منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

امیر ایرانی: تامین امنیت دریایی، پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است

امیر ایرانی: تامین امنیت دریایی، پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است

فرمانده نیروی دریایی ارتش، تامین امنیت دریایی را پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ دانست و گفت: افزایش هماهنگی، نجات کشتی‌های تجاری تحت تهاجم و مقابله با تحرکات تروریستی مهم‌ترین محور‌های روز نخست رزمایش بود.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد،‌ مقابله با تروریسم دریایی را جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی 2023 اعلام کرد و افزود: امروز برخی نیرو‌های غیر موجه با حضور در منطقه چالش‌هایی را ایجاد کرده‌اند که باید مدیریت و هدایت می‌شد. لذا؛ همه ابزار چه در حوزه شناوری و چه در حوزه پروازی به کار گرفته شد و به میدان آمد و همه تمرینات پیش بینی شده با موفقیت انجام شد.

امیر دریادار ایرانی قدم اول برای ریشه‌کن کردن نیرو‌های غیر موجه در منطقه را کنار یکدیگر قرار گرفتن کشور‌های حاشیه اقیانوس هند  در قالب آیونز دانست و گفت: همکاری و همکاری کشورها می‌توانند امنیت منطقه و ایمنی دریانوردان را تأمین کنند. چراکه هم دانش و قدرت و هم تجهیزات این کار را دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: گام دوم، ایجاد ائتلاف توسط کشور‌هایی است که احترام متقابل را متوجه می‌شود و به منافع یکدیگر احترام می‌گذارند. این کشور‌ها می‌توانند با ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای بر پایه احترام به جامعه بشری به ویژه جامعه دریانوردان در خصوص تامین امنیت منطقه کمک کنند.

امیر دریادار ایرانی خاطر نشان کرد: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 چهارمین رزمایش مرکب دریایی از رزمایش‌های ایران، روسیه و چین است و در این دوره دو کشور قزاقستان و پاکستان نیز به عنوان کشور‌های ناظر حضور دارند و ان‌شاءالله در سال بعد یگان‌های شناوری این کشورها نیز در این رزمایش مرکب شرکت خواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب سه شنبه یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در حرم مطهر رضوی سخنرانی می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب سه شنبه یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در حرم مطهر رضوی سخنرانی می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب از ساعت ۱۵ روز سه شنبه یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در حرم مطهر رضوی سخنرانی می‌کنند.

  از مشهدمقدس، آیت‌الله سید‌احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در پیامی مشترک، از مردم برای حضور در سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری دعوت کردند.

در این پیام آمده است:دگرگونی آفرینش و رویش دوباره طبیعت که امسال با عطر روح افزای بهار قرآن نیز تقارن یافته، ما را به تأمل در رستاخیز طبیعت و تحول احوال خویش به سوی «احسن الحال» فرا می‌خواند و از این روی پروردگار قادر یگانه را بر نعمت درک دوباره این آیات بزرگ الهی سپاس‌گزاریم.

اینک در شرایطی سال نو را آغاز می‌کنیم که فضل الهی و بصیرت و هوشمندی ملت غیور ایران بار دیگر باعث سرشکستگی سردمداران استکبار و ناامیدی معاندان یاوه‌گوی این کشور شده تا مگر دریابند که در مقابل عظمت مردمی آگاه و نستوه، توطئه‌ها و مکر‌های آنان اندک ارزش و اثری نداشته و نخواهد داشت.

در ادامه پیام آمده است؛همچنان که تاریخ افتخارآمیز ملت ایران و پیشرفت‌ها و دستاورد‌های عرصه‌های مختلف طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گویای این حقیقت است که هیچ سدی جلودار راه تعالی این ملت نیست؛ به فضل الهی بازهم این مردم می‌توانند بر شیطنت‌ها و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه سلطه‌گران و زورگویان عالم فائق آیند و آینده‌ای امیدبخش و الهام‌آفرین را برای ایران مقتدر رقم بزنند.

اما صد شکر حضرت باری تعالی را که پس از گذشت سه سال انتظار و خروج از شرایط بحرانی فراگیری بیماری منحوس کرونا بار دیگر در آغازین روز بهار 1402 دیار خراسان و شهر شهیدپرور و انقلابی مشهد به برکت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج، علی ابن موسی‌الرضا، علیه آلاف‌التحیه والثناء، میزبان قدوم مبارک قائد عظیم‌الشان امت اسلام و ولی امر مسلمین جهان است تا بار دیگر کانون توجهات برای تعیین نقشه راه انقلاب و امت اسلام، قوت دل‌های دوستان و یاس امید‌های واهی دشمنان باشد.

ضمن شکرگزاری به درگاه ایزد منان به پاس این نعمت عظما و خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی، از عموم مردم مومن و انقلابی مشهد مقدس، زائران گرامی بارگاه مقدس امام رضا(ع)، علما و روحانیت معظم، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، دانشگاهیان و اصناف دعوت می‌نماییم روز سه‌شنبه اول فروردین ماه 1402 ساعت 15 برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حرم مطهر رضوی حضور یافته و ضمن بهره مندی از فضای ملکوتی این آستان قدسی از بیانات ارزشمند معظم‌له فیض برده و با آرمان‌های امام راحل(ره) و رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند.

واریز سود سهام عدالت، از ۶۱۳ هزار تا ۱ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان

واریز سود سهام عدالت از امروز، از ۶۱۳ هزار تا ۱ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان

رئیس سازمان بورس خبر داد، دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از  (پنجشنبه) از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر سهامداران مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت، واریز می شود.

 

، مجید عشقی افزود: سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود 452، 492 و 532 هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب 613، 667 و 721 هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

وی گفت: همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و 356 هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است، مرحله نخست سود سهام عدالت روز سی ام آذرماه امسال به حساب سهامداران واریز شده بود.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 آغاز می‌شود

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 آغاز می‌شود

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 آغاز می‌شود

 

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 با حضور ایران، چین و روسیه و ناظرانی از کشورهای قزاقستان و پاکستان از پنجشنبه شب در شمال اقیانوس هند از امشب آغاز می‌شود.
به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 ، با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه از ساعات پایانی امشب در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز می شود.
امیر دریاداردوم مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 با اعلام این خبر، گفت: در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه نیز حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه این چهارمین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 با شعار « با هم برای برقراری صلح و امنیت» و در منطقه‌ای به وسعت 17 هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 با بیان اینکه این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.
امیر دریاداردوم مصطفی تاج الدینی ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزاد سازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش بینی شده است.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 تصریح کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.
امیر دریاداردوم مصطفی تاج الدینی گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی در تقویم سالیانه دریایی کشورهای شرکت کننده درج شده و خوشحالیم که امسال برای چهارمین بار میزبان برگزاری این رزمایش هستیم.
وی با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند، گفت: شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیاست، تنگه هرمز در شمال، تنگه مالاکا در شرق و تنگه باب المندب در غرب منطقه اقیانوس هند واقع شده است که در حقیقت بیضی انرژی دنیا را احاطه کرده است و با توجه به تردد شناورهای تجاری و نفتکش در این منطقه حساس ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دوچندان کرده است.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 تصریح کرد: امنیت تعطیل بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل بردار نیست و با نزدیکی به ایام نوروز در کشورمان ما تمرینات را تعطیل نکردیم و امیدواریم با رعایت همه شرایط سناریوهای از پیش تعیین شده رزمایش با با ایمنی کامل در دریا انجام دهیم.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده را تعیین کردند.


میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده مشخص شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، جزء ۲ بند (الف) تبصره ۱۲ را تصویب و میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده را تعیین کردند.

بر این اساس، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های ‌اجرایی، به میزان بیست درصد (۲۰%) نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

حداقل حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور در سال ۱۴۰۲ معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم حقوق سال ۱۴۰۱، موضوع جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال افزایش جزء (۲) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده به تصویب مجلس رسید/ ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان حداقل حقوق

افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده به تصویب مجلس رسید/ ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان حداقل حقوق

نمایندگان مجلس شورای اسلامی حداقل افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده را ۲۰ درصد تعیین کردند؛ به طوری که طبق مصوبه مجلس حداقل حقوق نیز ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان خواهد بود.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده به تصویب مجلس رسید/ ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان حداقل حقوق

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور،  جزء ۱ بند (الف) تبصره ۱۲ را تصویب کردند تا در سال آینده حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و حداقل حقوق نیز ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تعیین شد.

بر این اساس، در سال ۱۴۰۲ حقوق گروه‌های مختلف ‌حقوق‌بگیر در دستگاه‌های ‌اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار شاغل در این دستگاه‌ها به شرح زیر افزایش می‌یابد:

ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق بگیران معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جزء (۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود. حکم این جزء شامل کارکنان رسمی، پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.

تفاوت تطبیقی موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت تطبیقی موضوع جز ۱ بند (الف) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و تفاوت تطبیقی بند (ی) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در حکم حقوق بدون تغییر باقی می‌ماند.

امیر سرتیپ محمودی در آستانه روز درختکاری تاکید کرد: توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست و توسعه فضای سبز محقق نخواهد شد

 

معاون اجرایی ارتش در آستانه ۱۵ اسفندماه، روز درختکاری، گفت: روز درختکاری و هفتة منابع طبیعی برای یادآوری این موضوع مهم است که ما اکنون در شرایطی زندگی می‌کنیم که اگر به فضای سبز توجه نداشته باشیم، به حیات و زیست جامعه ضربة بسیار بزرگ و مهلکی وارد شده است و اساسا توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست و توسعه فضای سبز محقق نخواهد شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک ستاد ارتش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز پانزدهم اسفندماه که در تقویم ملی ایران به نام روز درختکاری مزین شده است را از مناسبت های ارزشمند کشورمان خواند و افزود: اینکه در ماه اسفند و در آستانه فصل شکوفایی، روزی به نام روز درختکاری و اهمیت دادن به فضای سبز اختصاص داده شده و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) نیز با وجود تمام مشغله ها و امورات جاری، زمانی را برای کاشت نهال اختصاص می دهند، باید برای همه ما مایه درس آموزی و الگو باشد.
امیر محمودی در ادامه ضمن تبریک عید نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) و روز سربازان گمنام امام زمان(عج)؛ حفظ امنیت و خنثی شدن توطئه های دشمن را حاصل زحمات این عزیزان دانست و تاکید کرد: حفظ امنیت و آسایش جامعه در عین گمنام بودن و تلاش شبانه روزی در جهت بی اثر کردن نقشه های دشمن، حاصل زحمات این همرزمان عزیز است که صمیمانه از آنان تشکر و قدردانی می کنیم.
وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان عملیات بدر که در اسفندماه سال ۱۳۶۳ و در منطقه هورالعظیم و شرق دجله برگزار شد، این عملیات را از جمله عملیات های آفندی بی نظیر مشترک ارتش، سپاه و بسیج که در کنار هم و با وحدت و همدلی علیه دشمن بعثی اقدام کردند خواند و به مقام شامخ شهدای والامقام این عملیات و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

گروسی: پیشرفت قابل توجهی در گفت‌وگو با ایران حاصل شد

گروسی: پیشرفت قابل توجهی در گفت‌وگو با ایران حاصل شد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران در جمع خبرنگاران گفت معتقدم که پیشرفت قابل توجهی در گفت‌وگو با ایران حاصل شد و امیدواریم که به زودی نتایج آن را ببینیم.

گروسی: پیشرفت قابل توجهی در گفت‌وگو با ایران حاصل شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه شنبه پس از بازگشت از تهران در فرودگاه وین گفت که با ایران توافق کردیم که اجازه دسترسی به اطلاعات و مکان‌ها به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شود.
وی در ادامه سخنانش گفت که نشست‌های فنی با طرف ایرانی به زودی برگزار خواهد شد و برخی از تجهیزات نظارتی در ایران به زودی راه اندازی می‌شوند. 

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «سایت فردو به بازرسی بیشتر نیاز دارد و ما شدت بازرسی در آنجا را افزایش خواهیم داد. بازرسی‌ها از سایت فردو 50 درصد افزایش خواهد داشت که پیشرفت بسیار مهمی از نظر شفافیت به شمار می‌آید و تجهیزات نظارتی فعالیت‌های هسته‌ای در تعدادی از اماکن دوباره نصب می‌شود». 

گروسی گفت: «تلاش خواهیم کرد که در سریع ترین زمان ممکن تحقیقات درباره ذرات هسته‌ای پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده انجام شود».

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «چیزی که مهم بوده این است که ما بر روی بازرسی‌ها، دسترسی به افراد و دسترسی به مواد به خصوص توافق کردیم که این یک تغییر است».

گروسی درباره پیدا شدن ذرات اورانیوم 84 درصد غنی شده گفت: «توجه به این نکته مهم است که هیچ تولید یا انباشتن اورانیوم غنی شده در این سطح وجود نداشته است. این بسیار مهم است و مردم نباید گمراه شوند».

وی گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک روندی با ایران خواهد داشت و این زمان بر خواهد بود.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «من معتقدم که یک پیشرفت قابل توجه، حداقل از نظر گفت‌وگوی من با دولت ایران ثبت شده است. فکر می‌کنم که شنیده شدم و امیدوارم که به زودی نتایج را ببینیم. خواهیم دید».

 گروسی ظهر جمعه ۱۲ اسفند ماه در رأس هیأتی وارد تهران شد و مورد استقبال بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت. وی دیروز و امروز دو دور گفت‌وگو با محمد اسلامی داشت و پس از آن در نشست خبری مشترک حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

گروسی پس از آن با امیرعبداللهیان و بعد از آن هم با رئیس جمهور دیدار کرد. وزیر امور خارجه در دیدار گروسی اراده جدی ایران برای حل فنی موضوعات پادمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را مورد اشاره قرار داد و مدیرکل آژانس هم بر آمادگی این سازمان برای حل مباحث از مسیر فنی تأکید کرد.

در پایان سفر ۲ روزه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار و مذاکره با مقامات عالی‌رتبه کشورمان، سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیانیه مشترک همکار‌ی‌ها صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص موارد زیر به توافق رسیدند:

تعاملات بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران با روحیه همکاری و با رعایت کامل صلاحیت‌های آژانس و حقوق و تعهدات جمهوری اسلامی ایران بر اساس موافقتنامه‌های جامع پادمانی صورت خواهد پذیرفت. 

در خصوص مسائل پادمانی باقیمانده مربوط به سه مکان، ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری و ارائه اطلاعات و دسترسی بیشتر به منظور رسیدگی به مسائل پادمانی باقیمانده اعلام کرد.

ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن طی یک نشست فنی که بزودی در تهران برگزار می‌شود، بین دو طرف مورد توافق قرار خواهد گرفت.

«خرد شدن ستون فقرات اسرائیل»؛ اشغالگران دیگر امیدی به ارتش ندارند

گزارش‌ها و تحلیل‌های عبری، امتناع از خدمت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را «خرد شدن ستون فقرات اسرائیل» توصیف کرده و تاکید کردند با افزایش اختلافات، حالا ارتش به منبع نگران‌کننده‌ای از تهدید و بحران تبدیل شده است.

«خرد شدن ستون فقرات اسرائیل»؛ اشغالگران دیگر امیدی به ارتش ندارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» در گزارشی تحلیلی، افزایش اعتراضات و گسترش تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو» و طرح اصلاحات قضایی‌اش را عامل دودستگی و ناکارآمدی در ارتش رژیم صهیونیستی دانسته و تصریح کرده مقامات ارتش، از ابعاد این بحران عمیق، شدیداً نگران هستند. طبق تحلیل‌های عبری، حالا مقامات ارتش صهیونیستی علاوه بر نگرانی‌ها از احتمال مواجهه با نیروهای مقاومت در فلسطین و لبنان و یا صف‌آرایی در مقابل ایران، نگران نظامیان و خلبانانی هستند که داوطلبانه خدمت را رها کرده و به اعتراضات پیوسته‌اند. در ادامه مشروح این گزارش را می‌خوانیم:

نگرانی‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزایش یافته است زیرا نیروهای امنیتی بیشتری به اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه «بنیامین نتانیاهو» اضافه شده‌اند. حالا هشدارها در خصوص پیامدهای این موضوع بر عملکرد ارتش رژیم اشغالگر و توانایی آن برای رویارویی با چالش‌هایش افزایش یافته است. با توجه به افزایش طومارهای امضا شده توسط افسران و سربازان ذخیره، از واحدهای مختلف ارتش صهیونیستی، در اعتراض به رویه‌های کنست [پارلمان تل‌آویو] در زمینه اصلاحات قضایی، ترس‌ها در میان فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر و بحران خطرناک نظامیان ذخیره آن پررنگ شده است.

 

 

مقامات ارتش رژیم اشغالگر بر این باورند که «مشکلات فعلی در اسرائیل ممکن است ارتش را به بحران نیروهای ذخیره، بحرانی که از جنگ دوم لبنان با تل‌آویو خطرناک‌تر است، بکشاند». تا این لحظه، هزاران نفر از نیروهای ذخیره طومار عدم خدمت را امضا کرده‌اند و هشدار می‌دهند که در صورت تصویب اصلاحات قضایی و اجرایی شدن این طرح، همان‌طور که نتانیاهو، نخست‌وزیر تل‌آویو می‌خواست، به عنوان نظامیان ذخیره انجام وظیفه نخواهند کرد.

آخرین مورد از این اعتراضات توسط خلبانان ذخیره شاغل در ارتش رژیم صهیونیستی که قلب نیروی عملیاتی نیروی هوایی را تشکیل می‌دهند، اعلام شد. این نیروهای نسبت به اصلاحات قضایی و اظهارات «بزالل اسموتریچ » وزیر دارایی کابینه نتانیاهو مبنی بر «محو شهر فلسطینی حواره» ابراز نگرانی کرده‌اند. رسانه های عبری زبان صهیونیست نیز با بیان نگرانی از این مواضع خلبانان ذخیره اعلام کردند: «این‌ها خلبانانی هستند که حملات به غزه، سوریه و لبنان را انجام می‌دهند و برای حمله به ایران آماده می‌شوند».

 

 

پرسنل نیروی هوایی معتقدند در صورت تصویب اصلاحات قضایی، دیگر نمی‌توانند تشخیص دهند که آیا ماموریت‌ها و دستوراتی که دریافت خواهند کرد، قانونی است یا خیر! فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود به نگرانی نیروهای ذخیره پاسخ داد و به آن‌ها اطمینان داد که «جایگزینی برای آن‌ها در کار وجود ندارد».

روز گذشته (جمعه، سوم مارس) خبرنگار امور نظامی در شبکه ۱۳ رژیم گزارش داد که یک «نگرانی عمیق» گریبان‌گیر فرماندهان «ارتش» رژیم اشغالگر شده است. این گزارش در پی آن منتشر شد که دیداری استثنایی و منحصر به فرد صبح روز گذشته بین سرلشکر «تومر بار»،  فرمانده نیروی هوایی و حدود ۵۰ خلبان نظامی از نیروهای ذخیره ارتش برگزار شده و بیش از دو ساعت و نیم طول کشیده است.

این خبرنگار صهیونیست در ادامه گزارشش گفت که فرمانده نیروی هوایی تبعات این بحران را به اطلاع «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش، « یوآو گالانت» و نتانیاهو، نخست وزیر کابینه خواهد رساند؛ چرا که «صلاحیت نیروی هوایی اسرائیل در جنگ بعدی با غزه یا لبنان و البته در هنگام حمله به ایران، به معنای امنیت ملی همه ماست».

 

 

در ادامه این گزارش اعلام شد: خلبانان ذخیره معترض به اصلاحات قضایی، ستون فقرات عملیاتی نیروی هوایی ارتش هستند. در همین مرحله از اعتراضات، یکی از افسران نیروی هوایی اشغالگر استعفا کرد و در پی آن، خلبانان اسرائیلی دیگری هم تهدید کردند که دیگر داوطلبانه در خدمت  ارتش نخواهند بود.

هم‌زمان با این گزارش، رسانه‌های صهیونیستی دیگر هم روز گذشته، جمعه گزارش دادند که ۱۳۰ افسر و نیروی ذخیره یگان مهندسی «یهلوم» برای مأموریت‌های ویژه در ارتش رژیم اشغالگر، نامه‌ای را امضا و در آن به «یوآو گالانت» وزیر امنیت در کابینه، اطلاع دادند که «در صورت تصویب طرح اصلاحات قضایی، انجام خدمت برای آن‌ها دشوار خواهد شد».

اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی بین کابینه و ارتش بر سر طرح اصلاحات قضایی در حال تشدید است، در حالی که تظاهرات خیابانی علیه آن و پس‌لرزه‌های سیاسی‌اش در کنست و خیابان‌ها تشدید می‌شود. به گفته کارشناسان اسرائیلی، تأخیر رهبری مقامات ارتش اشغالگر «اسرائیل» در درک عمق بحران و پیامدهای آن بر تشکیل ذخایر، پیامدهای خطرناکی دارد. زیرا به گفته آن‌‌ها ارتش به یک نهاد نظامی دوقطبی و تقسیم‌شده تبدیل شده و این امر صدمات جبران ناپذیری به کارآمدی ارتش رژیم اشغالگر و توانایی آن در مقابله با چالش‌ها وارد خواهد کرد.

 

 

«عباس اسماعیل»، تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه المیادین در این باره گفت: چالش داخل سرزمین‌های اشغالی، چالش فلسطین و چالش ایران، برجسته‌ترین مشکلات پیش روی اسرائیل است و این رژیم با بن بست سختی مواجه است. او تأکید دارد: به نظر می‌رسد افق‌های سیاسی در مقابل این چالش داخلی بسته شده‌اند و حالا این مسئله فوری‌ترین و استراتژیک‌ترین مسئله است که پیامدهای بسیاری را به همراه خواهد داشت.

در همین خصوص، رسانه‌های عبر‌ی زبان به دلیل اوج گرفتن ترس‌شان از احتمال مقابله با تهدیدی نظامی از جانب محور مقاومت، گزارش دادند که «ایران متوجه شده است که با توجه به این وضعیت آشفته در اسرائیل، هیچ کس به آن حمله نخواهد کرد». آن‌ها در ادامه و درباره موضع‌شان نسبت به جنبش حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: درباره پروژه موشک‌های دقیق حزب‌الله تفاوتی بین مخالفان و موافقان اصلاحات قضایی نخواهد داشت.

این در حالی است که «عاموس یادلین» ژنرال ذخیره ارتش رژیم اشغالگر هم، پیشتر گفته بود که «حزب‌الله نیازی به توسعه موشک‌های دقیق خود ندارد، زیرا ما از داخل خودمان را نابود می‌کنیم». وی افزود: شکاف داخلی واقعی، عمیق‌تر و خطرناکتر [از تهدیدات نظامی] است و ممکن است منجر به فروریختن سازه بر صاحبان آن شود. او با یادآوری ترور نخست‌وزیر سابق «اسحاق رابین» توسط یک یهودی راست‌گرا در سال ۱۹۹۵، معتقد است که «تاریخ نه چندان دور نشان می‌دهد که هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از تبدیل وضعیت کنونی به جنگ و خونریزی شود».

یادلین خطرنشان می‌کند: حرکت اسرائیل به سمت اصلاحات قضایی بر روابط مشترک یا تلاش مشترک اسرائیل و آمریکا در مقابله با ایران تأثیر می‌گذارد. همچنین بر میزان بازدارندگی در برابر محور مقاومت، توافقات صلح ابراهیم و وجهه و مشروعیت اسرائیل در خارج از کشور اثرگذار است. اما با توجه به آنچه در حال رخ دادن است، بزرگترین تأثیر آن روابط پرتنش بین اسرائیل و دولت ایالات متحده است که پیش آمد.

 

 

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» پیش‌تر گزارش داده بود که «دولت نتانیاهو در خطر قطع روابط با مهم‌ترین حامیان خود بر سر پروژه اصلاحات قضایی خود است؛ چرا که با هشدار دولت جو بایدن و اعضای طرفدار اسرائیل در کنگره آمریکا مواجه شد». یائیر لاپید، رهبر معارضان کابینه در سرزمین‌های اشغالی هم پیش از این هشدار داده بود که «تصویب قانون اصلاحات قضایی، موجب خواهد شد تا اسرائیل ایالات متحده را از دست بدهد؛ امری که به اقتصاد آسیب می‌رساند». او تاکید کرده بود که «واشنگتن از آنچه در اسرائیل اتفاق می‌افتد، وحشت دارد».

طی روزهای گذشته، کنست در اولین قرائت پیش نویس «طرح اصلاحات قضایی» را تصویب کرد؛ طرحی که در ابتدای متن آن آمده است که دیوان عالی، دیگر صلاحیت ابطال یا اصلاح هیچ کدام از قوانین مطرح شده در کنست را ندارد. در بند دوم این متن، با ارائه قاعده «استثنا» به کنست اجازه می‌دهد برخی از تصمیمات دیوان عالی را با اکثریت ساده ۶۱ رأی از ۱۲۰ نماینده پارلمان لغو کند. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در پایگاه اینترنتی خود گزارش داد که این لایحه «مکانیسم تشکیل کمیته انتخاب قضات را تغییر می‌دهد تا ائتلاف دولتی بر آن کنترل کامل داشته باشد». 

امیر سرتیپ حیدری: یگان‌هایی با توان دفاعی و قدرت تهاجمی بالا ایجاد کرده‌ایم

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه جهاد تبیین کاربرد اساسی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد، گفت: یگان‌هایی با توان دفاعی، قدرت تهاجمی بالا و تسلیحات به روز ایجاد کرده‌ایم که موجب بالا بردن قدرت بازدارندگی دفاعی کشور شده‌اند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش سراسری روحانیون یگان‌های نزاجا که به میزبانی مرکز آموزش و پشتیبانی شهید امانی برگزار شد، با بیان این که سه جشنواره نور در سطح‌های مختلف نیروی زمینی ارتش در طول سال برگزار می‌شود، گفت: اولین جشنواره در سطح تیپ‌ها و مراکز، دومین جشنواره در سطح قرارگاه‌ها و سطح سوم در سطح نیروی زمینی ارتش در طول سال برگزار می‌شود که با این اقدام، جامعه‌پذیری خوبی در سطح این نیرو ایجاد شده است.
وی با اشاره به اصل‌های اساسی در فرماندهی نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری، سه اصل مهم در نیروی زمینی ارتش است که در کنار عمل به آن، با طراحی 31 طرح لبیک به عنوان فروع فرماندهی، رشد متوازن کارکنان در رسیدن به اهداف مدنظر را ایجاد کرده‌ایم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اهمیت و جایگاه والای جهاد تبیین صریح کرد: جهاد تبیین کاربرد اساسی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد و بحمدالله توانستیم فرمان ولایت فقیه را در نیروی زمینی ارتش تبدیل به یک فرهنگ دفاعی کنیم که در آن هرکس به شایستگی به تکلیف خود عمل می‌کند.
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اهمیت طرح‌های لبیک در تغییر مثبت در ساختار نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: امروز با عمل به منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) طرح‌های لبیک نمود عینی پیدا کرده‌اند و توانسته‌ایم یگان‌هایی با توان دفاعی، قدرت تهاجمی بالا و تسلیحات به‌روز ایجاد کنیم که در راستای بالا بردن قدرت بازدارندگی دفاعی کشور مؤثر واقع شوند.
وی با تأکید بر اهداف فرماندهی نیروی زمینی ارتش در بهبود وضعیت مسکن کارکنان بیان کرد: ساخت خانه‌های شخصی، ساخت خانه‌های سازمانی، زیباسازی محیط کوی‌های سازمانی از اهداف طرح لبیک 3 یا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در راستای خشنودسازی کارکنان و در نهایت ارتقای توان رزمی آن‌ها است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش روحانیون در یگان‌ها خاطر نشان کرد: روحانیون در یگان‌های نیروی زمینی ارتش با تمام توان و با مدیریت درست و آینده نگر، توانسته‌اند اقدامات خوبی در جهت تربیت حافظان قرآنی، اخلاق مداری، رفع شبهات و توضیح مسائل دینی انجام دهند که موجب شده تا کارکنان پایور، وظیفه و خانواده‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با جنگ روانی دشمن پیروز باشند.

دومینوی ممنوعیت اپلیکیشن چینی «تیک تاک» در کشورهای غربی

دومینوی ممنوعیت اپلیکیشن چینی «تیک تاک» در کشورهای غربی

استفاده از اپلیکیشن چینی «تیک تاک» که این روزها نگرانی‌هایی را در غرب درباره احتمال نظارت بر داده‌های کاربران ایجاد کرده است توسط برخی دولت‌های غربی ممنوع می‌شود.

 

 روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی نوشت: این برنامه چینی تا به حال در نهادهای اتحادیه اروپا، کانادا و لتونی غیر مجاز شده است. ایالات متحده آمریکا نیز در حال آماده سازی یک ممنوعیت عمومی برای این اپلیکیشن است. در آنجا آن را "اسب تروای حزب کمونیست چین" می دانند.

همچنین استفاده از تیک تاک ظاهرا در تمام تلفن های همراه دولتی آلمان ممنوع شده است. پس از آنکه کمیسیون اتحادیه اروپا و روز چهارشنبه پارلمان اتحادیه اروپا استفاده از این اپلیکیشن را در هفته گذشته ممنوع کردند، خواسته های مشابهی برای مقامات آلمانی مطرح شد. البته طبق جدیدترین نظر سنجی در بین تمام وزارتخانه ها، استفاده از این اپلیکیشن در حال حاضر مسدود شده است، بدون اینکه منع مستقیمی برای آن وجود داشته باشد. تنها استثنا وزارت بهداشت فدرال آلمان است. دلیل آن نگرانی های مربوط به حفاظت از داده ها و نگرانی های مربوط به دسترسی از چین است.

یک سخنگوی وزارت دارایی فدرال آلمان روز چهارشنبه گفت: برنامه تیک تاک را نمی توان در دستگاه های تلفن همراه رسمی در وزارت دارایی فدرال استفاده کرد. همچنین در وزارت کار، تیک تاک بر روی تلفن های هوشمند رسمی مدیریت شده نصب نمی شود و نمی تواند به طور مستقل توسط کارمندان نصب شود. سایر وزارتخانه ها همچنین اعلام کردند که تنها تعداد محدودی برنامه برای دستگاه های خدماتی در فروشگاه های اپلیکیشن داخلی موجود است و این اپلیکیشن چینی یکی از آنها نیست. سخنگوی وزارت ساخت و ساز فدرال نیز می گوید: بنابراین، ممنوعیت احتمالی غیرضروری است.

تنها مورد خاص وزارت بهداشت فدرال آلمان است که از مارس 2020 کانال تیک تاک خود را راه اندازی کرده است. این وزارتخانه به این ترتیب شروع به ارائه اطلاعات در مورد همه گیری کرونا کرد و اکنون تقریباً 145000 دنبال کننده دارد. کارل لاوترباخ ، وزیر بهداشت آلمان هر چند روز یک بار ویدئوهای کوتاهی در مورد اصلاحات بیمارستانی در آنجا منتشر می کند و گاهی اوقات به سؤالات شهروندان پاسخ می دهد.

کاخ سفید هم روز دوشنبه استفاده از این برنامه رسانه های اجتماعی متعلق به یک شرکت چینی را از تلفن های دولتی ممنوع کرد. علاوه بر ایالات متحده آمریکا، کانادا نیز چنین ممنوعیتی را اعمال کرده بود. دولت ایالات متحده تیک تاک را به عنوان یک خطر احتمالی برای امنیت ملی توصیف می کند.

کمیته روابط خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه لایحه ای را ارائه کرد که به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور اجازه می دهد تا تیک تاک را به طور کامل در ایالات متحده ممنوع کند. مایکل مک کال، رئیس جمهوریخواه این کمیته گفت: تیک تاک یک اسب تروای حزب کمونیست چین امروزی است که برای نظارت و بهره برداری از اطلاعات شخصی آمریکایی ها استفاده می شود.

تیک تاک متعلق به گروه چینی Bytedance است، بنابراین مدت‌هاست که انتقاداتی مبنی بر اینکه داده‌ها در این اپلیکیشن امن نیستند وجود دارد. همچنین بیم آن می رود که دولت چین به آن دسترسی داشته باشد. این شرکت چینی البته این ادعاها را رد می کند. با این حال، در ماه دسامبر، این شرکت اعتراف کرد که کارمندان به‌طور غیرقانونی به داده‌های روزنامه‌نگاران دسترسی داشته‌اند تا منبع نشت اطلاعات را پیدا کنند. خبرنگاران از ایالات متحده آمریکا و بریتانیا تحت تأثیر این جاسوسی قرار گرفتند.

وزارت امور خارجه لتونی همچنین استفاده از پلتفرم ویدیوی کوتاه چینی تیک تاک را بر روی تلفن های همراه شرکت ها و سایر دستگاه های رسمی به دلایل امنیتی ممنوع کرده است. یک سخنگوی این وزارتخانه روز پنجشنبه به رادیو لتونی در ریگا گفت که این اقدام پیشگیرانه ای است که توسط سرویس امنیت داخلی وزارتخانه توصیه شده است.

اتریش هم اخیرا ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن را به دلایل امنیتی در دستور کار قرار داده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا هم اخیرا استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک را در دستگاه‌های کاری کارکنان خود به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی ممنوع کرده است . بیم آن می‌رود که دولت چین به داده‌های این اپلیکیشن دسترسی داشته باشد.

یک سخنگوی کمیسیون اروپایی اعلام کرد که این اقدام موقتی است که باید به طور مرتب بررسی شود. این شبکه اجتماعی چینی از این اقدام انتقاد کرد.

این اقدام کمیسیون اروپا تازه‌ترین اتفاق در روند تنش‌های فزاینده میان پکن و غرب به شمار می‌رود. دولت‌های غربی در ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای از نگرانی‌های خود در خصوص جمع‌آوری اطلاعات از سوی این پلتفرم چینی و ارائه آن به مقام‌های پکن گفته بودند.

هلند نیز ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن را اجرایی کرده است.

هشدار قاطع سفیر ایران در سازمان ملل به لفاظی‌های مقامات رژیم صهیونیستی

هشدار قاطع سفیر ایران در سازمان ملل به لفاظی‌های مقامات رژیم صهیونیستی

هشدار قاطع سفیر ایران در سازمان ملل به لفاظی‌های مقامات رژیم صهیونیستی

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت بر پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان تأکید کرد.

 

 امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در واکنش به اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در نامه ای به دبیر کل و رئیس دوره ای شورای امنیت نوشت: اظهارات 21 فوریه 2023 نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از نیروی نظامی علیه زیرساخت های حیاتی و تاسیسات صلح آمیز هسته ای ایران با توسل به ادعاهای دروغین نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است.

دییلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر این  نامه با اشاره به اظهارات 17 فوریه 2023 وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و تهدید استفاده از روز به ویژه علیه زیرساخت های غیرنظامی و حیاتی ایران آن را نقض آشکار حقوق بین الملل بشردوستانه و منشور سازمان ملل دانست که عواقب ویرانگری بر صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

در نامه نماینده دائم ایران به رئیس دوره ای شورای امنیت تاکید شده است شورای امنیت سازمان ملل باید مسئولیت خود را برعهده گرفته و به طور واضح اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی که یک تهدید واقعی برای صلح و امنیت بین الملل است را محکوم کند.

در  این نامه تصریح شده است ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای دفاع از شهروندان، منافع و امنیت ملی خود و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند محفوظ می دارد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان تاکید کرده است  همه کسانی که هر گونه اقدام نظامی علیه ایران را برای رژیم صهیونیستی تسهیل، تشویق یا پشتیبانی کنند باید مسئولیت خود را بپذیرند و پاسخگوی اقدام خود باشند.

منبع تسنیم

کنایه کنعانی به توئیت وزیر خارجه آلمان درباره مسمومیت برخی دانش‌آموزان

کنایه کنعانی به توئیت وزیر خارجه آلمان درباره مسمومیت برخی دانش‌آموزان

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به توئیت وزیر خارجه آلمان در خصوص مسمومیت در برخی مدارس کشورمان نوشت: از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف سازی دارند، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی صدام است که دولت آلمان مسئول آن است.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در صفحه توئیتر خود در واکنش به توئیت مداخله آمیز وزیر خارجه آلمان درباره مسمومیت دختران دانش آموز نوشت: از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف سازی دارند، مسمومیت های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی صدام است که دولت آلمان مسئول آن است.

وی افزود: خانم وزیر، این اقدام مخرب و ضد امنیتی در حال بررسی است. دولت ایران در شناسایی مجرمان و ریشه کن کردن این بدخواهی بسیار جدی است. اجازه ایجاد ناامنی برای دختران دانش آموز ایرانی با انگیزه های سیاسی را نخواهیم داد.

کنعانی تاکید کرد: اما از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف سازی دارند، مسمومیت های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی است که دولت آلمان مسئول آن است و هنوز تلفات می‌گیرد. ابراز نگرانی تان در این مورد، ریاکارانه و مداخله جویانه است.

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان با وجود تحقیقات جاری درباره علت مسمومیت دختران دانش آموز در ایران طی اظهارات مداخله جویانه به ابراز نگرانی ساختگی پرداخت و خواستار تحقیقات کامل در این خصوص شد.

فرمانده کل ارتش:غیرت و تعصب کارکنان نهاجا بهترین پیشران برای در صدر ماندن است

فرمانده کل ارتش:غیرت و تعصب کارکنان نهاجا بهترین پیشران برای در صدر ماندن است

فرمانده کل ارتش:غیرت و تعصب کارکنان نهاجا بهترین پیشران برای در صدر ماندن است

 

 

 

امیر سرلشکر موسوی در همایش فرماندهان نیروی هوایی ارتش گفت: فرهنگ سازمانی، غیرت و تعصب کارکنان نیروی هوایی ارتش، بهترین پیشران برای در صدر ماندن است.
 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان نیروی هوایی ارتش، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به مقام شامخ شهدا، جانبازان، قهرمانان بلند آوازه و آزادگان خاص این نیرو که پرچمدار استقامت ایران اسلامی در اردوگاه اسرا بودند ادای احترام کرد.
فرمانده کل ارتش در ادامه با اشاره به جایگاه حقیقی نیروی هوایی اظهار کرد: بحمدلله امسال شاهد برگ دیگری از کتاب افتخارات نیروی هوایی ارتش در سطح نیروهای مسلح بودیم که موجب خشنودی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) در دیدار 19 بهمن ماه شد.
وی ضمن قدردانی از کارکنان نیروی الهی هوایی ارتش، تصریح کرد: از تمامی عزیزانی که در جای جای این نیرو در بخش های مختلف تعمیرات، پشتیبانی، خدماتی حضور دارند بویژه خلبانان شجاع نیروی هوایی نهایت قدردانی را داریم.
فرمانده کل ارتش با اشاره به جایگاه پهپادی نیرویی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: بحمدلله بخش قدرتمند دیگری در این نیرو به نام پهپادی موجب ارتقای توان رزم کشور شده است و این را مدیون عزیزان در بخش های سازندگی، قطعه سازی و عزیزان فنی در این مجموعه هستیم.
 امیر سرلشکر موسوی در پایان گفت: امروز فرهنگ سازمانی، غیرت و تعصب کارکنان نیروی هوایی و همراهی صبورانه و مومنانه خانواده گرامی این عزیزان، بهترین پیشران برای در صدر ماندن است و ما نیز برای ارتقای بیش از پیش این نیرو از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.
 

رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱/ اولین‌ نمایش آشیانه‌ها و تونل‌های زیرزمینی پدافند هوایی

رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱/ اولین‌ نمایش آشیانه‌ها و تونل‌های زیرزمینی پدافند هوایی+فیلم و تصاویر

در جریان رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1401، برای نخستین‌ بار تصویر خروج سامانه سوم خرداد از یک پایگاه و تونل مخفی منتشر شد تا این تونل‌ها برای اولین بار رونمایی شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در جریان رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1401، برای نخستین‌بار تصویر خروج سامانه سوم خرداد از یک پایگاه و تونل مخفی منتشر شد تا این تونل‌ها برای اولین بار رونمایی شوند.

 

سامانه پدافندی مرصاد ـ 16 در حال خروج از آشیانه و تونل زیرزمینی پدافندی

 

به این ترتیب برای نخستین‌بار است که تونل‌ها و آشیانه‌های زیرزمینی سامانه‌های پدافند هوایی کشور رونمایی شد. این رونمایی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این، تونل‌ها و آشیانه‌های زیرزمینی پهپادها و جنگنده‌ها رونمایی شده بود.

 

سامانه پدافندی سوم خرداد در حال خروج از آشیانه و تونل زیرزمینی پدافندی

 

امیر قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) پیش از این گفته بود، «در رزمایش امسال برای اولین بار، فقط گوشه‌ای از عملکرد لایه پنهان پدافند هوایی، که برای جلوگیری از کشف و شناسایی محل استقرار، در آشیانه‎‌ها و تونل‌های زیرزمینی مستقر شده و در زمان نیاز، از محل‌های خود خارج و پس از انجام عملیات مجدداً در کوتاه‎ترین زمان به محل‌های پنهان خود جابه‌جا می‌شوند، به نمایش در خواهد آمد.»

سردار شبان: پدافند هوایی به صورت ۲۴ ساعته مشغول حراست از آسمان کشور است

 

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه بابیان اینکه لحظه به لحظه از آسمان کشور حراست می‌شود، تاکید کرد: پدافند هوایی به صورت ۲۴ ساعته و لحظه به لحظه مشغول حراست از آسمان کشور است.
به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش ، سردار سرتیپ پاسدار رضا شبان فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ گفت: بحمدالله در این رزمایش بر اساس تمامی اهدافی که از قبل تعیین شده است در بخش‌های مختلف کشف، شناسایی، ردگیری و مقابله با اهداف موفقیت لازم تا این لحظه از رزمایش کسب شده است.
وی گفت: رزمایش‌ها برای تمرین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بومی و خلاقانه نیروهای نظامی و احصاء نقاط قوت و ضعف است که بحمدالله در این رزمایش به خوبی این هدف به دست آمده، همچنین ما در این رزمایش از سامانه‌های راداری بومی خودمان استفاده کردیم که به خوبی توانسته‌اند ماموریت خود را انجام دهند.
فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه بابیان اینکه لحظه به لحظه از آسمان کشور حراست می‌شود، تاکید کرد: پدافند هوایی به صورت ۲۴ ساعته و لحظه به لحظه مشغول حراست از آسمان کشور است و به عبارتی ما در پدافند هوایی ثانیه‌ای تعطیلی نداریم و ۲۴ ساعته کل آسمان کشور مورد حفاظت قرار می‌گیرد.
سردار سرتیپ پاسدار رضا شبان، اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های رزمایش امسال با سال‌های گذشته وسعت بسیار زیاد مناطق عملیاتی است، به شکلی که مرحله نهایی رزمایش حدود دو سوم از آسمان کشور عزیزمان را در بر می‌گیرد یعنی در گستره‌ای بیش از یک میلیون کیلومتر مربع برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در مرکز فرماندهی و کنترل سه ماموریت پوشش داده می‌شود، بیان کرد: در مرکز فرماندهی کنترل در قدم اول وظیفه، کنترل نظارت و پایش اهداف توسط سامانه‌های پدافندی است و در صورت رصد هر گونه شی پرنده و هدفی بلافاصله و به مرحله‌ی دوم مرکز فرماندهی و کنترل که مدیریت اصلی صحنه را به عهده دارد منتقل می‌شود و از آن طریق هم اطلاعات به شبکه یکپارچه پدافند هوایی گزارش می‌شود تا در جریان امر قرار بگیرند.
فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بخش دوم مربوط به شناسایی اهداف و ارتباط با شبکه یکپارچه پدافند هوایی است چراکه یکی از موضوعات اساسی قبل از هرگونه درگیری، شناسایی اهداف است که دوست از دشمن تمیز داده شود و این بخش، بخش بسیار مهمی است.
سردار شبان گفت: بعد از گام اول که همان بحث شناسایی است وارد گام دوم می‌شویم که این گام مرحله درگیری و انهدام است در این مرحله بعد از شناسایی اهداف و تمیز دوست از دشمن از سامانه‌ها و روش‌های متفاوتی بر اساس سطوح درگیری و ارتفاع اهداف استفاده می‌شود.
وی افزود: گاهی اوقات از سامانه‌های موشکی در تیپ‌ها و کلاس‌های مختلف و گاهی نیز از سامانه‌های دوش پرتاب و دیگر سامانه‌ها که در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرار دارد استفاده می‌شود.
فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه گفت: در این رزمایش نیروی هوافضای سپاه از سامانه‌های پدافندی و رادارهای بومی مانند سوم خرداد و نیروهای جوان در طراز انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.
سردار شبان با تأکید بر اینکه در این رزمایش مقابله با اهداف پرحجم، همه‌جانبه و ۳۶۰ درجه و در محیط جنگ الکترونیک با سناریوهای بسیار سختگیرانه و پیچیده در دستور کارمان قرار دارد، گفت: مقابله با اهداف دورایستا و اهداف پرسه‌زن بر اساس آخرین برآوردهای اطلاعاتی از جمله اقداماتی است که در این رزمایش صورت می‌گیرد.
فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در پایان گفت: با استفاده از سامانه‌های بومی و دستاوردهای داخلی تاکنون توانستیم در مقابله با اهداف پرحجم و همه جانبه عملکرد موفقی داشته باشیم و به تمام اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش برسیم.

امیر سرتیپ هادیان: رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، میدان رزم واقعی برای نیروی هوایی است

 

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ یک میدان رزم واقعی برای نیروی هوایی است تا بتواند به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.
به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، با اشاره به نقش نیروی هوایی در این رزمایش گفت: با توجه به مأموریت‌های مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر واقعی بودن رزمایش‌ها، تدابیر ستادهای بالاتر در خصوص انجام رزمایش‌ها ابلاغ شده است. بنابراین عزیزانی که مسئولیت برگزاری رزمایش‌ها را به عهده داشتند، ملاحظات و تدابیر لازم را لحاظ کردند، نقش هر نیروی مشخص شده و بر طبق آن مراحل مختلف انجام می‌شود.
وی با اشاره به طراحی این رزمایش بر اساس تهدید و سناریوی تهدیدات محتمل در مناطق حساس و حیاتی کشور گفت: این رزمایش برای ارزیابی سامانه پدافندی در مجموعه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران و همچنین پدافند هوایی کشور برگزار شد.  با توجه به یک پارچه بودن شبکه پدافندی هوایی کشور تحت نظارت و هدایت قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور و به دلیل هواپایه بودن تهدیدات نیروی هوایی در نقش نیروی نارنجی در این رزمایش انتخاب شد. نیروی هوایی در این رزمایش بر اساس سناریوی تهدیدات، طراحی لازم را برای حمله به مراکز حیاتی و حساس انجام داد تا سامانه‌های مستقر و سامانه‌های نظارتی و مراقبتی و سایت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرد.
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در حقیقت نیروی هوایی مأموریت پیدا کرد به عنوان نیروی نارنجی با در اختیار گرفتن کلیه ظرفیت‌ها از جمله هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین و با همراهی هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوا فضای سپاه و بدون سرنشین مجموعه پدافند هوایی کشور و نیروی هوایی پدافند آجا، کار طرح‌ریزی برای حمله به مناطق حساس و حیاتی و ارزیابی سامانه‌های پدافندی در کل پهنه منطقه رزمایش که دو سوم کشور را شامل می‌شد، انجام دهد.
امیر سرتیپ خلبان هادیان تصریح کرد: با شروع رزمایش یگان‌های عملیاتی ما از اقصی نقاط کشور و پایگاه‌هایی که در آمایش سرزمینی مناطق رزمایش قرار دارند، درگیر رزمایش هستند. همچنین بحث انتقال تجربه به کارکنان جوان نیز یکی از اهداف مد نظر ماست. به نوعی این عملیات در کنار بحث نیروی نارنجی، وضعیت ارتقای توان رزم را برای کارکنان جوان پروازی در کنار پیشکسوتان به همراه داشته است، چرا که ما در حوزه تهدیدات در شرایط مشابه، اهداف، برنامه ریزی ها و طرح‌هایی داریم تا بتوانیم اهداف خاص خود را در زمان بحران مورد تهاجم قرار دهیم.
وی ادامه داد: در حقیقت شناسه نوع طرح ریزی، بر مبنای طرح واقعی است برای اینکه بتوانیم خود را به اهداف مد نظر برسانیم. افراد ما در نیروی هوایی با استفاده از تاکتیک‌های مختلف و استفاده از سامانه‌های مختلف، با توجه به نیاز پدافند هوایی کشور و اهداف مد نظر طراحان رزمایش، طرح ریزی کرده و در حال اجرای سناریوها هستند.
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش استفاده هماهنگ و پرقدرت از سامانه‌های بومی جنگ الکترونیک در این رزمایش را یکی از ویژگی‌های مهم دانست و ادامه داد: در حوزه جنگ الکترونیک نیز با توجه به امکانات جنگالی خوب و فناوری‌هایی که در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار داریم، توانستیم سناریوی تهدیداتی دشمن را ارزیابی و دقیقاً مشابه همان سناریو را در این رزمایش با توجه به طراحی‌های صورت گرفته اجرا کنیم.
امیر سرتیپ خلبان هادیان گفت: در مجموع با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، تاکتیک‌هایی که در این رزمایش به کار گرفته و طراحی شده است، در کنار برخورداری از سامانه‌های جنگ الکترونیک، هواپیماهای شنود و ظرفیت‌هایی که نیروی هوایی در طرح ریزی عملیات واقعی به کار می‌گیرد، باعث شده این رزمایش یک میدان رزم واقعی برای نیروی هوایی باشد تا بتواند به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.
وی افزود: همچنین برای اینکه مجموعه سامانه‌ها در کل کشور به‌ویژه در مناطق حساس و حیاتی محک و ارزیابی شده و میزان توانمندی، نقاط ضعف و قوت و آسیب پذیری آن‌ها احصا شود و نهایتاً منجر به ارتقای توان رزم و بحث بازدارندگی راهبردی پدافند هوایی کشور به عنوان خط مقدم شود، طرح‌های مختلف عملیاتی توسط ستادهای بالا دستی طراحی و توسط کارکنان منتخب و جوان در این رزمایش به نمایش گذاشته شد.

بسته بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم جهت مهار قیمت ارز

بسته بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم جهت مهار قیمت ارز

بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی شد و مورد تصویب قرار گرفت.

 شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی یکشنبه‌شب با حضور سران سه قوه و دیگر اعضا به‌ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد.

در جلسه هشتاد و یکم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مهمترین موضوعات مهم اقتصادی کشور مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

سران قوا و اعضای شورا در این جلسه با تأکید بر لزوم هماهنگی و همکاری مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز و تأمین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز، بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی را بررسی کردند و به تصویب رساندند.

در این جلسه همچنین بانک مرکزی گزارشی از اقدامات انجام‌شده در زمینه همکاری صادرکنندگان بخش‌های دولتی و غیردولتی برای عرضه ارزهای حاصل از صادرات در سامانه بانک مرکزی و مرکز مبادله و چگونگی تأمین ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی ارائه کرد.

ناوهای نیروی دریایی ارتش در سواحل برزیل پهلو گرفتند

ناوهای نیروی دریایی ارتش در سواحل برزیل پهلو گرفتند

ناوهای نیروی دریایی ارتش در سواحل برزیل پهلو گرفتند

 ناوشکن دنا و ناوبندر مکران نیروی دریایی ارتش در سواحل برزیل  پهلو گرفتند.

 به نقل از ایرنا، ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دنا و ناوبندر مکران  با مجوز رسمی دولت داسیلوا رئیس جمهوری برزیل در سواحل ریودوژانیرو پهلو گرفتند.

دیدار وزیر دفاع عراق با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیدار وزیر دفاع عراق با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیدار وزیر دفاع عراق با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

ثابت محمد سعید رضا العباسی، وزیر دفاع عراق با حضور در ستاد ارتش، با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار ثابت محمد سعید رضا العباسی، وزیر دفاع عراق با وی، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تاکید بر نزدیکی دو ملت ایران و عراق، گفت: ملت ایران اسلامی نسبت به مردم عراق علاقه قلبی خاصی دارند که یکی از دلایل این علاقه و قرابت، وجود عتبات عالیات در کشور عراق است که با راهپیمایی اربعین این احساس درخشانتر و بیش از پیش شده است.
وی با بیان اینکه ما همواره از درگاه خداوند بزرگ برای ملت بزرگ عراق، آرزوی عزت روزافزون، پیشرفت، ثبات و امنیت داریم، افزود: ما دلمان می‌خواهد عراق همواره سربلند و سرافراز باشد.  پیشرفت، ثبات و عزت عراق را پیشرفت و ثبات خودمان میدانیم و هر کاری هم در راستای توسعه، پیشرفت و امیت عراق از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد.
امیر سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه امنیت وارداتی نیست، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی با هدف ایجاد امنیت وارد کشورها میشوند، ولی هدفی جز چپاول ثروت آنها ندارند و کاری نیز برای ایجاد امنیت انجام نمیدهند. امنیت منطقه باید توسط خود  کشورها و با تکیه بر ظرفیتهای ملتها و منطقه ایجاد شود.
فرمانده کل ارتش، با اشاره به تبادل دانشجو بین دو کشور عراق و ایران، گفت: دوره گذشته در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ۶ نفر از افسران عراقی حضور داشتند که پس از فارغالتحصیلی به عراق بازگشتند و در دوره جاری نیز تعداد 8 دانشجو در دافوس مشغول طی دوره فرماندهی و ستاد هستند.
وی گفت: از استقرار دولت در عراق بسیار خوشحالیم. امنیت عراق را امنیت خودمان می دانیم و همانطور که به مرزهای خود حساس هستیم به مرزهای عراق نیز حساس هستیم. عراق، ایران و سوریه سابقه طولانی و تجربهای ارزشمند در مبارزه با تروریسم دارند و آمادگی داریم این تجربیات را ارائه بدهیم.
امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: دشمنان ایران، عراق و دشمنان اسلام به نزدیکی و اخوت این دو کشور راضی نیستند و انواع توطئهها و کارهای شیطانی را هم در عراق و هم در ایران انجام میدهند که این قرابت انجام نشود. اما این شیطنتها هیچ تاثیری در روابط و احساسات قلبی ما نسبت به شما ندارد و آماده هستیم برای تعمیق این برادری و دوستی گامهای بلندتری برداریم.
در ادامه این دیدار ثابت محمد سعید رضا العباسی، وزیر دفاع عراق وزیر دفاع عراق با تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، از نقش کشورمان در مبارزه با گروه های تکفیری و داعش تشکر کرد و گفت: ما شاهد بودیم که چگونه رزمندگان ایرانی در مبارزه با داعش و کمک به ما جنگیدند و  شهید دادند و ما قدردان این اقدام جمهوری اسلامی ایران و همکاری آن ها هستیم.
 وی با گرامیداشت یاد و خاطره دو فرمانده بزرگ مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، افزود:  هیچ مانعی نمی‌تواند خللی در روابط برادرانه دو کشور و دو ملت ایجاد کند و امیدواریم این این روابط رو به گسترش باشد.
وزیر دفاع عراق با اشاره به تصمیم دولت عراق برای بازسازی نیروهای مسلح عراق پس از نبرد طولانی با جریان‌های تکفیری خاطرنشان کرد: قطعا از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص استفاده خواهیم کرد.