منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

آمریکا: ایران باید گام‌های خطرناکی را که برداشته به عقب برگرداند

آمریکا: ایران باید گام‌های خطرناکی را که برداشته به عقب برگرداند

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اقدامات جبرانی ایران که در واکنش به خروج آمریکا از برجام برداشته شده را «گام‌های خطرناک» توصیف کرد.

آمریکا: ایران باید گام‌های خطرناکی را که برداشته به عقب برگرداند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اقدامات جبرانی ایران در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از برجام را «گام‌های خطرناک» توصیف کرده و گفته ایران باید آنها را به عقب برگرداند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفته ایران «باید گام‌های خطرناکی را که برداشته به عقب برگرداند و از برداشتن گام‌های تحریک‌آمیز بیشتر خودداری کند.»

ادعای این مقام دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در حالی مطرح شده که واشنگتن با خروج از توافق هسته‌ای در سال ۱۳۹۷ این توافق را نقض کرده است.

مقام دولت بایدن گفته ایران باید قبل از آنکه دولت جدید آمریکا بپذیرد به برجام برگردد به طور کامل عبور از محدودیت‌های مندرج در این توافق از جمله محدودیت ذخایر اورانیوم غنی‌شده را به عقب برگرداند.

مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را مشخص نکرده. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می‌گویند بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام‌هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

اعمال شب اول ماه رجب/

اعمال شب اول ماه رجب/ 

امشب برابر است با شب اول ماه رجب و بنا بر روایات این شب فضیلت‌های زیاد و اعمالی دارد که انجام آن گناهان را از انسان پاک می‌کند.

اعمال شب اول ماه رجب/ دعای ماه رجب با صدای مرحوم موسوی قهار+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امشب جمعه ۲۴ بهمن‌ماه برابر است با شب اول ماه رجب و فردا اول رجب سال ۱۴۴۲ هجری قمری است.

در فضیلت این ماه پیامبر (ص) فرمودند: رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است و در این جنگیدن حتی با کفار هم حرام است.

همچنین امام کاظم (ع) در فضیلت ماه رجب می‌فرمایند: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور می‌شود و هر کس ۳ روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود.

بازدید دانشجویان دانشگاه شهید ستاری نهاجا از باغ موزه دفاع مقدس

 

 در راستای آشنایی و انتقال ارزشهای دفاع مقدس، دانشجویان دانشجویان دانشگاه شهید ستاری نیروی هوایی ارتش از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دراین رابطه اظهار کرد: باغ موزه‌های دفاع‌ مقدس یادگاری از دوران تجاوز دشمن به خاک ایران است و در انتقال ارزش و فرهنگ دفاع مقدس برای جوانانی که جنگ را درک نکرده‌اند بسیار موثر عمل کرده است و در کنار سایر تلاش‌های هنری نظیر فیلم های سینمایی با موضوع دفاع مقدس، راه اندازی این باغ موزه‌ها توانسته گامی موثر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بردارد.
امیر سرتیپ دوم رودباری ادامه داد: باغ موزه ها امروز زبان گویای آنچه هستند که در طول سال های دفاع مقدس بر این ملت و این کشور روا داشته شده است و با امکانات خاصی مثل سالن صدا، کتابخانه تخصصی، تالار شهدا، تالار عکس و ده‌ها فضای اختصاصی تلاش می کنند محیطی خاص و ویژه برای انتقال ارزش های دفاع مقدس بوجود آورند.
 وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یکی از بخش‌های مهم تاریخ ایران است که علاوه بر بعد نظامی، ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی دیگری هم داشته که باید حفظ شود تا به نسل‌های آینده هم برسد و دانشگاه هوایی با هدف بالا بردن روحیه سلحشوری و انقلابی دانشجویان و آشنایی آن ها با فرهنگ غنی و درک مفهوم دفاع مقدس این بازید را ترتیب داده است.
 

ناوشکن دنا و مین‌شکار صبا ‌به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در آینده نزدیک رونمایی‌هایی در حوزه نیروی دریایی خواهیم داشت گفت: ناوشکن دنا و مین‌شکار صبا هر دو به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش،  امیر سرتیپ امیر حاتمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ‌اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته ما در حوزه‌های دفاعی مجموعه‌های بزرگ از کار‌های تحقیقاتی و تولیدی را به نتیجه رسانده‌ایم.
وی افزود: حدود 140 پروژه تحقیقاتی مطرح شده که اغلب آن‌ها یا به نتیجه رسیده یا به نتیجه خواهد رسید و بخشی از آن‌ها نیز تحویل داده شده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در آینده نزدیک رونمایی‌هایی در حوزه نیروی دریایی خواهیم داشت گفت: ناوشکن دنا و مین‌شکار صبا هر دو به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهند شد.
وی تاکید کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مصمم است در شرایط سخت تحریم های ظالمانه در سال جهش تولید با همت و عزم جهادی متخصصین متعهد و انقلابی صنعت دفاعی با تولید و ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستاوردهای دفاعی مورد نیاز نیروهای مسلح گام‌های بلندی را در تحقق شعار سال و ارتقاء قدرت بازدارندگی دفاعی ایران اسلامی بردارد در این راستا ناوشکن دنا و مین‌شکار صبا هر دو در مراحل نهایی تست‌ها قرار دارند و به زودی به نیروی دریایی ملحق می‌شوند.

۵۶ بیمارستان تخصصی نیروهای مسلح در کشور فعال است

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در نیروهای مسلح اعم از نیروهای سپاه، بسیج، انتظامی و ارتش، ۵۶ بیمارستان تخصصی و غیره وجود دارد،گفت: از این تعداد ۲۸ بیمارستان متعلق به ارتش است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیرسرتیپ کیومرث حیدری ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح بخش‌های ICU و رادیولوژی بیمارستان ارتش زنجان که در محل تالار شقایق ارتش برگزار شد، گفت: در نیروهای مسلح اعم از نیروهای سپاه، بسیج، انتظامی و ارتش، ۵۶ بیمارستان تخصصی و غیره وجود دارد.
وی اظهار کرد: از این تعداد ۲۸ بیمارستان متعلق به نیروی زمینی ارتش است و در ۲۸ بیمارستان متعلق به نیروی زمینی ارتش در یک جهادی به نام جهاد لیبک، نهضت ویژه‌ای از ۲۸ طرح لبیک راه‌اندازی شده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: از ۲۸ طرح لبیک نیروی زمینی ارتش دو طرح لبیک به نام‌های دارالشفا حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) مربوط به سامانه بهداشت و درمان است.
حیدری تاکید کرد: طرح حضرت زینب (س) به سه مولفه بیمارستان‌ها ورود پیدا می‌کند که در مولفه اول، کهنه‌زدایی که در قاموس نوسازی از صفر ساخته می‌شود.
وی گفت: مولفه دوم طرح حضرت زینب (س) بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش در رابطه با فراهم کردن آخرین تجهیزات بیمارستانی که توان خرید آن وجود دارد بوده و مولفه سوم نیز در رابطه با نیروی انسانی است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ابراز داشت: اکنون در این طرح سه بیمارستان نیروی زمینی ارتش در ارومیه، کرمان و شیراز در حال ساخت بوده و بیمارستان شیراز زودتر از دو بیمارستان دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
حیدری گفت: بخش اول بیمارستان کرمان به بهره‌برداری رسیده و مابقی بیمارستان‌ها با برنامه ریزی به بهره برداری می‌رسد.
وی به بیمارستان ۵۵۴ منطقه‌ای ارتش زنجان اشاره کرد و یاد آورشد: مسئولان بیمارستان ۵۵۴ منطقه‌ای ارتش زنجان با دست خالی و اراده الهی نوسازی و تجهیز این بیمارستان را شروع کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در زمان بازدید بنده، این طرح ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی با مدیریت خوب فرمانده ارتش و حمایت استاندار زنجان این طرح به بهره برداری رسید.
 

برگزاری رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند

سفیر روسیه در ایران از برگزاری رزمایش مشترک بین نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند در هفته‌های آتی خبر داد.

برگزاری رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر روسیه در تهران در گفت‌‌وگو با یکی از رسانه‌های روسی به برگزاری رزمایش سه جانبه دریایی ایران، چین و روسیه در هفته‌های آتی اشاره کرد.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران روز دوشنبه در گفت‌‌وگو با شبکه خبری«ریا نووستی» گفت، روسیه ، ایران و چین در اواسط فوریه (اواخر بهمن) یک رزمایش در اقیانوس هند برگزار می‌کنند.

به گفته این دیپلمات روس، در این رزمایش، عملیات جستجو و نجات و تامین امنیت تردد دریایی تمرین می‌شود. آخرین رزمایش دریایی این سه کشور دسامبر(آذر) ۲۰۱۹ برگزار شد.

به دنبال اعلام انجام رزمایش دریایی مشترک ایران با نیروی دریایی روسیه و چین ، یک رسانه صهیونیستی آن‌را گامی از سوی ایران در به چالش کشاندن نیروی دریایی برخی کشورهای غربی حاضر در منطقه برشمرد.

روزنامه «جروزالم پست» در تحلیلی در این باره نوشت، بعد از ائتلاف دریایی آمریکا و فرانسه  در خلیج فارس، ایران قصد قدرت‌نمایی دارد. این رسانه با اشاره به اینکه ایران در حال پیشبرد طرح ابتکاری «صلح هرمز» است نوشته، حضور تهران در  کنار روسیه و پیشبرد همکاری تنگاتنگ با چین یک پیروزی برای ایران در بحبوحه تحریم‌ها به حساب می‌آید.

این رسانه صهیونیستی یکی از نقاط برتری نیروی دریایی ایران را وجود قایق‌های تندرو خواند و نوشت، با این‌که بدنه نیروی دریایی ایران قدیمی است، اما این کشور پهپادها و فناوری‌های جدیدی را برای کشتی‌های خود فراهم آورده است.

وحدت و یکپارچگی ارتش و سپاه ریشه ای است/ ارتش و سپاه در کنار هم هویت پیدا می‍کنند

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان دو بازوی دفاعی کشور در کنار هم هویت پیدا میکنند.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسدارن در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد نیروی زمینی ارتش، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و روز نیروی هوایی، گفت: وحدت، یکپارچگی و تعامل بین ارتش و سپاه ریشه ای است و این دو بازوی دفاعی کشور در کنار هم هویت پیدا میکنند.
وی افزود: شهید سپهبد صیاد شیرازی و سردار شهید تهرانی مقدم از همان اوائل تشکیل یگان توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، تعامل بسیار خوبی داشتند و اگر همکاری نیروی زمینی ارتش نبود تشکیل یگان توپخانه سپاه به راحتی میسر نمیشد.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه وحدت، یکپارچگی و هماهنگی بین نیروها ارزشمند است ادامه داد:  یکپارچگی و تعامل بین ارتش و سپاه می تواند بعنوان یک الگو و مصداق باشد.
وی به دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد:  اگر بخواهیم درست به دشمنی استکبار جهانی نسبت به ایران تمرکز کنیم ، شاهد هستیم که امریکا از سالهای دور برای کشور ایران برنامه داشته است، امروز مساله ما با امریکا یک مساله راهبردی، ریشه ای و قابل حل نیست .
سردار سرتیپ پاسدار حاجی زاده تاکید کرد ؛ پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امریکاییها با نا امنیهای کردستان، تقویت و به وجود آوردن منافقین، کودتا، ترور ، جنگ عراق علیه ایران، جنگ رسانه ای، جنگ روانی و مهم تر از همه نفوذ و تقویت غرب گرایی در صدد بودند تا بتوانند هم دشمنی را نسبت به ایران ثابت کنند و هم به خواسته های خود دست یابند .
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در ادامه تصریح کرد: در جاهایی که آمریکا را دشمن دانستهایم و به آنها اعتماد نکردهایم به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کردیم، دشمن به هر اقدامی دست زد تا ما رشد و پیشرفت نکنیم.
وی ادامه داد: امروز در همه بخش ها و زیر مجموعهها الحمدلله تحت فشار های استکبار جهانی، تولید داخلی و بومی را افزایش و به خودکفایی رسیدهایم.
سردار حاجی زاده در خصوص مخالفت مقام معظم رهبری ( حفظه الله تعالی) نسبت به خرید تجهیزات نظامی، خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا بارها تاکید فرمودند تجهیزات نظامی خریداری نشود، چون می دانستند اگر بدنبال خرید تجهیزات نظامی برویم از تولید داخلی غافل خواهیم شد، امروز با درایت و هوشیاری معظم له هرچیزی که به ذهن برسد که باید طراحی و تولید شود قابل طراحی و دستیابی است .
وی در ادامه تصریح کرد: باید بپذیریم که آمریکا دشمن ما است و به دنبال آن است که  جلوی توانمندیها و پیشرفت های ما را از ما بگیرد، ایستا بودن و ثبات سازمانی قطعا مشکل ایجاد خواهد کرد، نیروی زمینی ارتش نیز در این راستا در خصوص تیپ های واکنش سریع اقدامات خوبی را انجام داد که قابل تحسین است .
سردار حاجی زاده به موضوع تهاجم دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال تهاجم است البته نه فقط تهاجم نظامی، اما ما به عنوان نیروهای نظامی باید طرح و برنامه داشته باشیم .

قدرشناسی فرمانده نیروی هوایی ارتش از فرماندهی معظم کل قوا

 

در پی افتخار دیدار و تجدید بیعت جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروهای هوایی و پدافند هوایی ارتش با مقام معظم رهبری، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) مراتب سپاس و قدرشناسی پیشکسوتان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان سرافراز و ایثارگران و آحاد کارکنان نیروی هوایی الهی را به معظم‌له تقدیم کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن نامه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)
با صلوات بر محمد و آل محمد
سلام علیکم
ضمن عذرخواهی از تصدیع حاصله به استحضار عالی می‌رساند؛ این کلمات دست‌چین شوقی زایدالوصف برای شکرگزاری از دیداری بهجت آفرین است که پس از یک سال از زمان آغاز محدودیت‌های کرونایی مشمول مهر پدرانه‌ی رهبر عزیز خود شده و بیش از پیش به شرف عنایت‌تان کلاه گوشه به آفتاب ساییدیم.
اگرچه همواره تورق تاریخ سراسر حماسه نیروی هوایی تداعی کننده پایبندی السابقون انقلاب و میراث‌داران ایشان به عهد نامیرا با امام راحل رضوان الله تعالی علیه است، اما رخصت شرفیابی و تجدید میثاق سال جاری نشان داد این الفت ناگسستنی، محصول کششی وصف ناپذیر بین مرید و مراد است.
دیدار صمیمانه‌ی ۱۹ بهمن ماه امسال نه فقط برای حماسه آفرینان روزهای انقلاب و دفاع مقدس، بلکه برای جوانانی که روزهای دفاع مقدس را ندیده و تنها از دهان دَهر حرفی از آن شنیده‌اند، خاطرات ناب حضورتان در خط مقدم جبهه و همنشینی‌تان با مردان معجزه و مبارزه را زنده نمود.
امروز در مکتب درس‌آموز شما، قدر پیشکسوتان انقلابی و ارزش اقدام به هنگامشان را بیش از پیش دانستیم و مفهوم قدرشناسی از ایثار را به معاینه دیدیم. چه عزتمند و سربلندیم که یکبار دیگر در روز نیروی هوایی سرمایه‌ی عنایت و دعای گره خورده به ضریح اجابتتان را حرز بازوی خود نمودیم. اطمینان می‌دهم به پاس این غنیمت ارزشمند، با دلی امیدوارتر از همیشه و عزمی بیش از پیش، خوشه‌های خشم مقدس دشمن ستیزی و رزم آوری ملّتی خواهیم بود که در مزرعه‌ی زیارت عاشوراهایشان بذر امید به قیام منتقم موعود را کاشته‌اند.
در پایان ضمن تقدیم مراتب قدرشناسی پیشکسوتان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان سرافراز و ایثارگران و آحاد کارکنان نیروی هوایی الهی از لطف ویژه آن حضرت به این نیروی خوشنام، تندرستی و استدام سایه پر مهرتان را از درگاه خداوند متعال و در سایه دعای مجیب حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه مسئلت می‌نمایم.
 
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده

الحاق بالگردهای سوخت‌رسان و آتش‌نشان به پایگاه چهارم هوانیروز

 

بالگردهای سوخت‌رسان و آتش‌نشان ارتش صبح امروز با حضور امیر حیدری به پایگاه چهارم هوانیروز در اصفهان ملحق شدند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، بالگردهای سوخت‌رسان و آتش‌نشان ارتش صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش به پایگاه چهارم هوانیروز در اصفهان ملحق شدند.
امیر حیدری در آیین الحاق این بالگرد‌ها، با برشمردن اقدامات و تلاش‌های هوانیروز در تولید قدرت برای نظام اسلامی، اظهار داشت: این حرکت شتابان در حوزه ارتقای توان عملیاتی باید ادامه یابد.
وی گفت: مواضع صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمایشات گهربارشان را در روز نیروی هوایی شنیدیم و بدیهی است با نصب‌العین قرار دادن فرمایشات ایشان، راه عزت و استقلال و قدرت را با تمام وجود ادامه خواهیم داد.
فرمانده نزاجا عنوان کرد: امروز صراط مستقیم ما صراط ولی فقیه است و در این مسیر برای نقش‌آفرینی به قصد پیروزی تا شهادت عزتمندانه آماده‌ایم.
امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش نیز در این مراسم با اشاره به نامه مستقیم خلبانان هوانیروز ارتش به محضر فرمانده معظم کل قوا و اعلام آمادگی برای دفاع از نظام و کشور، حتی با عملیات استشهادی اظهار داشت: فرهنگ حاکم بر هوانیروز فرهنگ حماسه و رشادت و شهادت است و به این فرهنگ افتخار می‌کنیم.
همچنین امیر سرتیپ دوم خلبان «سید قاسم خاموشی» فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز در این مراسم گفت: تمامی اقدامات برای بازآماد پرنده‌های ملحق شده به ناوگان پروازی و نیز بالگرد‌های مجهز شده به سامانه‌های سوخت‌رسان و آتش‌نشان به وسیله متخصصان جوان هوانیروز و با استفاده از دانش درون سازمان و همکاری گرفتن از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی انجام شده است.
در این آیین بالگرد‌های ترابری سنگین «شینوک» با انجام عملیات اطفاء حریق رسماً به ناوگان پروازی هوانیروز پیوستند.
همچنین در این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای هوانیروز تجلیل و نشان خلبانی و فنی دانشجویان فارغ‌التحصیل توسط فرمانده نیروی زمینی به آنان اهدا شد.

دیدار کارکنان نیروی هوایی با کهنه سربازان خانه مهر کهریزک

 

 فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با حضور در آسایشگاه خیریه کهریزک به دیدار سالمندانی که روزگاری لباس مقدس نظامی به تن داشتند رفته و از آنها تجلیل کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، بمناسبت روز نیروی هوایی ارتش، جمعی از افسران ارشد و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در آسایشگاه خیریه کهریزک ، به عیادت سالمندان، معلولین و کهنه سربازان رفته و از آنها تجلیل کردند.
 

کاخ سفید درباره بازگشت به برجام: توپ در زمین ایران است

کاخ سفید درباره بازگشت به برجام: توپ در زمین ایران است

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز جمعه در پاسخ به سئوالی درباره چارچوب زمانی بازگشت آمریکا به برجام مدعی شد توپ در زمین ایران است.

کاخ سفید درباره بازگشت به برجام: توپ در زمین ایران است

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سؤالی درباره چارچوب زمانی بازگشت به «برجام» گفت که این مسئله به ایران بستگی دارد. 

سخنگوی کاخ سفید در جواب خبرنگاری که پرسید «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا چه زمانی مذاکرات برای توافق در خصوص ایران را آغاز خواهد کرد گفت: «این مسئله واقعاً به ایران بستگی دارد.»

او در ادامه گفت: «اگر ایران به پایبندی کامل به تعهداتش در برجام برگردد، ایالات متحده نیز همین کار را انجام خواهد داد و از این مسئله به عنوان مبنایی برای رسیدن به توافق طولانی‌تر و قوی‌تر که سایر حوزه‌های محل نگرانی را هم پوشش می‌دهد استفاده خواهد کرد.»

وی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد دولت آمریکا در خصوص مسائل مربوط به برجام با نمایندگان کنگره و شریکانش در گروه ۱+۵ رایزنی خواهد کرد.

جن ساکی گفت: «اما این کار از طریق مشارکت با شریکان گروه ۱+۵ و از طریق مشورت‌ با کنگره انجام خواهد شد.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه پس از بیان اینکه اعضای ارشد تیم امنیت ملی کاخ سفید با یکدیگر دیدار کرده و درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات گفت‌وگو می‌کنند: «توپ در زمین ایران است که به توافق پایبند شود.»

مقام‌های دولت جو بایدن در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده‌ است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است مقام‌های دولت بایدن به تلویح می‌گویند بازگشت آنها به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران کاهش تعهداتش در این توافق را به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به نقض برجام از سوی آمریکا و اینکه اقدامات تهران در واکنش به نقض عهد واشنگتن بوده هر گونه گام از سوی ایران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای روز دوشنبه با سی‌‌ان‌ان پیشنهاد کرد اتحادیه اروپا می‌تواند گام‌های ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام را همزمان و هماهنگ کند.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با آکسیوس گفت دولت بایدن چنانچه نخست ایران به توافق پایبند شود آمریکا را به آن بازخواهد گرداند. او گفت بایدن قصد دارد از این توافق به عنوان مبنایی برای رسیدن به توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر با ایران استفاده کند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «اما ما با این نقطه فاصله زیادی داریم زیرا ایران در چندین حوزه از پایبندی خارج شده و گام‌های زیادی در این فرایند وجود دارند که لازم است آنها را ارزیابی کنیم. ما درباره این مسئله هماهنگی نزدیکی با متحدان و شریکانمان و همچنین با کنگره خواهیم داشت.»

ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشورهای اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت داد. 

یک‌سال بعد که دولت‌های اروپایی نتوانستند به وعده‌هایشان عمل کنند تهران اعلام کرد طبق مفاد مندرج در توافق هسته‌ای طی چند گام تعهداتش در توافق هسته‌ای را کاهش خواهد داد.

ایران از آن زمان به بعد تعهداتش به محدودیت‌های مندرج در برجام در زمینه غنی‌سازی، میزان ذخائر اورانیوم و تحقیق بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته کنار گذاشته است. تهران علاوه بر این کار بر روی یک خط مونتاژ جهت ساخت اورانیوم فلزی را هم از سر گرفته است. 

جمهوری اسلامی ایران گفته همه این گام‌ها بازگشت‌پذیر هستند و چنانچه واشنگتن به برجام برگردد ایران نیز این اقدامات را به عقب برخواهد گرداند.

امیر نصیرزاده: رونمایی از پهپاد «کمان ۲۲» تا پایان بهمن/ تمام تحرکات دشمن در خلیج فارس و دریای عمان را رصد می‌کنیم

امیر نصیرزاده: رونمایی از پهپاد «کمان ۲۲» تا پایان بهمن/ تمام تحرکات دشمن در خلیج فارس و دریای عمان را رصد می‌کنیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه پهپهادهای ابابیل 3 و کرار، کابوس ناوهای هواپیمابر آمریکایی هستند، گفت: پهپاد غول‌پیکر «کمان 22» با قابلیت حمل 300 کیلوگرم تجهیزات جنگی پایان بهمن رونمایی می‌شود.

امیر نصیرزاده: رونمایی از پهپاد «کمان ۲۲» تا پایان بهمن/ تمام تحرکات دشمن در خلیج فارس و دریای عمان را رصد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی میهمان برنامه این هفته دست خط بود. 

سوالات و پاسخ‌های مطرح شده در این برنامه به شرح ذیل است:

* بعنوان کسی که از سال 61 وارد نیروی هوای ارتش شدید و بعد از انقلاب اسلامی، ولی اطلاعات جزئی هم از قبل و هم از بعد انقلاب دارید. الان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به قبل از انقلاب در چه وضعیتی است؟

قبل از انقلاب تجهیزات ما از سوی غرب تامین می‌شد و کلیه آموزش های ما وابسته به غرب بود. کلیه پشتیبانی قطعات وابسته به بیرون از کشور بود. هر موقع قطع می‌شد، دیگر قطع بود! هر زمانی اراده می کردند ندهند، نمی دادند. بعد از انقلاب همان تجهیزات را داریم کما اینکه سه نوع هواپیما به تجهیزات قبلی افزوده شده است. هواپیمای نسل خوبی هستند. مثل سوخو 24، میگ 29 و S7 که بعد از انقلاب خریداری شده و به جمع ناوگان هوایی پیوسته است.

 

ادامه مطلب ...

نشست هم‌افزایی فرماندهان عالی رتبه ارتش

 

نشست هم‌افزایی فرماندهان و مسئولان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران به میزبانی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، همزمان با ایام الله دهه فجر و ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش، نشست هم‌افزایی فرماندهان و مسئولان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ شاه‌صفی جانشین معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ رحیم‌زاده جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی، امیر سرتیپ پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی آجا و امیر سرتیپ خرم‌طوسی مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش به میزبانی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.
در حاشیه این نشست، امیر سرلشکر موسوی ضمن بازدید از دستاوردها و انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش، از محصولات نرم افزاری و کتاب های های منتشر شده در این مرکز رونمایی کرد.
گفتنی است امیر سرلشکر موسوی در حاشیه این نشست، از دو فرزند حافظ قرآن 5 و 13 ساله کارمند نظری، جمعی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان،  تجلیل کرد.

امیر سرلشکر موسوی : نیروی هوایی ارتش در بسیاری از حوزه‌ها پیشگام بوده است

 

 فرمانده کل ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش موفق شده تا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف خود را ارتقا دهد و در بسیاری از عرصه ها گام اول را برداشته و پیشگام باشد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و روز زن و ولادت حضرت امام خمینی(ره) و همچنین فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: لازم است تا ١٩ بهمن روز نیروی هوایی ارتش را به ملت بزرگ ایران، همرزمان عزیزم در نیروی هوایی ارتش، نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده های محترم، فهیم و صبور نیروی هوایی ارتش و همچنین به پیشگاه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) تبریک و تهنیت عرض کنم.
امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش صفات بارز ‌و ویژگی‌های منحصر به فرد بسیاری دارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم به یک ویژگی آن اشاره کنیم این است که از روز پیروزی انقلاب اسلامی و بلکه از زمان آغاز نهضت حضرت امام خمینی(ره) در هر عرصه‌ای که وارد شده موفق، سربلند و روسفید بوده است.
فرمانده کل ارتش اذعان داشت: نیروی هوایی ارتش در عرصه‌های فعالیت خود کارنامه درخشان و روشنی به جای گذاشته و هر مأموریتی که از روز اول پیروزی انقلاب تا امروز به این نیروی الهی واگذار شده با موفقیت تمام برای این نظام انجام داده است.
امیر سرلشکر موسوی گفت: نیروی هوایی ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با الهام گیری از مشی حضرت امام خمینی(ره) و پس از آن هم با کسب تدبیر از پیشگاه مقام معظم رهبری موفق شده تا در عرصه‌های مختلف، خود را ارتقا دهد و در بسیاری از عرصه‌ها گام اول را برداشته و پیشگام باشد.
وی ادامه داد: یکی از این عرصه‌ها حوزه جهاد خودکفایی و ایستادن روی پای خود و در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن و همچنین شکستن تحریم‌ها است. مشاهده می‌کنیم که ۴٢ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته است اما نیروی هوایی ارتش برای هرگونه مأموریتی و برای دفاع از آسمان‌های این کشور عزیز و این ملت بزرگوار کاملا آماده و پا در رکاب است.
فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: لازم است به همه شهدای نیروی هوایی ارتش که شهدای شاخص انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و پس از آن هستند ادای احترام کنیم و به خانواده محترم شهدا، جانبازان گرانقدر و همه همرزمان عزیزم در نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران درود بفرستیم.

عملکرد نیروی هوایی در انقلاب، دفاع مقدس و تمام بحرانهایی که نیاز به حضور وجود داشته بر همگان آشکار است


فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز:

عملکرد نیروی هوایی در انقلاب، دفاع مقدس و تمام بحرانهایی که نیاز به حضور وجود داشته بر همگان آشکار است

  امیر سرتیپ دوم جعفری در نماز جمعه شیراز به مناسبت 19 بهمن، روز نیروی هوایی گفت: نقش نیروی هوایی در انقلاب، دفاع مقدس، مردم یاری های پس از جنگ و تمام بحرانهایی که نیاز به حضور وجود داشته بر همگان آشکار است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری، فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید دوران در خطبه های پیش از نماز جمعه امروز شیراز گفت :نماز جمعه برکتی بود که متاسفانه برای مدتی در زمان بحران ویروس کرونا از ما سلب شده بود و من خیلی خوشحالم در نماز جمعه دهه مبارک فجر که با روز نیروی هوایی مقارن شده است شرکت دارم.

وی در بخشی از سخنانش ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر به نقش ارتش و به ویژه نیروی الهی هوایی در شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفت: حضور و بیعت تاریخی عده ای از همافران نیروی هوایی در مدرسه رفاه و ادای احترام به امام خمینی (ره) باعث اولین شکست مفتضحانه رژیم طاغوت شد .

وی در ادامه به تبیین نقش ارتش در تثبیت انقلاب اسلامی و همراهی و همگامی با مردم پرداخت و گفت :در انقلابهای کشورهای عربی که به بهار عربی معروف است به دلیل عدم همراهی ارتش با مردم آنگونه که باید و شاید اتفاق اصلی که خواست اصلی مردم بود انجام نشد ولی بحمدالله از آنجایی که ارتش ما بدنه مردمی،دینی و اعتقادی به مبانی اسلام و تشیع داشت به محض بوجود آمدن فرصت به دستور امام (ره) به مردم پیوسته و انقلاب را به پیروزی رساندند.

دفاع تمام قد فرمانده نیروی هوایی ارتش از شهید سلیمانی در همایش بین المللی بنگلور هند

 

 امیر سرتیپ نصیرزاده در همایش بین المللی فرماندهان نیروهای هوایی دنیا در بنگلور هند از شخصیت بی نظیر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نقش ارزنده وی در مبارزه با افراطی گری در منطقه غرب آسیا دفاع کرد.   
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده طی سخنانی در مجمع فرماندهان نیروهای هوایی جهان که همزمان با برگزاری  نمایشگاه بین المللی هوایی در بنگلور هند تشکیل شده بود در موضع گیری انقلابی، ضمن برشمردن ویژگی های قدرت هوایی،  بکارگیری این قدرت در حذف آزادگان جهان بویژه شهید سلیمانی را محکوم کرد.
وی در پاسخ به پیشنهاد های مطرح شده مبنی بر ضرورت بکارگیری توان هوایی علیه گروه های افراطی و تروریستی، با اشاره به نقش ارزنده این شهید در مبارزه با افراطی گری در منطقه غرب آسیا، ضمن محکوم کردن عملیات هوایی منجر به شهادت ایشان تاکید کرد: جهان امروز برای استفاده صحیح از قدرت هوایی نیازمند تاسیس کنوانسیون منع بکارگیری قدرت هوایی علیه انسان های آزاده و مبارزان با تروریسم است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح راهکار پیشنهادی خود برای توسعه همکاری‌ها گفت: با توجه به ظهور فناوری‌های نوین در عرصه قدرت هوایی و تاثیر شگرف ابعاد ارتفاع و زمان در توسعه و سرعت انتقال و اعمال قدرت هوایی باید ساز و کاری صلح آمیز و قابل کنترل با مشارکت تمامی کشورهای صلح جو تنظیم و تدوین گردد تا امکان نظارت بر اقدامات صلح جویانه و زمینه توسعه پایدار برای همه کشورها فراهم آید تا دیگر شاهد استفاده از این عرصه برای ترور انسان‌های آزاده همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نباشیم.
 فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه نیروی هوایی، آشکار ترین مظهر قدرت ملی در هوا و فضا است، حرکت پرشتاب برای دستیابی به پهپادهای مجهز به فناوری‌های نانو و هوش مصنوعی را حق ایران دانست.
امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورهای دیگر تلاش دارد تا با در دست داشتن طرح‌هایی به منظور توسعه امنیت جهانی در استفاده صلح آمیز از فضا این حق را برای خود محفوظ دارد و در راستای تامین منافع ملی به دانش‌های نوین نظیر پهپادهای مجهز به فناوری‌های نانو و هوش مصنوعی، نانو ماهواره‌ها و پرتابگرهای هواپایه حرکت پرشتابی داشته باشد.
 فرمانده نیروی هوایی ارتش که از طریق ارتباط زنده تصویری در جمع فرماندهان نیروهای هوایی کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی هوایی بنگلور هند به عنوان یکی از سخرانان اصلی سخنرانی می کرد، به موضوع استراتژی قدرت هوایی و هوافضایی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به گستردگی تهدیدات در عرصه هوافضا تأمین امنیت این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: استراتژی قدرت هوافضایی به کارگیری عالمانه و هنرمندانه ابزارهای پیچیده ای برای مقابله با تهدیدات و عوامل بی ثبات ساز جهت نیل به پیروزی و یا تحقق اهداف ملی کشورهاست.
فرمانده نیروی هوایی ارتش قدرت هوایی را شامل کل فعالیت های هوانوردی اعم از نظامی، تجاری، دولتی، خصوصی، بالقوه و بالفعل برای بهره‌برداری از حریم هوایی، جهت دستیابی به اهداف نظامی سیاسی و تجاری دانست و گفت: امروز در همه کشورها با یک رشد فزاینده، شاهد توسعه قدرت هوایی و به موازات آن قدرت هوافضایی در نظام دفاعی بین الملل هستیم و نیروی هوایی هر کشور به عنوان آشکار ترین مظهر قدرت ملی در هوا و فضا و مهم ترین بازیگر عرصه دفاع هوایی در این حوزه از قدرت ملی کشورها به حساب می‌آید.
امیر نصیرزاده تصریح کرد: قدرت هوایی به عنوان توان کلی هر کشور برای پرواز، جهت تهاجم و انهدام، دفاع از قلمرو هوایی، پشتیبانی و اسکورت رزمی و همچنین حمل و نقل هوایی در زمان جنگ و به شکل حمل بار یا مسافر، پست و مراسلات در زمان صلح را شامل می شود.
وی با بیان اینکه قدرت هوافضا، برقراری ارتباط دو طرفه و نزدیکی بین قدرت هوایی و فضایی را نشان می دهد، خاطر نشان کرد: این توانایی با بکارگیری هماهنگ اطلاعات به دست آمده از سامانه‌های فضایی به منظور افزایش توانمندی کشف، شناسایی و انهدام هوایی اهداف به دست می‌آید و یک قدرت هوایی قوی، قدرت فضایی قوی‌تر و بالعکس را میسر می‌سازد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به جاه طلبی برخی قدرت ها از توسعه قدرت هوافضایی اظهار داشت: امروز به دلیل اولویت یافتن راهبرد قدرت سازی هوافضایی، رویکرد حضور در فضا و توسعه برخی از قدرت‌ها با اهداف جاه‌طلبانه و اختصاص سازی آن متاسفانه توسعه رقابت را به فراتر از نیازهای هوافضایی سوق داده است.
امیر نصیرزاده ادامه داد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورهای دیگر تلاش دارد تا با در دست داشتن طرح‌هایی به منظور توسعه امنیت جهانی در استفاده صلح آمیز از فضا این حق را برای خود محفوظ دارد و در راستای تامین منافع ملی به دانش‌های نوین نظیر پهپادهای مجهز به فناوری‌های نانو و هوش مصنوعی، نانو ماهواره‌ها و پرتابگرهای هواپایه حرکت پرشتابی داشته باشد که پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر ذوالجناح با سوخت جامد طی هفته اخیر در همین راستا انجام شده است.
امیر نصیرزاده در آستانه ۱۹ بهمن ماه (روز نیروی هوایی) با اشاره به دستاوردهای نیروی هوایی ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از تجربیات گرانقدر هشت سال دفاع مقدس در دهه ۸۰ میلادی در آینده با یک دیدگاه وسیع تر به موضوع قدرت سازی هوافضا سعی خواهیم کرد تا از قابلیت راهبردی و کلان آن در زمینه بازدارندگی هوایی در مقابل انگیزه ها و اقدامات خصومت آمیز استفاده کنیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش حفظ ثبات ملی و بین‌المللی برای نیروهای خودی و هم‌پیمانان را از دیگر اهداف ایران برای توسعه صنعت هوایی اعلام کرد و افزود: عملیات مردم یاری و بشردوستانه، مشارکت در برنامه‌های کلان بین المللی، مراقبت و نظارت هوایی در راستای تشخیص تهدیدات و همچنین درک نیات دشمنان بالقوه و فراهم نمودن بستر مناسب برای تصمیم و واکنش به موقع از دیگر اهداف ماست که به شکل جدی از این توان استفاده می کنیم.
امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به آغوش باز ایران برای همکاری با کشورهای دوست و همسایه یادآور شد: ما در ایران اسلامی در پی آن هستیم که در کنار حفظ منافع ملی با بهره‌گیری از اهرم قدرت هوافضایی ضمن حفظ استقلال، خود اتکایی، ابتکار و آزادی عمل در کنار همه کسانی که فارغ از حس سلطه جویی در حین احترام به مردم دیگر کشورها و تعامل سازنده نیز هستند به آینده ای مطمئن و فارغ از جنگ و تخاصم بیندیشیم و در این راستا دست همه کشورهای منطقه را برای همکاری بهتر و برقراری صلح و امنیت می فشاریم.
وی با اشاره به سابقه طولانی و تمدن بزرگ ملت ایران گفت: من به نمایندگی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ملتی بزرگ و با سابقه درخشان تمدنی، آرزوی سلامتی برای مجموعه نیروهای مسلح هندوستان از خداوند متعال خواستارم. به امید داشتن جهان فارغ از تهدید و سلطه جویی و آکنده از صلح و عدالت.

دفاع تمام قد فرمانده نیروی هوایی ارتش از شهید سلیمانی در همایش بین المللی بنگلور هند

 

 امیر سرتیپ نصیرزاده در همایش بین المللی فرماندهان نیروهای هوایی دنیا در بنگلور هند از شخصیت بی نظیر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نقش ارزنده وی در مبارزه با افراطی گری در منطقه غرب آسیا دفاع کرد.   
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده طی سخنانی در مجمع فرماندهان نیروهای هوایی جهان که همزمان با برگزاری  نمایشگاه بین المللی هوایی در بنگلور هند تشکیل شده بود در موضع گیری انقلابی، ضمن برشمردن ویژگی های قدرت هوایی،  بکارگیری این قدرت در حذف آزادگان جهان بویژه شهید سلیمانی را محکوم کرد.
وی در پاسخ به پیشنهاد های مطرح شده مبنی بر ضرورت بکارگیری توان هوایی علیه گروه های افراطی و تروریستی، با اشاره به نقش ارزنده این شهید در مبارزه با افراطی گری در منطقه غرب آسیا، ضمن محکوم کردن عملیات هوایی منجر به شهادت ایشان تاکید کرد: جهان امروز برای استفاده صحیح از قدرت هوایی نیازمند تاسیس کنوانسیون منع بکارگیری قدرت هوایی علیه انسان های آزاده و مبارزان با تروریسم است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح راهکار پیشنهادی خود برای توسعه همکاری‌ها گفت: با توجه به ظهور فناوری‌های نوین در عرصه قدرت هوایی و تاثیر شگرف ابعاد ارتفاع و زمان در توسعه و سرعت انتقال و اعمال قدرت هوایی باید ساز و کاری صلح آمیز و قابل کنترل با مشارکت تمامی کشورهای صلح جو تنظیم و تدوین گردد تا امکان نظارت بر اقدامات صلح جویانه و زمینه توسعه پایدار برای همه کشورها فراهم آید تا دیگر شاهد استفاده از این عرصه برای ترور انسان‌های آزاده همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نباشیم.
 فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه نیروی هوایی، آشکار ترین مظهر قدرت ملی در هوا و فضا است، حرکت پرشتاب برای دستیابی به پهپادهای مجهز به فناوری‌های نانو و هوش مصنوعی را حق ایران دانست.
امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورهای دیگر تلاش دارد تا با در دست داشتن طرح‌هایی به منظور توسعه امنیت جهانی در استفاده صلح آمیز از فضا این حق را برای خود محفوظ دارد و در راستای تامین منافع ملی به دانش‌های نوین نظیر پهپادهای مجهز به فناوری‌های نانو و هوش مصنوعی، نانو ماهواره‌ها و پرتابگرهای هواپایه حرکت پرشتابی داشته باشد.
 فرمانده نیروی هوایی ارتش که از طریق ارتباط زنده تصویری در جمع فرماندهان نیروهای هوایی کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی هوایی بنگلور هند به عنوان یکی از سخرانان اصلی سخنرانی می کرد، به موضوع استراتژی قدرت هوایی و هوافضایی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به گستردگی تهدیدات در عرصه هوافضا تأمین امنیت این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: استراتژی قدرت هوافضایی به کارگیری عالمانه و هنرمندانه ابزارهای پیچیده ای برای مقابله با تهدیدات و عوامل بی ثبات ساز جهت نیل به پیروزی و یا تحقق اهداف ملی کشورهاست.
فرمانده نیروی هوایی ارتش قدرت هوایی را شامل کل فعالیت های هوانوردی اعم از نظامی، تجاری، دولتی، خصوصی، بالقوه و بالفعل برای بهره‌برداری از حریم هوایی، جهت دستیابی به اهداف نظامی سیاسی و تجاری دانست و گفت: امروز در همه کشورها با یک رشد فزاینده، شاهد توسعه قدرت هوایی و به موازات آن قدرت هوافضایی در نظام دفاعی بین الملل هستیم و نیروی هوایی هر کشور به عنوان آشکار ترین مظهر قدرت ملی در هوا و فضا و مهم ترین بازیگر عرصه دفاع هوایی در این حوزه از قدرت ملی کشورها به حساب می‌آید.
امیر نصیرزاده تصریح کرد: قدرت هوایی به عنوان توان کلی هر کشور برای پرواز، جهت تهاجم و انهدام، دفاع از قلمرو هوایی، پشتیبانی و اسکورت رزمی و همچنین حمل و نقل هوایی در زمان جنگ و به شکل حمل بار یا مسافر، پست و مراسلات در زمان صلح را شامل می شود.
وی با بیان اینکه قدرت هوافضا، برقراری ارتباط دو طرفه و نزدیکی بین قدرت هوایی و فضایی را نشان می دهد، خاطر نشان کرد: این توانایی با بکارگیری هماهنگ اطلاعات به دست آمده از سامانه‌های فضایی به منظور افزایش توانمندی کشف، شناسایی و انهدام هوایی اهداف به دست می‌آید و یک قدرت هوایی قوی، قدرت فضایی قوی‌تر و بالعکس را میسر می‌سازد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به جاه طلبی برخی قدرت ها از توسعه قدرت هوافضایی اظهار داشت: امروز به دلیل اولویت یافتن راهبرد قدرت سازی هوافضایی، رویکرد حضور در فضا و توسعه برخی از قدرت‌ها با اهداف جاه‌طلبانه و اختصاص سازی آن متاسفانه توسعه رقابت را به فراتر از نیازهای هوافضایی سوق داده است.
امیر نصیرزاده ادامه داد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورهای دیگر تلاش دارد تا با در دست داشتن طرح‌هایی به منظور توسعه امنیت جهانی در استفاده صلح آمیز از فضا این حق را برای خود محفوظ دارد و در راستای تامین منافع ملی به دانش‌های نوین نظیر پهپادهای مجهز به فناوری‌های نانو و هوش مصنوعی، نانو ماهواره‌ها و پرتابگرهای هواپایه حرکت پرشتابی داشته باشد که پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر ذوالجناح با سوخت جامد طی هفته اخیر در همین راستا انجام شده است.
امیر نصیرزاده در آستانه ۱۹ بهمن ماه (روز نیروی هوایی) با اشاره به دستاوردهای نیروی هوایی ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از تجربیات گرانقدر هشت سال دفاع مقدس در دهه ۸۰ میلادی در آینده با یک دیدگاه وسیع تر به موضوع قدرت سازی هوافضا سعی خواهیم کرد تا از قابلیت راهبردی و کلان آن در زمینه بازدارندگی هوایی در مقابل انگیزه ها و اقدامات خصومت آمیز استفاده کنیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش حفظ ثبات ملی و بین‌المللی برای نیروهای خودی و هم‌پیمانان را از دیگر اهداف ایران برای توسعه صنعت هوایی اعلام کرد و افزود: عملیات مردم یاری و بشردوستانه، مشارکت در برنامه‌های کلان بین المللی، مراقبت و نظارت هوایی در راستای تشخیص تهدیدات و همچنین درک نیات دشمنان بالقوه و فراهم نمودن بستر مناسب برای تصمیم و واکنش به موقع از دیگر اهداف ماست که به شکل جدی از این توان استفاده می کنیم.
امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به آغوش باز ایران برای همکاری با کشورهای دوست و همسایه یادآور شد: ما در ایران اسلامی در پی آن هستیم که در کنار حفظ منافع ملی با بهره‌گیری از اهرم قدرت هوافضایی ضمن حفظ استقلال، خود اتکایی، ابتکار و آزادی عمل در کنار همه کسانی که فارغ از حس سلطه جویی در حین احترام به مردم دیگر کشورها و تعامل سازنده نیز هستند به آینده ای مطمئن و فارغ از جنگ و تخاصم بیندیشیم و در این راستا دست همه کشورهای منطقه را برای همکاری بهتر و برقراری صلح و امنیت می فشاریم.
وی با اشاره به سابقه طولانی و تمدن بزرگ ملت ایران گفت: من به نمایندگی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ملتی بزرگ و با سابقه درخشان تمدنی، آرزوی سلامتی برای مجموعه نیروهای مسلح هندوستان از خداوند متعال خواستارم. به امید داشتن جهان فارغ از تهدید و سلطه جویی و آکنده از صلح و عدالت.

ثبت خاطرات شهدا با تاسیس کانون‌های مختلف در نیروی زمینی ارتش

فرمانده نزاجا گفت: در نیروی زمینی ارتش خاطرات شهدای عزیز را به رشته تحریر در می‌آوریم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران   درباره نقش این نیرو در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی زمینی محوری ارتش مفتخر است که در دفاع مقدس ۴۶ هزار شهید را تقدیم امنیت، آزادی و استقلال میهن عزیز و مقدس ایران کرده است. در ادامه بایستی راه، منش و سیره نورانی شهدا برای آحاد جامعه تبیین شود که در این زمینه هم با بذل مساعی نیرو‌های مسلح و ارتش به ویژه نیروی زمینی ارتش تلاش مقدسی صورت گرفته است.

#ارتش

مرکز عملیات مشترک پدافند هوایی شمال غرب کشور افتتاح شد

مرکز عملیات مشترک(SOC) پدافند هوایی شمالغرب کشور افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مرکز عملیات مشترک پدافند هوایی شمال غرب کشور افتتاح شد  مرکز عملیات مشترک (SOC) پدافند هوایی شمالغرب کشور توسط جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) کشور افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

امیر سرتیپ قادر رحیم زاده جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) کشور ضمن گرامیداشت سالروز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی از ابتدا نتوانستند هیچگونه خدشه‌ای به نظام و انقلاب اسلامی وارد کنند و انشاءالله بعد از این هم به لطف خداوند متعال این فکر باطل و خیال شوم محقق نخواهد شد.

وی افزود: اتحاد و همدلی بین کارکنان ارتش و سپاه امروز بیش از هر زمان دیگری است و ما شاهد یک مجموعه منظم در شبکه یکپارچه پدافند هوایی جهت صیانت از آسمان ایران اسلامی هستیم.

#ارتش

بازدید معاون آموزش ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور

امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاونت تربیت و آموزش ارتش از پایگاه آموزشی هوانیروز شهید وطن پور بازدید کرد.

  امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاونت تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان بازدید  کرد و آخرین وضعیت دانشجویان حاضر در این مرکز آموزش را جویا شد.

گفتنی است، در این بازدید امیر سرتیپ دوم خلبان محمد علیفام رئیس مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیز حضور داشت.

#ارتش