‌ها هنوز مستعمره‌شان هستند و مردمان این کشورها را شهروند درجه دوم تلقی می‌کنند زیرا [غربی‌ها] فکر می‌کنند که "خاص" هستند و به همین دلیل به هر کشوری که در مقابل آن‌ها ایستادگی کند فشار وارد می‌کنند».

پوتین افزود: «ما توانستیم افزایش تورم را مدیریت کنیم و اکنون روند کاهشی دارد. نظام مالی ما به ثبات رسیده و با ثبات خواهد ماند».

او همچنین گفت: «دنبال کردن توهمات کهنه ژئوپولتیک توسط غرب، موجب شده اعتماد به واحدهای پولی جهان تضعیف شود».

پوتین گفت: «امروز می‌خواهم درباره دیدگاه خودمان در قبال اقتصاد جهانی صحبت کنم و اینکه روسیه چه برنامه‌ای برای حفظ توسعه در این شرایط متغیر دارد».

او با رد ادعای رسانه‌های غربی در این زمینه که «پوتین مقصرافزایش جهانی قیمت‌ها است» گفت: «ممکن است زیان اتحادیه اروپا از تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده به بیش از سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار برسد».

رئیس جمهور روسیه افزود:‌ «اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده و نخبگان آن، به ساز فرد دیگری می‌رقصند. آن‌ها به مردم خود و منافع واقعی اروپا و اقتصاد ملی خود ضربه میزنند».

پوتین بار دیگر اعلام کرد که روسیه آمادگی دارد امنیت محموله‌های غلات ارسالی از اوکراین را تأمین کند. وی یادآور شد که این غربی‌ها هستند که واردات غلات و کود شیمیایی از روسیه را تحریم کرده‌اند اما تأثیر آن به خودشان برمی‌گردد.

او در ادامه این سخنرانی با اشاره به اینکه غربی‌ها هنگام تحریم روسیه قضاوت اشتباهی از حاکمیت این کشور داشته‌اند گفت، روسیه منزوی نخواهد شد و برای همکاری با همگان آمادگی دارد.

پوتین توضیح داد، زیربنای تحریم‌های غرب علیه روسیه بر اساس این فرضیه غلط بود که اقتصاد روسیه دارای استقلال نیست.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، روسیه مجبور بود تصمیم به انجام «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین بگیرد و «تمامی وظایف تعیین شده در عملیات نظامی ویژه و دفاع از مردم دونباس محقق خواهند شد».

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

از ساعت 11 تا 15 ورزش نکنید؟!

از ساعت 11 تا 15 ورزش نکنید؟!

محمود روشنی کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با اشاره به خطرات ورزش کردن در هوای گرم اظهار کرد: ورزش کردن و دویدن در معرض تابش نور خورشید، به‌ویژه از ساعت یازده صبح تا سه بعداز ظهر برای سلامتی ورزشکاران بسیار خطرناک است.

وی افزود: متاسفانه گاهی در فصل گرما در پیست‌های دو و میدانی شاهدیم برخی ورزشکاران با تصور بهبود عملکرد اقدام به لخت کردن بالا تنه خود و شروع به دویدن می‌کنند، درحالی‌که این مسئله خطرات جبران ناپذیری برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی استان کرمانشاه ادامه داد: زمانی که آفتاب به صورت مستقیم به پوست برخورد می‌کند، تعریق زیاد فرد و از دست رفتن منابع آبی بدن را به دنبال دارد. پس از آن غلظت خون بدن بالا می‌رود، جریان خون به کندی صورت می‌گیرد، قلب به تپش می‌افتد و خسته می‌شود، تنفس‌های فرد سطحی می‌شود، اکسیژن‌رسانی به عضلات پایین می‌آید و در نهایت به سلامت مغز و سیستم ایمنی فرد آسیب وارد می‌شود.

وی یادآور شد: این دسته افراد معمولا پس از انجام تمرینات ورزشی هم ساعت‌های پراسترسی را پشت سر خواهند گذراند و از نظر روحی و روانی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند، بگونه‌ای که با اطرافیان با پرخاشگری و عصبانیت برخورد می‌کنند و مابقی روز هم دچار ضعف و سستی هستند و اینگونه ورزش کردن در یک ساعت نامناسب کل روز آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روشنی افزود: تابش مستقیم نور آفتاب به پوست ورزشکاران، به مرور باعث سوختگی پوست، سوزش، خارش، التهاب و تحریک جدی آن می‌شود و در نهایت می‌تواند بیماری سرطان پوست را به دنبال داشته باشد.

روشنی با تاکید براینکه ورزشکاران باید از ورزش کردن در ساعات اوج گرمای روز پرهیز کنند، افزود: توصیه می‌شود برای ورزش کردن در این فصل حتما از پوشش لباس‌های نخی آستین دار، کلاه لبه‌دار و در صورت ضرورت عینک آفتابی استفاده شود.

وی تصریح کرد: این ورزشکاران باید آب خنک را مدام در دسترس داشته باشند و حین تمرینات مستمر بنوشند. توصیه می‌شود ورزشکاران به شدت از نوشیدن آب یخ در این زمان پرهیز کنند، چراکه مشکلات گوارشی جدی را برای بدنشان بوجود خواهد آورد. در شرایطی که بدن به علت ورزش گرم شده، نوشیدن آب یخ باعث می‌شود که به سرعت در معده جذب نشود و روی معده سنگینی کند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با تاکید براینکه ورزشکاران پس از انجام تمرینات ورزشی هم باید از نوشیدن مواد غذایی سرد مانند بستنی پرهیز کنند، افزود: یکی دیگر از اشتباهات رایج بین برخی از ورزشکارانی که در گرمای هوا تمرین می‌کنند، گذاشتن یک تکه یخ یا کمپرس یخ روی پیشانی یا سرشان است که ممکن است خطر سکته‌های فوری را برایشان به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: گذاشتن کمپرس آب یخ روی پیشانی و سر و بویژه سر که فرماندهی بدن را دارد، باعث اختلالاتی در عملکرد بدن می‌شود، بنابراین این ورزشکاران به جای استفاده از کمپرس آب یخ می‌توانند با رفتن به سایه از آب معمولی به عنوان کمپرس استفاده کنند.

روشنی تاکید کرد: ورزشکاران در این فصل باید از پوشیدن لباس‌های نایلونی و گرم به منظور تعریق و چربی سوزی بیشتر پرهیز کنند، چراکه مانع از تهویه و اکسیژن‌رسانی به پوست می‌شود.

وی متذکر شد: اگر ورزشکاری حین انجام تمرین متوجه اختلال در عملکرد تنفسی خود شد، بگونه‌ای که رنگ پوست و زیر ناخن‌هایش به سمت کبودی رفت، نشان می‌دهد که بدنش با کمبود شدید اکسیژن مواجه شده است، بنابراین این افراد باید سریعا به سایه منتقل شوند و کمپرس آب خنک و نه آب یخ روی پیشانی آن‌ها قرار گیرد.

ناوگان دریایی متناسب با تهدیدات به‌روز می‌شوند

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جریان سفر به استان هرمزگان و بازدید‌های استانی برنامه ریزی شده، که از چهارشنبه ۲۵ خرداد آغاز شد از پروژه‌های دریایی وزارت دفاع در بندر عباس بازدید کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در بازدید از مراحل ساخت ناوشکن، شناور‌های سطحی و زیر سطحی گفت: توسعه قدرت در همه‌ی ابعاد دفاعی اعم از زمینی و هوایی و به‌ویژه دریایی از اولویت‌های برنامه‌های دفاعی کشور است.

وزیر دفاع با بیان اینکه موقعیت ژئوپولتیک ایران به ویژه در آب‌های خلیج فارس از اهمیت راهبردی برای ما برخوردار است، تصریح کرد: وزارت دفاع متناسب با نیاز نیرو‌های مسلح و تهدیدات منطقه‌ای در همه آب‌های سرزمینی‌اش ناوگان دریایی نیرو‌های مسلح را به روز و مجهز خواهد کرد.

وی افزود: پیام ما به منطقه و‌ جهان، پیام صلح و آرامش است و از طرفی معتقدیم صلح و ثبات منطقه با حضور و مشارکت همه کشور‌های منطقه قابل حصول است و جمهوری اسلامی ایران حضور بیگانگان و نیرو‌های فرامنطقه‌ای را علت ناامنی در این منطقه می‌داند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان خطاب به دشمنان هشدار داد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع ملت ایران و دفع تهدیدات تردید به خود را نداده و نخواهد داد.

در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب با احدی مصالحه نخواهیم کرد/ حجت امروز ما این است که بر بلندای جهاد تببین بایستیم


فرمانده کل ارتش:

در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب با احدی مصالحه نخواهیم کرد/ حجت امروز ما این است که بر بلندای جهاد تببین بایستیم

 

امیر سرلشکر موسوی در مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر محمود امان اللهی گفت: حجت امروز ما این است که بر بلندای جهاد تببین بایستیم و از کرامت‌ها، بزرگی‌ها و ارزش‌های اسلام، امام و رهبری دفاع کنیم و با صدای بلند بگوییم ما که سرباز انقلاب هستیم در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب با احدی مصالحه نخواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش "شکوه ایثار"  بزرگداشت شهید وحدت و الگوی ایثار سرلشکر محمود امان‌اللهی، با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گفت: من و شهید امان‌اللهی برای اولین بار در دانشگاه افسری امام علی(ع) آشنا شدیم و اولین ارتباط و کلام آن شهید بزرگوار با من مبتنی بر آیات قرآن، مسائل دینی و دفاع از اسلام و میهن اسلامی بود.

وی افزود: من و همه کسانی که پرورش‌یافته شهید امان‌اللهی هستیم، از او بسیار آموختیم. آن شهید عزیز الفبای نظامی‌گریِ مطلوب نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ما آموخت. من هر بار که به شهید امان‌اللهی فکر می‌کنم فرازهای ارزشمندی به ذهنم می‌رسد که از مهم‌ترین‌های آن بحث برکت است که خیلی ما انسان‌ها نسبت به این مسئله بی‌توجه هستیم.

فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه سراسر زندگی شهید امان اللهی برکت بود تصریح کرد: آن شهید گرانقدر و دیگر شهدا در دنیا و آخرت برای ما حجت هستند و تمام رفتارها، سیره، موضع‌گیری های آن بندگان مخلص و انتخاب شده، برای ما الگو و روشی است تا بدانیم باید در زندگی چه کنیم.

امیر سرلشکر موسوی با ذکر خاطره‌ای از شهید امان‌اللهی عنوان کرد: در اواخر شهریورماه سال 1361 در سردشت، اطلاعات دقیقی واصل شد که می خواهند امان‌اللهی را ترور کنند. شهید با شنیدن این مطلب به منزل رفت و با وجود شرایط نامناسب جسمی همسرش به اتفاق به میدان سرچشمه رفتند و شهید پس از تلاوت قرآن از انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) دفاع کرد و فریاد برآورد: "من محمود امان‌اللهی هستم، آنهایی که می‌خواستند من را بزنند، اگر نمی‌ترسند بیایند بزنند." بنابراین حجت امروز ما ایستادن بر بلندای جهاد تببین و دفاع از کرامت‌ها، بزرگی‌ها و ارزش‌های اسلام، امام و رهبری و شهداست که با صدای بلند برای دوست و دشمن بگوییم ما سرباز انقلابیم و در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب با احدی مصالحه نخواهیم کرد. این سیره شهدا و وظیفه امروز ما است.

وی ادامه داد: شهید امان‌اللهی در تمام گفتار و رفتارش می‌خواست آموزه‌های دینی و هرچه از سیره ائمه یاد گرفته  را  به منصه ظهور برساند.

او با خدمت صادقانه در ارتش ، سپاه، نیروی انتظامی و نهادها و سازمان‌های کشوری نماد اخلاص، وحدت و انسجام بود .

امیر سرلشکر موسوی افزود : در فردای قیامت هیچ بهانه‌ای از هیچ سرباز انقلاب پذیرفته نیست که بگوید موانع‌‌، چالش‌ها و مشکلات مانع رسیدگی ما به مشکلات مردم شد که نتوانستیم آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری را دنبال کنیم. آن روز قطعا از ما می‌پرسند شرایط امروز شما برای دفاع از آرمان‌ها سخت‌تر بود یا شرایط آن روزهای حیات و مبارزه شهید امان‌اللهی‌؟

وی افزود: به برکت همان مجاهدت ها و استمرار خط شهدا و تبعیت از امامین انقلاب، و تلاش سربازان مخلص  نظام، امروز نام جمهوری اسلامی ایران بر بلندای جهان پرآوازه است.

فرمانده کل ارتش با تجلیل از صبر و همراهی کم نظیر همسر شهید امان اللهی خاطرنشان کرد: از روزی که برای اولین بار خدمت خانواده شهید رسیدم یقین یافتم  10 دقیقه نشستن پای سخنان ارزشمند همسر این شهید عزیز از 10 جلسه نشستن پای صحبت‌های من بهتر است. همسر شهید امان‌اللهی نماد استقامت، استحکام و دفاع از ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب است.

اجابت فوری اولین نامه مردمی در سفر استانی رئیس‌جمهور به اصفهان/ امیرحسین 8 ساله صاحب دوچرخه شد

اجابت فوری اولین نامه مردمی در سفر استانی رئیس‌جمهور به اصفهان/ امیرحسین 8 ساله صاحب دوچرخه شد

در جریان سفر رئیس جمهور به اصفهان درخواست کودکی ۸ ساله به رئیس جمهور رسید که بعد از دستور آیت‌الله رئیسی، چند ساعت بعد در حین سفر رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری دستور داد دوچرخه‌ای که خواست این کودک بود، تهیه و تقدیم وی شد.

اجابت فوری اولین نامه مردمی در سفر استانی رئیس‌جمهور به اصفهان/ امیرحسین 8 ساله صاحب دوچرخه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز گذشته در سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت به استان اصفهان، طبق روال معمول که در میان دیدارهای عمومی آیت‌الله رئیسی با مردم تعداد زیادی نامه از درخواست‌ها جمع‌آوری می‌شود، یک نامه به دست رئیس جمهور رسید که در نوع خود رکوردی جالب ثبت کرد‌.

برآورده شدن آرزوی یک نوجوان و اجابت خواسته او در حین سفر، یعنی چند ساعت پس از اینکه امیرحسین ۸ ساله به همراه مادرش از خمینی‌شهر برای دادن نامه خود را به دیدار عمومی رئیس جمهور رساندند.

یک تکه کاغذ کوچک با دست‌خط بچه‌گانه و پر از ایرادات املایی، اما با هزار امید و علاقه که به دست آقای دکتر رئیسی رسید و نوشته بود: «با سلام خدمت رئیس جمهور - از شما درخواست یک دوچرخه دارم - دوستتون دارم - امیر حسین صالحی»
 

 

بعد از عنایت آیت‌الله رئیسی و دستور رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، سریعاً خواسته امیرحسین ۸ ساله اجابت شد و حجت‌الاسلام احمد صالحی نماینده‌ای از سوی مرکز ارتباطات مردمی راهی خمینی‌شهر کرد تا دوچرخه مناسب تهیه و به همراه سلام و تحیت رئیس جمهور تقدیم خانواده امیرحسین شد.

لاوروف: انگلیس می‌خواهد روسیه را به زانو در بیاورد

لاوروف: انگلیس می‌خواهد روسیه را به زانو در بیاورد

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت که انگلیس می‌خواهد روسیه را به زانو در بیاورد.

لاوروف: انگلیس می‌خواهد روسیه را به زانو در بیاورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت در حالی که لندن می‌خواهد روسیه را به زانو در بیاورد، هیچ راهی برای بهبود روابط روسیه و انگلیس وجود ندارد.

وی که با شبکه بی‌بی‌سی درباره وضعیت وخیم روابط میان روسیه و انگلیس صحبت می‌کرد، گفت: «من فکر نمی‌کنم هیچ فضایی برای مانور دادن وجود داردچون هم "بوریس جانسون" نخست وزیر و هم "لیز تراس" وزیر امور خارجه انگلیس آشکارا گفته‌اند ما باید روسیه را شکست دهیم. ما باید روسیه را به زانو در آوریم».

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که مسکو در حال حاضر انگلیس را چگونه می‌بیند گفت: «کشوری که یک بار دیگر تلاش می‌کند تا منافع مردمش را برای جاه‌طلبی‌های سیاستمداران قربانی کند، سیاستمدارانی که فقط درباره انتخابات آتی و نه چیز دیگری فکر می‌کنند».

انگلیس از جمله کشورهایی است که تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه در پاسخ به حمله مسکو به اوکراین اعمال کرده است. علاوه بر آن، لندن تسلیحات گسترده‌ای از جمله موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های ضد تانک برای اوکراین ارسال کرده است.

لیز تراس ماه پیش گفته بود که اقدامات روسیه در اوکراین باید با زور جواب داده شود.

وی گفته بود: «ما باید در این موضوع مصمم باشیم که پیروزی اوکراین با کمک‌های نظامی و تحریم‌ها را تضمین کنیم. حالا دیگر نمی‌توانیم پایمان را از روی پدال گاز برداریم».

در فوریه گذشته، روسیه سرگئی لاوروف و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

روسیه نیز در ماه آوریل در اقدامی مشابه، جانسون، تراس و دیگر مقام‌های ارشد دولت انگلیس را به دلیل «اقدامات خصمانه بی‌سابقه» تحریم کرد. این مقام‌های انگلیسی از ورود به سرزمین‌های روسیه منع شده‌اند.

 آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در روسیه حکایت از آن دارد که بیش از نیمی از مردم روسیه موافق عملیات ارتش این کشور در اوکراین هستند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، براساس نظرسنجی انجام شده توسط «مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه»، ۶۸ درصد شهروندان روسیه موافق عملیات نظامی ویژه در اوکراین هستند و ۲۲ درصد نیز گفتند که از آن حمایت نمی‌کنند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک)، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. در این بین، غرب به رهبری آمریکا در تلاش است تا با کمک به اوکراین و بدون توجه به درخواست‌های روسیه که بارها خواستار مذاکره شده بود منطقه را به دژ نظامی ناتو مبدل کند.

روسیه و اوکراین  مذاکراتی را برای کاهش تنش در بلاروس آغاز کردند که قرار است فردا سه شنبه این مذاکرات ادامه داشته باشد. 

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه در سخنانی  اظهار داشت: «اوکراین به تعهدات خود عمل نکرده و  توافقنامه ۲۰۱۵ مینسک را رها کرده است. مردم در دونتسک و لوهانسک از ما مقابل اوکراین که تحت حمایت نظامی غرب است، کمک خواستند. روسیه به دنبال محاکمه افرادی در اوکراین خواهد بود که مرتکب جنایاتی از جمله جنایات علیه شهروندان روسیه شده‌اند. اشغال اوکراین در برنامه‌های روسیه گنجانده نشده است.»

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد افزود: «آمریکا با گستاخی پیشنهاد روسیه برای مذاکرات امنیتی را در ماه دسامبر رد کرد. روسیه در جریان عملیات در اوکراین از حق دفاع از خود برابر دولتی که به دنبال دستیابی به سلاح اتمی است استفاده می‌کند.»

ضیافت قاتلان؛ قاتل سردار سلیمانی میهمان قاتلان خاشقچی

ضیافت قاتلان؛ قاتل سردار سلیمانی میهمان قاتلان خاشقچی

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک شبکه خبری سعودی به اظهارات ضد ایرانی پرداخت

ضیافت قاتلان؛ قاتل سردار سلیمانی میهمان قاتلان خاشقچی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا مدعی شد که نظام ایران متشکل از «شیطان‌های مذهب سالاری» است که هدف آنها نابودی آمریکا و اسرائیل است.

وی که با شبکه خبری العربیه سعودی صحبت می‌کرد، از رویکرد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در زمینه تعامل با کشورهای غرب آسیا انتقاد کرد.

پامپئو در این مصاحبه گفت: «ما می‌دانیم رژیم ایران کیست. آنها مذهب سالارهای شیطانی هستند که قصد نابودی ملت آمریکا و اسرائیل را دارند».

رئیس اسبق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در این مصاحبه با اشاره به رویکرد دولت کنونی آمریکا در مذاکره با ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای، اضافه کرد: «ما نباید با آنها مذاکره کنیم که در ازای وعده‌ای زودگذر برای کُند کردن برنامه غنی‌سازی و برنامه تسلیحاتی، چه میزان پول بدهیم».

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «ما می‌دانیم که آنها (ایران) نخستین بار درباره تاریخچه برنامه (هسته‌ای) دروغ گفتند.اینکه چرا ما باید با کسانی مذاکره کنیم که درباره برنامه هسته‌ایشان دروغ گفته‌اند را متوجه نمی‌شوم».

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «ما می‌دانیم که آنها (ایران) نخستین بار درباره تاریخچه برنامه (هسته‌ای) دروغ گفتند. علت اینکه ما چرا با کسانی که درباره برنامه هسته‌ایشان دروغ گفته‌اند مذکره کنیم، فراتر از من است».

وی در پاسخ به قطعنامه‌ای که اخیرا توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران منتشر شده، گفت که این قطعنامه خوب بوده و باید ماه‌ها پیش منتشر می‌شده است.

پامپئو خواستار به کارگیری مکانیزمی شد تا اطمینان حاصل شود که ایران به پایبندی به NPT‌ بازگردد.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «NPT معاهده بین‌المللی مهمی بوده که هدف آن جلوگیری از انتشار تسلیحات هسته‌ای و فناوری تسلیحات است تا همکاری برای استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای را به پیش برده و در نهایت به هدف خلع سلاح هسته‌ای کامل دست یابد».

وی اضافه کرد: «این درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیست این در باره NPT است،‌ توافقنامه‌ای که ایران موافقت کرده که به آن پایبند باشد و آمریکا نیز از آن خارج نشده است».

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در حالی مدعی نقض NPT توسط ایران شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون هیچگونه گزارشی درباره نقض این معاهده توسط ایران منتشر نکرده است.

معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی در سال 1968 امضا شد و در سال 1970 اجرایی شد و در سال 1995 به صورت نامحدود تمدید شد.

این معاهده بین‌المللی را 191 کشور از جمله 5 کشور دارای تسلیحات هسته‌ای (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) امضا کرده‌اند. رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا، همچنان از امضای این پیمان بین‌المللی خودداری می‌کند. این رژیم بیش از 100 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه خود داشته و بر اساس گزارش‌ها مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت 200 بمب اتمی دیگر را نیز دارد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه مصاحبه با العربیه اضافه کرد: «آنها (ایران) خروج از برجام را به عنوان یک دستاویز استفاده می‌کنند. (اما) ان‌پی‌تی همچنان پابرجاست. ایران قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نقض می‌کند و اکنون این مسئله مشخص شده که روسیه و چین از امضای این خودداری می‌کنند که همین موضوع درباره جهت‌گیری برنامه تسلیحاتی ایران بسیار گویاست».


مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه العربیة

 

شبکه خبری العربیه زمانی که از پامپئو درباره عملیات نظامی جایگرین دولت بایدن درباره مجبور کردن ایران برای اجرای تعهداتش پرسید، از پاسخ به این سوال خودداری کرد.

وی گفت: «من نمی‌خواهیم خیلی در این باره صحبت کنم. من مدیر سیا بودم و سپس وزیر خارجه شدم. بهتر است که من در مورد بخش نظامی این موضوع نظری ندهم».

پامپئو افزود: «این منطقی است که آمریکا، ظرفیت نظامی آمریکا و دوستان، متحدان و شرکای ما در منطقه این اطمینان را حاصل کنند که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند».

وی مدعی شد که اجازه دادن بروز چنین اتفاقی بسیار خطرناک بوده و آمریکا باید هر اقدام ضروری اتخاذ کند تا اطمینان حاصل پیدا کند که چنین اتفاقی روی نمی‌دهد. پامپئو گفت که اگر وی در دولت آمریکا بود دادن پول به ایران را متوقف می‌کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «ایران همچنان در حال تامین مالی حزب‌الله بوده و همچنان به حماس پرداخت می‌کند. آنها همچنان در حال تعامل با گروه‌های تروریستی در سرتاسر جهان هستند. شما می‌توانید مانع از منابع (درآمدی) آنها شویم. آنها همان به انجام تحقیقات می‌پردازند. آنها همچنان به آزمایش موشک‌ها می‌پردازند. آنها همچنان برنامه تسلیحاتی خود را به پیش می‌برند».

پامپئو اضافه کرد: «من به شما درباره این موضوع اطمینان می‌دهم، هر دلاری که به رژیم ایران می‌رود، نه تنها زمان کافی برای دستیابی به مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای بلکه ظرفیت ساخت آن را نیز تسریع می‌بخشد».

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت زمانی که وی بخشی از دولت ترامپ بوده آنها در آستانه یک موفقیت بزرگ قرار داشته و ایران از 96 میلیارد دلار ذخایر ارزی به 4 میلیارد دلار رسیده بود.

پامپئو گفت: «کارزار تحریم‌ها فقط چند ماه بود که شروع شده بود، شما به یاد می‌آورید که ما (دولت ترامپ) تا دو سال نخست دولت در برجام بودیم. ما حداکثر تحریم‌ها را در حدود دو سال اعمال کردیم. ما بعد از خروج از برجام به برخی شرکت‌ها معافیت دادیم و برای آنها دوره‌های کاهش معاملات با تهران در نظر گرفتیم بنابراین خود تحریم‌ها برای حدود 17 بود که برقرار شده بود».

وزیر خارجه سابق آمریکا درباره رویکرد دولت کنونی آمریکا و اینکه آیا قادر خواهد بود تا تاثیر مطلوب برای جلوگیری از بلندپروازی‌های ایران داشته باشد، گفت: «ما دولتی در آمریکا نداریم که آمادگی پیدا کردن پاسخی برای این سوال داشته باشد».

وی افزود: «نخستین گام این است که نباید تنها به اعمال تحریم‌ها بپردازیم بلکه باید همان کاری را انجام دهیم که برای 18 ماه پایانی انجام دادیم. این تحریم‌ها باید همه جا و همیشه علیه حزب کمونیست چین، علیه روسیه و علیه تمام کسانی که در تلاش برای دور زدن تحریم‌ها هستند، اجرا شود».

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: «اگر تحریم‌ها به شدت اعمال و اجرا می‌شد، ایران در موقعیت بسیار سختی قرار می‌گرفتند».

وی همچنین افزود که ادعا شده ممکن است که تولید ناخالص داخلی ایران طی سال جاری بسیار سریعتر از آمریکا رشد کند». پامپئو مدعی شد که دولت ترامپ دوره‌های اقتصادی جهنمی در ایران به وجود آورده بود.

وزیر خارجه سابق آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه درباره ترور سردار سلیمانی و حمایت وی از طرح ترور گفت: «خیلی‌ها به ما می‌گفتند که اگر از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شوید، جنگ روی می‌دهد، هشدارهای زیادی هم وجود داشت که اگر آمریکا سفارتش را از تل‌آویو به قدس منتقل کند، جنگ روی خواهد داد. هشداری وجود داشت که اگر به ژنرال سلیمانی حمله کنید جنگی رخ خواهد داد. ما از بین این ها یک یا دو کار را انجام ندادیم. ما هر سه کار را انجام دادیم و هیچ جنگی روی نداد».

پامپئو اضافه کرد: «ژنرال سلیمانی د رحال طراحی برای کشتن پانصد آمریکایی دیگر بود ما این فرصت را داشتیم که این طرح را خنثی کنیم و آن را انجام دادیم».

وزیر خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: «ما این فرصت را داشتیم تا یک حمله قریب الوقوع به منابع، منافع و نیروهای آمریکایی را متوقف کنیم و رئیس جمهور تصمیم گرفت این کار را انجام دهد».

وی در پاسخ به سوالی درباره تهدید ایران به انتقام گرفتن از عاملان ترور سردار سلیمانی گفت: «اولین بار از توییتر متوجه تهدید ایران برای ترور خودم شدم. این شیوه کار ایران در تمام دنیاست. آنها (با این تهدیدات) تلاش می‌کنند رهبران بعدی آمریکا را متقاعد کنند که آنطوری که مایک پامپئو رفتار کرد، شما نکنید. با ما خوب باشید و به ما سخت نگیرید اجازه دهید برنامه هسته‌ای‌مان را توسعه داده و ما هم جان شما را تهدید نمی‌کنیم. این پیامی است که آیت‌الله و جانشین سلیمانی و رئیسی به دنیا می‌فرستد. آنها به رهبران تمام دنیا می‌فرستند که خیلی مراقب باشید که چطور با ما رفتار می‌کنید در غیر این صورت شما را می‌کُشیم به همین دلیل است که باید از دادن منابعی که به ایران اجازه می‌دهد در جهان وحشت پراکنی کند، خودداری شود».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که شواهد منتشرشده در رسانه‌های آمریکایی حاکی است هراس انتقام لحظه‌ای پامپئو را رها نکرده است. پامپئو سال گذشته، ساعاتی بعد از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی به صراحت خواستار حفاظت جان خودش و دونالد ترامپ شد.

او ۱۴ دی‌ماه سال گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت: « این را دیدیدم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعا (برای حفاظ از ترامپ و من) مسئولیت دارد».

با حضور امیر سیاری و وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛ آیین کلنگ‌زنی 15هزار و 480واحد مسکونی/نهضت ملی مسکن در چیتگر ارتش

 

 همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) و در راستای تحقق شعار طرح نهضت ملی مسکن، آیین آغاز به کار عملیات اجرایی ساخت ۱۵هزار و ۴۸۰واحد مسکونی نهضت ملی مسکن با همکاری ارتش و وزارت راه و شهرسازی، عصر امروز با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مجموعه چیتگر ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سیاری در این مراسم، ضمن تبریک ولادت امام‌رضا(ع) و تشکر از دست‌اندرکاران این طرح عظیم نهضت ملی گفت: ارتش با تمام توان خود پایِ کار آمده که به تعهداتش در راستای خانه‌دار شدن مردم جامه عمل بپوشاند و امیدوارم به برکت این روز عزیز این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: ارتش از اولین سازمان‌هایی است که در کنار وزارت مسکن قرار گرفته و در این طرح عظیم ملی شرکت کرده و با تمام توان پای کار است تا در کنار این وزارتخانه به تعهداتش عمل کند.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا (ع) و قدردانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران در همراهی با وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن در کشور گفت: توافقی بین وزارت راه و شهرسازی با نیروهای مسلح مبنی بر ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی منعقد شده که طبق توافقات متعدد، ساخت این واحدها در سراسر کشور توسعه خواهد یافت و امروز با همراهی ارتش گام نخست این پروژه در تهران برداشته شد.
سردار قاسمی با اشاره به عدم تناسب عرضه و تقاضای مسکن خاطر نشان کرد: نیاز مردم، مسئولیت دولت و قانون جهش تولید مسکن، ایجاد رویکرد جهادی و جدی در سراسر کشور درباره تأمین مسکن را ضروری می‌کند و امیدواریم با پروژه‌های در دست انجام، اقتصاد و اشتغال کشور را رونق بخشیم.
عملیات اجرایی پروژه ۱۵هزار و ۴۸۰واحد مسکونی در مجموعه چیتگر در ۱۷۰هکتار و در چهار پهنه و ۶۳برج احداث خواهد شد. مدت زمان اجرای پروژه ۳ تا ۵سال در نظر گرفته شده است.
طرح مذکور پایلوت شروع عملیات اجرایی برنامه‌های مشترک ساخت مسکن وزارت راه و شهرسازی با سایر نهادها و وزارتخانه خواهد بود و این نخستین پروژه نهضت ملی مسکن در شهر تهران محسوب می‌شود.

رئیس دوما: سیاست تحریمی آمریکا سبب ایجاد «گروه 8» جدید شامل روسیه و ایران می‌شود

رئیس دوما: سیاست تحریمی آمریکا سبب ایجاد «گروه 8» جدید شامل روسیه و ایران می‌شود

به گفته رئیس دومای دولتی روسیه، تحریم‌های غرب منتهی به تشکیل گروهی متشکل از هشت کشور دیگر یعنی چین، هند، روسیه، اندونزی، برزیل، مکزیک، ایران و ترکیه می‌شود.

رئیس دوما: سیاست تحریمی آمریکا سبب ایجاد «گروه 8» جدید شامل روسیه و ایران می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه (مجلس سفلی پارلمان روسیه) شنبه (۱۱ ژوئن) در کانال تلگرامی خود نوشت ایالات متحده و متحدانش با سیاست تحریمی خود روابط اقتصادی را از بین می‌برند و نقاط رشد جدیدی را در سایر کشورها ایجاد می‌کنند.

وی در این خصوص گفت اقدام واشنگتن و متحدانش برای قطع روابط اقتصادی موجود، نقاط رشد جدیدی را در جهان ایجاد کرده است. به گفته رئیس دومای روسیه، تحریم‌های غرب منتهی به تشکیل گروهی متشکل از هشت کشور دیگر یعنی چین، هند، روسیه، اندونزی، برزیل، مکزیک، ایران و ترکیه می‌شود که ۲۴.۴ درصد از گروه قدیمی کشورهای توسعه‌یافته از نظر تولید ناخالص داخلی و برابری قدرت خرید جلوتر است. 

قانونگذار ارشد روس افزود: ایالات متحده با دستان خود شرایطی را برای کشورهایی که مایل به ایجاد گفت‌وگوی برابر و روابط متقابل سودمند هستند ایجاد کرده تا در واقع یک گروه جدید «گروه هشت» با روسیه ایجاد کنند.

گروه هشت یا جی ۸ که فعلاً گروه هفت شده چون عضویت روسیه به حالت تعلیق درآمده، از کشورهای صنعتی جهان تشکیل شده‌ که بخش بزرگی از اقتصاد دنیا را در دست دارند. 

در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی مجموعه‌ای از تحریم‌های ضد روسی را با هدف «انزوای» این کشور از اقتصاد جهانی اعمال کرده‌اند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در مورد تحریم‌های غرب که اقتصاد روسیه را هدف قرار داده، گفت که منزوی کردن چنین کشور بزرگی غیرممکن است. 

 علیرغم تحریم های آمریکا و اروپا علیه مسکو، یک مقام آمریکایی در جلسه استماع کنگره اذعان کرد میزان درآمدهای نفتی روسیه نسبت به قبل از شروع جنگ اوکراین افزایش یافته است. 

از زمان شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و اروپا درباره ممنوعیت واردات نفت از این کشور به توافق رسیده‌اند، با این وجود کشورهای اروپایی به دلیل وابستگی شدید به نفت و گاز روسیه تاکنون موفق به قطع واردات خود از مسکو نشده‌اند. 

رویترز در گزارشی نوشت، در حالی که تحریم‌های غرب تحرکات انرژی روسیه را کُند کرده اما همزمان به افزایش قیمت‌های نفت و گاز در بازار جهانی کمک کرده است. قیمت نفت خام برنت روز پنجشنبه به بشکه‌ای ۱۲۳ دلار رسید که بالاترین قیمت طی سه ماه گذشته بوده است. امروز (۱۱ ژوئن) همچنین متوسط قیمت بنزین در آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور، به بالای پنج دلار در هر گالن رسید.

پوتین در اظهارات اخیر خود در اشاره به ادعاها مبنی بر اینکه شخصا وی مسئول افزایش سرسام‌آور تورم در کشورهای غربی است، گفت که او هیچ ارتباطی با مشکلات اقتصادی کشورهای دیگر ندارد و این نتیجه اشتباهات خود آن‌ها [کشورهای غربی در طولانی مدت] است.