منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

پوتین با رهبر معظم ایران دیدار خواهد کرد


به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: کرملین اعلام کرد "ولادیمیر پوتین،" رئیس‌جمهور روسیه در سفر به تهران با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران دیدار خواهد کرد. 
ولادیمیر پوتین قرار است در سفر خود به تهران همچنین با دکتر "حسن روحانی،" رئیس‌جمهور ایران دیدار کند.
 
پوتین روز دوشنبه به تهران سفر خواهد کرد.

اسکورت بمب افکن های روسیه با جنگنده اف 14 ایران


به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه روز گذشته فیلم های متعددی از عملیات هوایی و دریایی مسکو علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرد. 

در یکی از این فیلم ها، جنگنده "اف-14" ایران، بمب افکن های "توپولف-95" روسیه را به سمت سوریه اسکورت می کند. این بمب افکن ها و جنگنده ها برای نابودی عناصر داعش به سمت سوریه در حرکت هستند.

خدای گرگها _ خدای گوسفندان


خدای گرگها _ خدای گوسفندان

(آیا خدای گوسفندان همان خدای گرگهاست؟!!!)

چوپان برای لحظه‌ای گله‌ی گوسفندان را رها کرد تا برای تهیه نان به نانوایی برود.  

      

از بدی شانس نانوایی بسیار شلوغ بود و او می‌بایست مدت زمانی را تا رسیدن نوبتش به انتظار بماند.  

اگر چه منتظر نان بود اما نگرانی گله یک دم رهایش نمی‌کرد و مدام این پا و آن پا می نمود.  

نانوا چون دلواپسی و نگرانیش را دید از او پرسید: چرا اینقدر نگران و دلواپسی؟

چوپان به نانوا گفت: برای تهیه نان، گوسفندانم را رها کرده‌ام، ترسم از این است  که گرگها در هنگام نبودنم آنها را بدرند!

    

نانوا به چوپان گفت: چرا گوسفندانت را به خدا نسپرده‌ای؟ 

چوپان گفت: البته که گوسفندانم را به دست خدا سپرده ام، اما خدای من و گوسفندانم، خدای گرگها نیز هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مختصری در مورد ماه صفر

چرا صفر را صفر نامیده اند؟
در نامگذاری این ماه، دو وجه ذکر کرده ‏اند:
1. از «صُفْرَة (زردی)» گرفته شده؛ زیرا زمان انتخاب نام، مقارن فصل پاییز و زردی برگ درختان بوده است.
2.از «صِفْر (خالی)» گرفته شده؛ زیرا مردم پس از پایان ماه‏های حرام، رهسپار جنگ می‏ شدند و شهرها خالی می‏ شد.
این ماه، معروف به شومی و بدشگونی است. از پیامبر اکرم (ص) درباره ماه صفر، چنین نقل شده است:
هر کس خبر تمام شدن این ماه را به من دهد، بشارت بهشت را به او می‏دهم.


برخی اعمال ماه صفر
1-در این ماه، به دادن صدقه اهتمام بیشتری شود
 پیامبر اکرم (ص) در باب صدقه دادن می فرمایند : " لبخند تو بر روی برادرت صدقه است ، امر به معروف و نهی از منکر کردنت صدقه است ، رهنمایی کسی که راه را گم کرده صدقه است و دور کردن سنگ و خا ر و استخوان از راه صدقه است . "


2-برای ایمنی از بلاها، دعای زیر هر روز ده مرتبه خوانده شود:
یا شَدیدَ الْقُوی‏ وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی‏ شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی‏ کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللَّهُ عَلی‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ‏ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ! (مفاتیح الجنان)
ای سخت نیرو، و ای سختگیر! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! خوارند از بزرگی‏ات همه خلقت. پس کفایت کن از من شرّ خلق خودت را، ای احسان بخش! ای نیکوکار! ای نعمت بخش! ای عطا دِه! ای که معبودی جز تو نیست! منزّهی تو! به راستی من از ظالمانم. اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غمّ و همچنین نجات دهیم مؤمنان را، و رحمت کند خدا بر محمّد و آل پاک و پاکیزه‏اش!


3-ـ «سیّد بن طاووس» نقل کرده است: در روز سوم ماه صفر، دو رکعت نماز بخوان که در رکعت اوّل سوره «حمد» و سوره «انّا فتحنا» (فتح) و در رکعت دوم سوره «حمد» و سوره «توحید» قرائت شود و پس از سلام نماز، صد بار صلوات بفرست و صد بار آل ابى سفیان را لعنت کن و صد مرتبه استغفار نما و آنگاه حاجت خویش را از خداوند بخواه. (ان شاء اللّه به هدف اجابت مى رسد).( اقبال، صفحه 587)


4ـ در روز اربعین (بیستم ماه صفر) زیارت امام حسین(علیه السلام) مستحبّ است و مورد تأکید قرار گرفته. در روایتى که «شیخ طوسى» از امام حسن عسکرى(علیه السلام) نقل کرده، چنین آمده است: نشانه هاى مؤمن پنج چیز است: به جاى آوردن پنجاه و یک رکعت نماز (17 رکعت نماز واجب و 34 رکعت نافله) و زیارت اربعین (امام حسین(علیه السلام)) و انگشتر را بر دستِ راست نهادن، و پیشانى را به هنگام سجده بر خاک گذاردن و بسم الله الرّحمن الرّحیم را در نماز بلند گفتن.(2)

پرتاب ماهواره جدید اسرائیل

ماهواره  افک ۱۰ (Ofek-10) اکنون به مجموعه‌ای از ماهو‌اره‌های جاسوسی اسراییل پیوسته که توسط صنایع هوا و فضای (Israel Aerospace Industrie) این رژیم طراحی و فعالیت آنها از سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز شده و در آخرین اقدام پیش از این، ماهواره ای با نام افک ۹ (Ofek-9) در سال ۲۰۱۰ میلادی به فضا پرتاب نموده است.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی در تازه ترین اقدام نظامی خود از پرتاب موفقیت ‌آمیز یک ماهواره جاسوسی خبر داده و در همین راستا وزارت دفاع این رژیم اعلام کرده هدف از پرتاب این ماهواره در درجه نخست، کمک به نظارت بر برنامه‌های ‌اتمی و موشکی ایران است.

  ادامه مطلب ...

چرا گنبد حرم امیرالمؤمنین(ع) پرچم ندارد؟

 به گزارش مشرق، برای بسیاری از مردم این سوال وجود دارد که چرا بر گنبد نورانی امیرالمومنین(علیه السلام) پرچمی وجود ندارد در حالی که تمامی گنبدهای ائمه اطهار(علیهم السلام) پرچم دارند؟ 

چرا گنبد حرم امیرالمؤمنین(ع) پرچم ندارد؟

پرچم نمادی به نشانه خون‌خواهی و طلب تقاص است و تقاص خون امام علی(علیه السلام) توسط فرزندش امام حسن(علیه السلام) از ابن ملجم ملعون گرفته شد؛ در حالی که سایر امامان معصوم(علیهم السلام) در انتظار قیام امام منتظر برای قصاص قاتلان هستند. 
گنبد حضرت زینب(سلام الله علیها) نیز پرچمی نداشت تا اینکه بارگاه نورانی اش به دست شمر صفتان بمباران شد و مدافعان حرم حضرت زینب پرچم تقاص را بر گنبد ملکوتی اش بر افراشتند.

عربستان یا قطر؛ کدامیک عامل سقوط هواپیمای روسیه بوده‌اند؟

اکنون در بین نخبگان و صاحبنظران روسی بحث بر سر اینست که عربستان پشت سر قضیه اقدام تروریستی علیه هواپیمای متروجت پرواز 9268 بوده است یا قطر؟ آیا سعودی‌های زخم‌خورده از اقدام نظامی روسیه در سوریه به تلافی برخاستند و یا شیخ جاه‌طلب قطری که عدم برکناری اسد را برابر با مرگ منافع خود و آبرو ریزی داخلی می‌داند؟

نقش اسراییل، عربستان، و قطر در سقوط هواپیمای روسی چقدر بوده است؟

گاف رییس سرویس اطلاعاتی فرانسه درباره ارتباط با داعش، دو هفته پیش از حملات تروریستی پاریس


برنارد باژوله،‌ رئیس سرویس اطلاعات خارجی فرانسه، در کنفرانس امنیتی دانشگاه جرج واشنگتن (۲۷ اکتبر ۲۰۱۵)، که دو هفته قبل از حادثه ۱۳ نوامبر پاریس برگزار شد، گفت:
«خاورمیانه هیچ‌وقت از وضع کنونی به وضع سابق بازنخواهد گشت. سوریه و عراق هیچ‌گاه وضعیت و فرهنگ ماقبل کنونی را نمی‌توانند اعاده کنند. سوریه هم‌اکنون تقسیم شده. رژیم سوریه فقط بخش کوچکی از سوریه را اداره می‌کند. شاید کمتر از یک سومی کشوری که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شد. شمال در کنترل کردها است. و «ما» بخش مرکزی را داریم تحت کنترل داعش. وضع عراق هم همین‌طور است.»
بخش مرکزی سوریه که برنارد باژوله اعلام کرده تحت کنترل آنهاست، منطقه ای از سوریه است که هم اکنون تحت تسلط داعش به شمار می رود.
این اظهار نظر رییس سرویس فرانسه حاشیه ساز شده است

کاریکاتور/ ناپلئون اروپا پیش به سوی جنگ!!!


 

کاریکاتور/ ناپلئون اروپا پیش به سوی جنگ!!!

 
 

پروژه ی نفوذ


۱ - باید سطح ، عمق ، حیطه ، ابعاد ، جهت گیری و بالاخره اولویت های نفوذ به درستی شناسایی شود.

۲ - اگر موارد مذکور در بند ۱ به خوبی تبیین و شناسایی نشود ممکن است توسط عوامل نفوذی دشمن بحث نفوذ و برخورد با نفوذ دشمن:

سه نکته از ده ها نکته مهم درخصوص حوادث پاریس


✅ مطابق مشی قبلی رسانه های غربی، داعشی های دخیل در حملات فرانسه می بایست "پیکارجو" خوانده میشدند که اینگونه نبود و مهاجمان بالفظ "تروریست" مورد خطاب قرار می گرفتند.

✅تمام رسانه های دنیا بسیج شدند تا اخبار لحظه به لحظه این حمله را گزارش کنند ولی کشته شدن روزانه ۲۰۰ نفر در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و... هیچ جذابیتی برای این رسانه ها نداشته و بعضا مورد بایکوت خبری قرار می گیرد.

✅فرانسه بتازگی بزرگترین ناو جنگی خود؛ یعنی ناو هواپیمابر شارل دوگل را برای حضور در ائتلاف غربی برضد داعش به منطقه خاورمیانه اعزام کرده. با توجه به اینکه مهاجمان این حمله را "۱۱ سپتامبر فرانسه" نامیدند، بعید نیست این حمله یک توجیه برای حمله گسترده به سوریه و اشغال نظامی آن باشد.

چند راهکار برای جواب منفی مودبانه

راهکار١
تا ده بشمارید
از طرف مقابل بخواهید چند دقیقه به شما فرصت فکر کردن و مشورت کردن بدهد ،با این کار چند هدف را دنبال میکنید هم فرصت سنجیدن موضوع را پیدا میکنید و هم به طرف مقابل میفهمانید که جواب شما ممکن است منفی باشد و وی را برای پذیرش جواب منفی احتمالی آماده میکند


راهکار٢
نه گفتن را با اظهار نظر مثبت همراه کنید

نه ولی ازینکه چنین پیشنهادی دادید متشکرم.چنین جمله ای نشان دهنده ی قدردانی از ملاحظات فرد مقابل است

راهکار٣
دوپهلو حرف نزنید
فکر نکنید اگر جواب منفی میدهید مقصر هستید ،پس مِن ومِن نکنید مثلا نگویید فکر نمیکنم بتوانم یا احتمالا نمیتوانم، این جور پاسخ دادن نشان میدهد که هنوز تصمیم نگرفته اید و باعث میشود طرف مقابل به متقاعد کردنتان ادامه بدهد و باعث طولانی شدن بحث و احتمالا ناراحتی طرف مقابل
.