منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

رئیس اورژانس کشور: برای درمان گرمازدگی در ایام اربعین اتاق‌های سرد احداث می‌شود

رئیس اورژانس کشور: برای درمان گرمازدگی در ایام اربعین اتاق‌های سرد احداث می‌شود

رئیس اورژانس کشور گفت: با توجه به اینکه اربعین امسال با گرما و شرجی روبه‌رو هستیم و احتمال گرمازدگی زائران وجود دارد، احداث اتاق‌های سرد بخصوص در استان خوزستان از راهکارهای سازمان اورژانس برای درمان گرمازدگی است.

رئیس اورژانس کشور: برای درمان گرمازدگی در ایام اربعین اتاق‌های سرد احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور امروز در حاشیه سفر به خوزستان طی نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران اربعین حسینی افزایش یابد که آمادگی های لازم در سازمان اورژانس کشور برای ارائه خدمات فراهم شده است.

وی افزود: هر ۶ مرزی که محل تردد زائران اربعین حسینی است مورد بازدید قرار گرفتند تا چالش‌های سال گذشته رفع گردد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته خدمت رسانی به زائران اربعین در مرزها و مسیرهای منتهی به گذرگاه های مرزی باشماق، تمرچین، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه ارائه می‌شود.

میعادفر با اشاره به اینکه اربعین امسال با گرما و شرجی رو به رو هستیم و احتمال گرما زدگی زائران وجود دارد افزود: احداث اتاق‌های سرد بخصوص در استان خوزستان از راهکارهای سازمان اورژانس با درمان گرمازدگی است.

وی بیان‌کرد: همچنین علاوه بر استقرار بیمارستان‌های صحرایی و مراکز ثابت استفاده از اتوبوس آمبولانس و درمانگاه‌های سیار از دیگر خدمات سازمان اورژانس کشور برای زائران اربعینی خواهد بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: همه زائران اربعین که از نقاط مختلف کشور وارد مرزهای منتهی به کربلا می‌شوند تا زمان خروج آنان از مرزها، خدمات رسانی می شوند.

میعادفر اظهارکرد: تمامی مرکز فوریت‌های استان‌های کشور با استفاده از نیروهای تخصصی، بهداشتی و اورژانسی با امکانات خود در مرزهای ۶ گانه حضور می‌یابند.

وی افزود: خدمت‌رسانی به زائران منطبق با میزان تردد آنان خواهد بود ولی هرجا نیاز فوری در هریک از مرزها وجود داشت عوامل اورژانس به سرعت وارد عمل می‌شوند.

رئیسی در دیدار وزیر خارجه عربستان: مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی نداریم

رئیس‌جمهور با اشاره به استقبال و خرسندی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی از برقراری روابط تهران- ریاض، بر سیاست همسایگی دولت و اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی ندارد، تأکید کرد.

رئیسی در دیدار وزیر خارجه عربستان: مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی نداریم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز شنبه در دیدار وزیر خارجه عربستان سعودی با استقبال از برقراری روابط دو کشور مهم و اثرگذار جهان اسلام، به موسم حج و حضور مسلمانان از اقصی نقاط دنیا در سرزمین وحی اشاره کرد و افزود: اقتضای اعتقادات اسلامی، حُسن همسایگی و منافع دو ملت در گفت‌وگو و تعامل تهران و ریاض است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر سیاست همسایگی دولت و اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی ندارد، به استقبال و خرسندی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی از برقراری روابط تهران- ریاض اشاره و اظهار کرد: تنها دشمنان مسلمانان و در رأس آن‌ها رژیم صهیونیستی از توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای ایران و عربستان ناراحت هستند.

رئیسی با بیان اینکه در منطقه ما مسائل و مشکلات مختلفی وجود دارد که مایه رنج امت اسلامی شده است، تأکید کرد: با همکاری و گفت‌وگوی بین کشورهای منطقه می‌توان بر این مصائب و مشکلات فائق آمد و در این مسیر نیازی به دخالت بیگانگان نیست.

رئیس‌جمهور به تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و نابودی گروه‌های تکفیری اشاره کرد و افزود: نتایج و تجربیات این مبارزه موفق از جمله مسائلی است که می‌تواند محور همکاری‌های دو کشور باشد.

رئیسی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نه فقط دشمن فلسطینیان که تهدیدی برای همه مسلمانان است و عادی‌سازی روابط برخی کشورها با این رژیم نه تنها امنیت‌ساز نیست، بلکه مخالف نظر امت اسلامی هم هست.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی فراوان از برقراری روابط دو کشور اسلامی و سفر به تهران، اظهار کرد: ما در یک مرحله طلایی قرار داریم که باید قدر آن را بدانیم و همکاری با جمهوری اسلامی ایران زمینه بهره‌مندی از این شرایط را برای طرفین و منطقه فراهم می‌کند.

وزیر خارجه عربستان با اشاره به دستور پادشاه این کشور برای تشکیل کارگروه‌های مختلف برای توسعه روابط با ایران، به تلاش‌های کشورش برای ارتقای روابط به سطح استراتژیک اشاره کرد و افزود: همکاری‌های اقتصادی، توسعه‌ای و فرهنگی در دستورکار تهران و ریاض قرار دارد.

«فیصل بن فرحان» با بیان اینکه برخی از کشورهای دنیا تمایل ندارند که منطقه ما به آرامش و پیشرفت برسد، اظهار کرد: با گسترش تعامل کنونی ایران و عربستان در سطح همه کشورهای اسلامی، دستاورهای بی‌پایانی پدید خواهد آمد و تضمینی است برای اینکه هیچ کشور خارجی در منطقه ما دخالت نکند.

/ امروز نشان فداکاری به شش شهید شاخص دانشگاه های افسری تربیت شده انقلاب اسلامی اهدا شد

 

امیر سرلشکر موسوی گفت: شهیدان ارتش جمهوری اسلامی ایران، لباس مقدس عزت، شرف و مردانگی را با افتخار بر تن کردند و در فیضیه ارتش درس شجاعت را در مکتب دلاور مردانی همچون شهید موسی نامجوی فرا گرفتند و الگوی ما و نسل جوان امروز شدند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه آیین اهدای نشان فداکاری که در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آیین های پیشین اهدای نشان فداکاری گفت: امروز روز تجلیل از تربیت یافتگان مکتب انقلاب و اهدای نشان فداکاری اعطایی فرمانده معظم کل قوا ( مدظله العالی)، به شش شهید شاخص  دانشگاه های افسری و همچنین امیر سرتیپ سید حسام هاشمی همرزم دیرین شهید سپهبد صیاد شیرازی بود که دانشگاه افسری امام علی علیه السلام این فیضیه ارتش، افتخار میزبانی این آیین معرفت افزا را داشت.
سرلشکر موسوی ادامه داد: شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران مومنانه و مخلصانه با تبعیت از آموزه های دینی در مسیر ارزشمند دفاع از استقلال و تمامیت ارضی گام نهادند، جان خود را نثار کردند و الگوی ماندگاری برای همه ما و نسل جوان ما شدند.
وی افزود: این شش شهید بزرگوار که امروز نشان فداکاری به آن ها اهدا شد، از رویش های انقلاب اسلامی اند که  لباس مقدس عزت، شرف و مردانگی ارتش سرافراز را با افتخار بر تن کردند و در فیضیه ارتش درس شجاعت و فداکاری را در مکتب دلاور مردانی همچون شهید موسی نامجوی فرا گرفتند و ما به چنین بزرگواران و اسطوره هایی که با حیات پربرکتشان چراغ راه  جوانان امروزند، افتخار می کنیم.
فرمانده کل ارتش ادامه داد: در جمع افتخارآفرینان ۴ دهه گذشته، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی از همرزمان نزدیک شهید صیاد شیرازی در سالهای پیروزی انقلاب اسلامی ودفاع مقدس، منشا خدمات ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح و ارتش و از پیشگامان عرصه های علم و جهاد به شمار می روند.
امیر سرلشکر موسوی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران طی هر ماه آیین اهدای نشان فداکاری را در برنامه های خود اندیشیده است و در آینده سفرهایی به استان‌های دیگر خواهیم داشت و از شهدای آن مناطق و سپس جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز با اهدای این نشان قدردانی می کنیم.

برای تسریع در عملیات خاک‌برداری و لایروبی جاده چالوس؛ تیم‌های فنی مهندسی نیروی زمینی ارتش به محور کرج – چالوس اعزام شدند

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 23 متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش با اشاره به وقوع سیل در جاده کرج - چالوس گفت: یگان‌های مهندسی نیروی زمینی، تیم‌های متخصص فنی مهندسی را  برای تسریع در عملیات خاک‌برداری و لایروبی به این محور اعزام کردند.
 به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم اکبر نجفی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات نیروی زمینی ارتش در سیل اخیر محور کرج – چالوس گفت: ساعاتی پس از وقوع سیل و مسدود شدن محور که منجر به محبوس شدن وسایل نقلیه و تخریب بخشی از جاده شد، یگانهای مهندسی نیروی زمینی، تیم‌های متخصص فنی مهندسی را  برای تسریع در عملیات خاک‌برداری و لایروبی به این محور اعزام کردند.
وی عنوان کرد: در این راستا چندین دستگاه لودر، بولدوزر، بیل مکانیکی و سایر ادوات عملیات خاکی به این منطقه اعزام شدند و تا همین لحظه در حال اقدام و تلاش جهت پاکسازی جاده در حد فاصل مقر تکاوری تیپ ۶۵ نوهد و تونل شماره ۳ هستند.
 فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 23 متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش گفت: همچنین امکانات لازم جهت اسکان بالغ بر ۲۰۰ نفر از هموطنان حادثه دیده، پیش بینی شد.
امیر سرتیپ دوم نجفی با اشاره به اینکه ارتش همواره در بحران‌ها  آماده خدمت‌رسانی به مردم است خاطر نشان کرد:  امید است بتوانیم در راستای شعار «ارتش، فدای ملت» تا زمان بازگشت شرایط به حالت عادی، به نحو احسن در خدمت مردم باشیم.

تکمیل افول آمریکا در سرزمین بولیوار همراه با سفر رئیسی

  

حضور رئیسی در منطقه‌ای که روزگاری مرکز جولان نیروهای سی.آی.ای بود، در شرایطی که نظم جهانی دستخوش دگرگونی است، ضربه شدیدی به تتمه نفوذ آمریکا در آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

تکمیل افول آمریکا در سرزمین بولیوار همراه با سفر رئیسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به سه کشور آمریکای لاتین (ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا) در قاره‌ای که طی دهها سال گذشته حیاط خلوت آمریکا محسوب می‌شد، بر این گزاره تأکید دارد که جهان تک قطبی به سر آمده است و هیچ کشوری دیگر یارای مقابله با روابط میان کشورهایی که همسو نیستند را ندارد.

این سفر در مجموع پنج روزه است، دو روز آن در ونزوئلا گذشت و رئیس‌جمهور ایران صبح امروز وارد «ماناگوآ» پایتخت نیکاراگوئه شد و قرار است پس از آن راهی کوبا شود؛ سه کشوری که شاهد تنش‌های تاریخی در خلال جنگ سرد بود و بارها هدف توطئه‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سی. آی.ای) قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب: سران رژیم صهیونیستی حق دارند نگران ندیدن ۸۰ سالگی رژیم‌شان باشند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: جهاد اسلامی فلسطین در نبرد اخیر غزه امتحان خوبی داد و اکنون شرایط برای رژیم صهیونیستی نسبت به 70 سال قبل تغییر کرده و سران صهیونیست حق دارند نگران ندیدن 80 سالگی این رژیم باشند.

رهبر انقلاب: سران رژیم صهیونیستی حق دارند نگران ندیدن ۸۰ سالگی رژیم‌شان باشند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(چهارشنبه) در دیدار آقای «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه، ضمن تبریک پیروزی جهاد اسلامی در نبرد اخیر غزه، شرایط امروز رژیم صهیونیستی را در مقایسه با هفتاد سال قبل بسیار متفاوت دانستند و تاکید کردند: دشمن صهیونیستی امروز در موضع انفعال و عکس‌العمل است و این شرایط نشان می‌دهد گروه‌های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین مسیر را به درستی شناخته‌اند و با تدبیر در این مسیر پیش می‌روند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در اهداف و کارهای بزرگ تا زمانی که خطر به جان خریده نشود، دستیابی به اهداف امکان پذیر نخواهد بود، گفتند: امروز به لطف خداوند قدرت و اعتبار گروه‌های مقاومت فلسطینی و جهاد اسلامی روز افزون شده و شکست اخیر رژیم صهیونیستی در جنگ 5 روزه مؤید همین موضوع است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: جهاد اسلامی فلسطین در نبرد اخیر غزه امتحان خوبی داد و اکنون شرایط برای رژیم صهیونیستی نسبت به هفتاد سال قبل تغییر کرده و سران صهیونیستی حق دارند که نگران ندیدن هشتاد سالگی این رژیم باشند.

ایشان با تاکید براینکه جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی کلید اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی را یافته اند، افزودند: اقتدار روز افزون گروه‌های مقاومت در کرانه باختری کلید اصلی به زانو درآوردن دشمن صهیونیستی است که این مسیر باید ادامه یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از اقدام گروه‌های مبارز فلسطینی برای وحدت عمل در عرصه سیاسی و میدانی، آن را بسیار مهم ارزیابی و بر استمرار حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و گروه‌های مبارز فلسطین تاکید کردند.

در این دیدار «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن قدردانی از حمایت‌های دائمی جمهوری اسلامی از مردم فلسطین و مبارزات آنها، گزارشی از تحولات اخیر فلسطین اشغالی به‌ویژه شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 5 روزه غزه و شرایط کرانه باختری و دست برتر گروه‌های مقاومت در این منطقه، بیان کرد و گفت: جهاد اسلامی از جنگ غزه سربلند خارج شد و امیدواریم به زودی شاهد پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف باشیم.

خداحافظی رسمی ساپینتو با استقلال

خداحافظی رسمی ساپینتو با استقلال

ساپینتو با انتشار پیامی در فضای مجازی به طور رسمی با استقلال خداحافظی کرد.

خداحافظی رسمی ساپینتو با استقلال

به گزارش خبرگزاری فارس، ریکاردو ساپینتو با انتشار پستی در اینستاگرام به صورت رسمی با استقلال و هوادارانش خداحافظی کرد.

وی نوشت: خانواده عزیز استقلال، امروز با استقلال خداحافظی می‌کنم، باشگاهی که به خانه دوم من تبدیل شد. سفر ما با جام تزیین شد که مهمترین آن کسب سوپرجام ایران پس از 75 سال بود. فوتبال تماشایی و نفس‌گیر و خط حمله فراموش‌ناشدنی ما یک میراث به جا گذاشت. میراثی که با وقف کردن و سرسختی متولد شد و امیدوارم تا سالیان سال ادامه پیدا کند.

ساپینتو ادامه داد: با این حال، من با چالش‌هایی روبه‌رو شدم که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با بی‌احترامی حریفان روبه‌رو شدم. سرسختی و تلاشی که در 8 ماه داشتیم بدون اینکه جبرانی داشته باشد و تصمیمات سوال برانگیز از داوران و کمیته انضباطی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. من پیشنهاد قابل توجهی از باشگاه دریافت نکرده یا رد نکرده ام. پیوند اعتماد ما با هیئت مدیره کاهش یافته است. در نتیجه، تصمیم گرفتم به دنبال مسیری متفاوت باشم.

سرمربی سابق استقلال افزود: طبق قولی که داده بودم، تا آخر برای تیم‌مان به طور خستگی ناپذیر جنگیدم. متأسفانه، این وضعیت مستلزم مداخله قانونی برای حل و فصل است، قدمی که من هرگز نمی‌خواستم بردارم. لطفا بدانید، این تصمیم بازتابی از احساسات من نسبت به باشگاه یا هواداران وفادار آن نیست. این اقدامی است که برای اصلاح یک اشتباه و تأمین عدالت برداشته شده است. از هر یک از شما - هواداران، بازیکنان و حامیان تشکر می‌کنم. متأسفانه به دلیل شرایط فعلی مدیریت باشگاه، ادامه کار را غیرممکن می‌دانم.

این خداحافظی نتیجه تأمل جدی و اتفاقات اخیر است. امیدوارم در شرایط مختلف بتوانیم یک بار دیگر برای باشگاه فوق العاده خود متحد شویم.با آرزوی موفقیت برای استقلال، باشد که همچنان به اوج خود ادامه دهد. تا اینکه دوباره همدیگر را ببینیم.

دوستدار شما ریکاردو ساپینتو

صدور معافیت سربازی برای متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

صدور معافیت سربازی برای متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری از همکاری با ستاد کل نیروهای مسلح برای صدور معافیت از خدمت سربازی برای بیش از 110 نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور خبر داد.

صدور معافیت سربازی برای متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بیش از 110 نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از خدمت سربازی معاف شدند.

علی حسینی معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه هر ساله در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تلاش داریم تا با استفاده از تجربیات و تعامل با متخصصان و کارآفرینان برتر، ایده و نقطه نظرات ایشان و همچنین هم‌فکری با صاحب نظران راهکارهای بهتر و مؤثرتری را برای خدمت، تعامل و حمایت از جامعه هدف این برنامه ایجاد کنیم.

وی افزود: یکی از این راهکارها که دغدغه همه ما از ابتدای اجرای برنامه بود حل مشکل خدمت سربازی برجسته‌ترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور است که به واسطه اشتغال و زندگی در خارج از کشور فرصت طولانی حضور در ایران را نداشته‌اند، تا به این صورت موضوع خدمت وظیفه عمومی مانعی برای خدمت رسانی آنها به کشور نباشد.

به گفته حسینی، با تلاش­هایی که برای ایجاد ساز و کاری برای پاسخ به این نیازمندی شد و همچنین حمایت بی‌دریغ مقام معظم رهبری از نخبگان، طی گردش کاری برای استحضار ایشان در پاییز سال 1399 با ابراز موافقت و حمایت ایشان و دستور به ستاد کل نیروهای مسلح برای اقدام در خصوص موضوع مذکور و با همکاری این مرکز و ستاد کل نیروهای مسلح در نگارش آیین‌نامه و تهیه شیوه اجرای حمایت ستاد کل نیروهای مسلح پیرو دستور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، رسما حمایت نظام وظیفه تخصصی در خارج از کشور به برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور افزوده شد.

وی ادامه داد: در حمایت مذکور متقاضی با انجام طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور، راه‌اندازی کسب و کار یا ساخت محصول بدون نیاز به حضور در کشور و دوره آموزشی کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی را دریافت می‌کند.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی در ادامه بیان کرد: نفر اولی که در حمایت مذکور در بهمن ماه سال 1399 موفق به اخذ مجوز شروع به کار شد، پس از ساخت محصولی بدون مشابه در ایران و انتقال دانش ساخت آن و تحویل نمونه ساخته شده به یکی از دانشگاه­‌های کشور کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی خود را طی هفته آینده تحویل خواهد گرفت.

حسینی همچنین گفت: تا به امروز بیش از 110 نفر از برترین متخصصان  و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج ازکشور از طریق حمایت مذکور همکاری خود را با مراکز علمی، پژوهشی و فناورانه داخلی آغاز کرده که 9 نفر از آن­ها پروژه خود را در ماه‌­های گذشته به پایان رسانده­‌اند.

تحلیلگران اسرائیلی: رهگیری موشک هایپرسونیک ایران دشوار است

تحلیلگران اسرائیلی: رهگیری موشک هایپرسونیک ایران دشوار است

تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی با اذعان به دشوار بودن رهگیری موشک فتاح گفته‌اند که این موشک هایپرسونیک برتری نظامی قابل توجهی به ایران می‌دهد.

تحلیلگران اسرائیلی: رهگیری موشک هایپرسونیک ایران دشوار است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تحلیلگران و مفسران رسانه‌ای رژیم صهیونیستی درباره موشک جدید هایپرسونیک ایران که روز سه‌شنبه توسط سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد، اذعان کردند که این سلاح «برتری نظامی قابل توجهی به ایران» در منطقه می‌دهد.

وبگاه «میدل ایست مانیتور» روز چهارشنبه نوشت، موشک هایپرسونیک «فتاح» برتری نظامی قابل توجهی به ایران در منطقه می‌دهد.

«نیر دوری» تحلیلگر نظامی «شبکه ۱۲» رژیم اسرائیل در این باره گفت که کشف، مشاهده و رهگیری موشک فتاح دشوار خواهد بود.

صبح روز سه شنبه، موشک هایپرسونیک فتاح به عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه و سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.

 

«اوحد حمو» مفسر امورعربی شبکه۱۲ رژیم اسرائیل نیز در این زمینه گفت که موشک فتاح ساخت ایران گام دیگری در جهت بازداشتن تل آویو از انجام هر نوع حمله نظامی علیه تهران است. وی خاطرنشان کرد که رهگیری موشک فتاح به دلیل سرعت  ۱۳ ماخ و قابلیت مانورپذیری آن دشوار خواهد بود و هیچ سامانه دفاع موشکی قادر به مقابله با آن نیست.

این موشک که از فناوری تک بهره برده است، موشکی رادارگریز است که مسیر آن می‌تواند بعد از شلیک تغییر می‌کند. مانور در سرعت سرسام آور و غیرقابل پیش بینی بودن مسیر هم از دیگر ویژگی های موشک فتاح است. توان عبور از سامانه‌های موشکی موجود هم از ویژگی های دیگر «فتاح» است. نکته قابل توجه دیگر اینکه تا به امروز سامانه دفاعی موثر برای مقابله با این ابرموشک پیشرفته اختراع نشده است.

 

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز روز چهارشنبه نوشت، رونمایی ایران از موشک هایپرسونیک فتاح پیامی برای اسرائیل است.

خبرگزاری آمریکایی «یونایتدپرس» به دنبال رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح، گزارشی درباره نگرانی واشنگتن در خصوص ناتوانی در برابر این موشک‌ها منتشر کرد.

طبق این گزارش، مقامات دفاعی آمریکا هشدار داده‌اند که تسلیحات هایپرسونیک توسط سامانه‌های زمینی و فضایی موجود قابل شناسایی و ردیابی نیستند.

«مایکل گریفین» معاون سابق تحقیقات و دفاع مهندسی، وزارت دفاع آمریکا چندی قبل در جلسه استماع کنگره گفته بود که ایالات متحده سامانه‌‌ای ندارد که بتواند دارندگان موشک‌ هایپرسونیک را به شیوه‌ای مشابه در معرض خطر قرار دهد. وی خطاب به قانونگذاران آمریکایی اظهار داشت: «ما دفاعی برابر این سامانه‌های موشکی نداریم»

دشمنان هنوز از اقدامات ناوگروه 86 ارتش متحیرند/تلاش می‌کنیم در سال جاری افتخارات بیشتری را رقم بزنیم

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در سال جاری افتخارات بیشتری را رقم بزنیم، گفت: اقدامات ناوگروه ۸۶ ارتش آنقدر مقتدرانه و هوشمندانه بود که هنوز دشمنان در تعجب هستند و سوال‌های فراوانی دارند که هنوز پاسخی برای آنها پیدا نکرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش پیش از ظهر امروز در سخنرانی تلفنی در مراسم تجلیل از اعضای گلستانی ناوگروه ۸۶ این نیرو که موفق به انجام ماموریت دریایی دور دنیا شده‌اند، اظهار کرد: همرزمان من در ناوگروه ۸۶ در مدت و مسیر طولانی موفق شدند اقیانوس‌پیمایی و پیمایش دور دنیا را تجربه کنند.
وی ادامه داد: ایرانی‌ها در طول تاریخ اثبات کرده‌اند که به تمامِ نشدنی‌ها با اراده خود دست خواهند یافت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در این مسیر نقش خانواده‌ها و حمایت آن‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار بود که من با تمام وجود سر تعظیم بر بزرگواری آنها فرود می‌آورم.
 امیر دریادار ایرانی گفت: ما وظیفه داریم با عملکرد مقتدرانه خود، صلابت، عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی را نشان دهیم و در این مسیر با پیام صلح و دوستی به دور دنیا سفر کردیم و این پیام را به جهان مخابره کردیم.
امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: این اقدام نشان داد هر زمانی که وحدت داشتیم و گوش به فرمان مقام معظم رهبری بودیم اتفاقات بزرگی را رقم زدیم و ثابت کردیم آنچه تولید کشور خودمان است، در خشن‌ترین اقیانوس‌های دنیا نیز قابل استفاده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به طور قطع در این ماموریت اثبات کردیم در حوزه‌هایی همانند تجهیزات، آماد و پشتیبانی، بهداری و علوم پزشکی و درمانی، نظامی، فنی، تکنولوژی و حتی فرهنگی و دینی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.
وی تاکید کرد: اقدامات ناوگروه ۸۶ ارتش آنقدر مقتدرانه و هوشمندانه بود که هنوز دشمنان در تعجب و در سوال‌های فراوان قرار دارند و هنوز این سوال‌ها برای آنها بی‌پاسخ است.
امیر دریادار ایرانی افزود: ما علاوه بر سطح در زیرسطح نیز یگان عملیاتی داشتیم و اقدامات عمیق و دقیق این ماموریت نشان داد جوانان ما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با ایمان، اراده، تلاش و توکل می‌توانند اقدامات بزرگی را عملیاتی کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم با دعای خیر مردم عزیز و لطف پروردگار بتوانیم در ماموریت‌های بزرگتر موفق باشیم، تلاش می‌کنیم در سال جاری افتخارات بیشتری را رقم بزنیم.
گفتنی است، در این مراسم از ۱۸ نفر از اعضای گلستانی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های این عزیزان تجلیل شد.