منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

مردی که آسمان دلتنگش شده بود (حسین پناهی)

مردی که آسمان دلتنگش شده بود (حسین پناهی)

بعد از پایان تحصیلاتش برای ارشاد و راهنمایی مردم به محل زندگی‌اش بازگشت. چند ماهی در کسوت روحانیت به مردم خدمت می‌کرد. تا اینکه زنی برای پرسش مساله‌ای که برایش پیش آمده‌ بود پیش وی رفت و از او پرسید که «فضله‌ی موشی داخل روغن محلی که حاصل چند ماه زحمت و تلاش‌ام بود، افتاده است، آیا روغن نجس است؟» مرد روحانی با وجود اینکه می‌دانست روغن نجس است، ولی این را هم می‌دانست که حاصل چند ماه تلاش این زن روستایی، خرج سه چهار ماه خانواده اش را باید تامین کند، به زن گفت نه همان فضله و مقداری از اطراف آنرا در بیاورد و بریزد دور، روغن دیگر مشکلی ندارد.

بعد از این اتفاق بود که آن مرد روحانی علی‌رغم فشار اطرافیان، نتوانست تحمل کند که در کسوت روحانیت باقی بماند. این اقدام به طرد وی از خانواده نیز منجر شد. اگر گفتید این مرد کی بوده؟

حسین پناهی در ۶ شهریور ۱۳۳۵ در روستای دژکوه از توابع شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه وبویراحمد زاده شد. پس از اتمام تحصیل در بهبهان به توصیه و خواست پدر برای تحصیل به مدرسهٔ آیت‌الله گلپایگانی رفت و بعد از پایان تحصیلات برای ارشاد و راهنمایی مردم به محل زندگی‌اش بازگشت. پس از آن اتفاق که داستانش را در بالا توضیح داده شد، او به تهران آمد و در مدرسهٔ هنری آناهیتا چهار سال درس خواند و دوره بازیگری و نمایشنامه‌نویسی را گذراند.

حسین پناهی مدتی نیز به عضویت سپاه پاسداران اهواز در آمد اما پس از آغاز حمله عراق به ایران به صادق آهنگران می گوید: «من اصلا روحیه این مسائل را ندارم» و از عضویت سپاه انصراف داد.

پناهی بازیگری را نخست از مجموعه تلویزیونی محله بهداشت آغاز کرد. سپس چند نمایش تلویزیونی با استفاده از نمایشنامه‌های خودش ساخت که مدت‌ها در محاق ماند.
با پخش نمایش «دو مرغابی در مه» از تلویزیون که علاوه بر نوشتن و کارگردانی خودش نیز در آن بازی می‌کرد، خوش درخشید و با پخش نمایش‌های تلویزیونی دیگرش، طرف توجه مخاطبان خاص قرار گرفت.
به دلیل فیزیک کودکانه و شکننده، نحوه خاص سخن گفتن، سادگی و خلوصی که از رفتارش می‌بارید و طنز تلخش بازیگر نقش‌های خاصی بود. اما حسین پناهی بیشتر شاعر بود. و این شاعرانگی در ذره‌ذره جانش نفوذ داشت. نخستین مجموعه شعر او با نام من و نازی در ۱۳۷۶ منتشرشد، این مجموعهٔ شعر تاکنون بیش از شانزده بار تجدید چاپ شد و به شش زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده‌است.

وی در ۱۴ مرداد ۱۳۸۳ و در سن ۴۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت و در قبرستان شهر سوق به وصیت خود ایشان فقط به خاطر اینکه مادرش در آنجا دفن بود، به خاک سپرده شد. خدایش بیامرزدش.

مرد ایده‌آل چه شکلیه؟

مرد ایده‌آل چه شکلیه؟

یه دختره پست گذاشته که: دنبال یه مرد مهربون، تحصیلکرده، دست و دل باز، باوفا، قابل اعتماد و خانواده دوست می‌گردم؛ ‏نه برای ازدواج، خدا به سر شاهده فقط می‌خوام بدونم چه شکلیه!  

وزیر خزانه داری آمریکا: تحریم های بیشتری را ضد ایران اعمال می ‌کنیم

«استیون مِنوچین» وزیر خزانه داری آمریکا گفت: این کشور تحریم های بیشتری هم ضد کره شمالی اعمال خواهد کرد چون روز یکشنبه با آزمایش موشکی خود که ناموفق هم بود قطعنامه های سازمان ملل را نقض کرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد این کشور قصد دارد تحریم های بیشتری ضد ایران اعمال کند اما این تحریم ها به برنامه هسته ای ایران مربوط نیستند.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: برنامه تحریم ها فوق العاده مهم است و این تحریم ها بخش مهمی از شغل من هستند.

استیون مِنوچین اظهار داشت: دولت ترامپ تحریم ها را ابزار مهمی می داند و وزارت خزانه داری این کشور قصد دارد بعد از حمله شیمیایی اخیر، دویست تحریم جدید را ضد سوریه اعمال کند.

وی تاکید کرد: این تحریم ها در طول دو هفته آینده اعلام خواهند شد و اشخاص حقیقی و حقوقی را در سوریه هدف قرار خواهند داد.

ملاحظات  : نتیجه اعتماد به لبخند بیگانگان و عدم توجه به توصیه های رهبری است

روز ارتش ج.ا.ا بر همه ارتشیان با صفا و ولایت مدار ما مبارک باد

امروز 29 فرور از سوی امام خمینی روز ارتش  ح.ا.ا نامگذاری شده است واقعیت ان است آنچه که  انچه ما مردم ایران امروز بدان می بالیم مرهون حماسه آفرینی و پایمردی سترگ مردانی  است که سمبل برقراری امنیت واسایش بوده و در 8 سال دفاع مقدس از کارزاری شگرف و در مقابل تمامی قدرت های روز جهان آبدیده شدند و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیز خویش به ارمغان آوردند. 29فروردین روزارتش وحماسه آفرینی های نیروزی زمینی قهرمان بر همه شما نیک مرد شایسته و راد مرد ارتشی مبارک باد.  درود بیشمار بر شما  و خانواده محترمتان ارتشی عزیز دوستون داریم
مدریت  وب پاتوق یاران

ارتش آماده مقابله با هرگونه ماجراجویی دشمنان است

تظران ظهور

سرلشکر صالحی: ارتش آماده مقابله با هرگونه ماجراجویی دشمنان است

 فرمانده کل ارتش گفت:ارتش جمهوری اسلامی از آمادگی لازم برای مقابله قاطع با هرگونه ماجراجویی‌های بدخواهان علیه ایران اسلامی برخوردار است

باورت میشه؟

باورت میشه؟

 

زنه میره نجاری میگه: آقا یه کمد بساز برام . یارو یه کمد میسازه.
زنه دو روز بعد میاد میگه: اتوبوس که از تو کوچه رد میشه کمده میلرزه!
نجاره میگه: چرا مزخرف میگی اتوبوس دیگه چه صیغه ایه؟؟؟
خلاصه میاد خونه زنه و پیچ میچای کمد رو محکمتر میکنه و میره.
فردا دوباره زنه میاد میگه: آقای نجار بازم اتوبوس که رد میشه کمد میلرزه!!!
نجار میگه: بابا یه کمد ساختیم برات پدر مارو در آوردی. اصلاً من میرم تو کمد میشینم تا اتوبوس رد شه ببینیم چیه!!!
خلاصه نجاره میره منزل زنه و میشینه تو کمد. اما یه دفعه شوهر زنه میاد خونه در کمد و باز میکنه ، می‌بینه یه مرد غریبه توشه، میگه: تو اینجا چی کار میکنی؟
نجاره که داشت از ترس می مرد، بهش میگه: اگه بهت بگم منتظر اتوبوسم باورت میشه؟؟

جاه طلبی


و کسى که از روی هوای نفس براى ریاست همت گمارد و تلاش ‍ کند ملعون است.

امام صادق (ع)
کتاب جهاد النفس - وسائل الشیعه

سر صبح است سلام ای همه ی دار و ندار زینب



با یا حُسیـن عشق و ڪلام آفریده اند
هر صبح را براے سلام آفریده اند

وقٺے ڪہ شاه ڪشور دلها شدی حُسیـن
ما را بہ افتـخار غلام آفریده اند


کره شمالی از موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی رونمایی کرد

کره شمالی از موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی رونمایی کرد  به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی روز شنبه برای نخستین بار از موشک بالستیک خود با قابلیت پرتاب از زیردریایی در مراسم رژیم نظامی این کشور رونمایی کرد. 

کره شمالی روز شنبه همزمان با مراسم رژیم نظامی گسترده در پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور، برای نخستین بار موشک‌های بالستیک خود را با قابلیت شلیک از زیردریایی به نمایش گذاشت.
 
تلویزیون دولتی کره شمالی تصاویری از موشک های بالستیک « پوکوک سونگ-2/ Pukkuksong-2» با قابلیت شلیک از زیردریایی را نشان داد که روی کامیون‌هایی مسقر شده بود و مقابل کیم جونگ اون، رهبر این کشور، در حال حرکت بود.
 
کره شمالی امروز به آمریکا هشدار داد به «جنون نظامی» خود پایان دهد؛ چراکه در غیر این صورت با اقدام تلافی‌جویانه پیونگ‌یانگ روبرو خواهد شد.
 
این در حالیست که شبکه‌های تلویزیونی العربیه و المیادین از شلیک موشکی بالستیک از یک زیر دریایی کره شمالی خبر داده‌اند.

ما به جاسوسی و سرقت اطلاعات از کشورها افتخار می‌کنیم

رئیس سیا: اقدام آمریکا در سوریه پیامی برای ایران است

 «مایک پمپئو»، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در سخنانی در مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل آمریکا، مدعی شد سازمان جاسوسی این کشور بازیگری مهم در تلاش ها جهانی برضد اشاعه هسته ای بوده است.
 
پمپئو افزود: ما باید اول و مهم‌تر از همه بدانیم که سازمان های اطلاعاتی فقط مشغول جاسوسی خارجی می شوند. ما اطلاعات سری را از دشمنان خارجی، نهادهای متخاصم و سازمان های تروریستی سرقت می کنیم و به این مسئله افتخار می کنیم! ما این اطلاعات را تحلیل می کنیم تا دولت ما بتواند درک بهتری از دشمنانمان که در این دنیای چالش‌برانگیز و خطرناک با آنها روبرو هستیم داشته باشد. ما از این بابت پیشمان نیستیم. این کار دشوار است و ما سخت آن را دنبال می کنیم.

ایران دارای نیروهای مسلح قدرتمند و اثرگذار در معادلات بین‌المللی است

ایران دارای نیروهای مسلح قدرتمند با اقتدار و اثرگذار در معادلات بین‌المللی است

 ؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیرو زمینی ارتش در سخنرانی پیش‌خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: امروز صراط مستقیم ما ولایت فقیه است که با بصیرت الهی جامعه را به سمت رستگاری راهنمایی می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر صراط مستقیم قرار گرفته که در خدمت ولایت فقیه و در رکاب ولی‌فقیه قرار دارند و ماموریت آن اعتلای «کلام‌الله» است.امیر حیدری درباره روز 29 فروردین گفت: این روز از نگاه تاریخ دور نمانده است. زمزمه‌هایی که در تجهیز کردن نیروهای مسلح می‌شنویم و این زمزمه‌ها، در ماه‌های اول پیروزی انقلاب نیز وجود داشت. در آن مقطع بصیرت الهی امام (ره) به فریاد این مردم رسید و در عصر کنونی نیز ما مدیون بصیرت ولی امر مسلمین در حمایت از نیروهای مسلح هستیم. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در نتیجه این بصیرت الهی است که ما دارای نیروهای مسلح قدرتمند، قوی، با اقتدار و اثرگذار در معادلات بین‌المللی هستیم.

کره شمالی: منتظر رویداد بزرگ و مهمی باشید

کره شمالی: منتظر رویداد بزرگ و مهمی باشید

موشک کره شمالی

در سایه ارزیابی کارشناسان از احتمال اجرای ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سالروز تولد بنیانگذار این کشور، پیونگ یانگ به خبرنگاران اعلام کرد: منتظر اعلام "رویداد بزرگ و مهمی" باشید.

اسرائیلی‌ها با تشکیل کمربند امنیتی در پی تقویت جریان‌های تکفیری هستند

اسرائیلی‌ها با تشکیل کمربند امنیتی در پی تقویت جریان‌های تکفیری هستند

سفیر سابق ایران در سوریه:باید مانع تبدیل اقدامات امریکا به رویه شد/بی خردی ترامپ را نباید دست کم گرفت
محمدرضا شیبانی سفیر سابق ایران در سوریه  درباره تلاش‌های آمریکا برای مطرح شدن در تحولات منطقه و سوریه، اظهارداشت: آمریکا با وجود قدرت نظامی که دارد، اکنون شرایط لازم برای تبدیل به یک مرکز نظامی در سوریه را ندارد. چرا که بیشتر در زمینه هوایی تجهیز شده است و نمی‌تواند درگیری مستقیم پیدا کند. 
وی با تأکید بر اینکه آمریکا حتی جریان سیاسی که بتواند غالب بر بشار اسد باشد را نیز در اختیار ندارد، تصریح کرد: فقدان دو ابزار فوق آمریکایی‌ها را در تصیمیم‌گیری‌هایش درباره بحران سوریه ناتوان کرده است.

این دیپلمات وزارت امور خارجه گفت: اسرائیلی‌ها با تشکیل کمربند امنیتی می‌خواهند مانع ورود جریان‌های تکفیری به کشورشان شوند و هم پوششی برای تقویت جریان‌های معارض در منطقه باشند.

روز پدر مبارک


روز پدر, روز مرد و پدر, تاریخ روز پدر

روز پدر

پدر! گرچه خانه ما از آینه نبود؛ اما خسته‏ ترین مهربانی عالم، در آینه چشمان مردانه‏ ات، کودکی‏ هایم را بدرقه کرد، تا امروز به معنای تو برسم.
می‏خواهم بگویم، ببخش اگر پای تک درخت حیاطمان، پنهانی، غصه‏ هایی را خوردی که مال تو نبودند!
ببخش اگر ناخن‏های ضرب‏ دیده ‏ات را ندیدم که لای درهای بسته روزگار، مانده بود و ببخش اگر همیشه، پیش از رسیدن تو، خواب بودم؛ اما امروز، بیدارتر از همیشه، آمده‏ ام تا به جای آویختن بر شانه تو، بوسه بر بلندای پیشانی‏ات بزنم. سایه ‏ات کم مباد ای پدرم!

_____________________

آدمها

آدمها

بعضی آدم ها هستن که از دور برق میزنن...

وقتی میان جلو میبینی که بخاطر خرده شیشه‌های توی ذات‌شونه!!!

.................
تقصیر برگ ها نیست
آدم ها همینند!
نفس می دهی
له ات می‌کنند...!!!

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

سیزده یک عدد است لیک به ماها نرسید
چه کنم؟ آن رقم سیصدِ آقا نرسید

جمع اعداد به یک بیت نشد اما باز
سیزده قرن گذشت و گل زهرا نرسید...!!  
 
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج....