منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

رکن ابادی زنده است و سوار امبولانسش کردند


وی ادامه داد: در این جلسه، پیشنهادات مختلفی از سوی نمایندگان به وزارت خارجه ارائه شد که آقای قشقاوی مأمور شد آنها را پیگیری کند؛ از جمله اینکه کشورهایی که در فاجعه منا قربانی داشته‌اند از طریق مقررات بین‌المللی به ایران دعوت شوند تا ساز و کارهای پیگیری این حادثه و نیز پیشگیری از حوادث بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این جلسه، نگرانی نمایندگان درباره سرنوشت آقای غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق کشورمان در لبنان که همچنان جزء مفقودان حادثه است، مطرح شد و تاکید شد که با توجه به جایگاه وی، وضعیت او با حساسیت ویژه‌ای پیگیری شود.

حیدرپور تصریح کرد: نمایندگان در این جلسه گفتند که آخرین اطلاعات همراهان آقای رکن‌آبادی حاکی از این است که مشاهده کرده‌اند ایشان زنده بوده و او را سوار آمبولانس کرده‌اند و برده‌اند؛ بنابراین باید وضعیت او سریع‌تر مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: آقای قشقاوی نیز این درخواست را داشت که با همراهی سازمان حج ما و وزارت حج عربستان و سایر مبادی به طور ویژه سرنوشت آقای رکن‌آبادی پیگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره احتمال سفر خود و محسنی ثانی، دیگر عضو این کمیسیون به عربستان تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار بود ما برای پیگیری این مسائل به عربستان برویم و بخش عمده کار انجام شده است، در حال حاضر با وجود اینکه ویزای ما نیز صادر شده، دیگر ضرورتی برای سفر ما وجود ندارد.

با شلیک دقیق موشک هوا به هوا؛ پهپاد متخاصم توسط جنگنده نیروی هوایی ارتش منهدم شد

















در ادامه رزمایش مشترک «محرم» یک فروند جنگنده بمب افکن اف ۴ (فانتوم) پس از شناسایی و رهگیری پهپاد متخاصم با شلیک دقیق موشک هوا به هوا توانست این پهپاد را سرنگون کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، در ادامه رزمایش مشترک «محرم» ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب و شمال غرب کشور یک فروند جنگنده بمب افکن اف ۴ (فانتوم) پس از شناسایی و رهگیری پهپاد متخاصم با شلیک دقیق موشک هوا به هوا توانست این پهپاد مهاجم را سرنگون کند.

در این مرحله از رزمایش، همچنین جنگنده های نیروی هوایی ارتش با کنترل و هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور ضمن انجام تمرین عملیات سوخت گیری هوایی جهت مأموریت های بُرد بلند خود با پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای سطحی؛ مواضع از پیش تعیین شده را در منطقه هدف بمباران کردند.

پوتین، قهرمان شیعیان!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه انگلیسی اکونومیست در گزارشی نوشت: نیروهای امنیتی عراق از  اقدامات نظامی روسیه علیه تروریست های داعش بسیار خرسند هستند. چرا که پس از 16 ماه  تک تازی داعش در عراق، به نظر می رسد این گروه تروریستی در مقابل جنگنده های روسی حرفی برای گفتن ندارد.
 
به باور نیروهای امنیتی عراق، ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا نتوانست مانع از پیشروی و جنایتهای این گروه تروریستی شود. عراق و روسیه اواخر ماه گذشته تفاهم نامه ای در خصوص همکاری های اطلاعاتی امضا کردند. اقدامی که با واکنش منفی آمریکایی ها مواجه شد.
 
ادامه مطلب ...

صدور بیانیه مشترک ایران و 1+5 درخصوص اجرایی شدن برجام


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "المیادین"؛ ایران و کشورهای 1+5، امروز با صدور بیانیه‌ای مشترک، آغاز اجرای توافق هسته‌ای را اعلام کردند. 
 در این بیانیه تصریح شده است که ایران انجام تعهدات خود به شکل کامل را آغاز کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامات آن را تأئید خواهد کرد. 
این بیانیه می‌افزاید: "اتحادیه اروپا اقدامات قانونی لازم برای لغو تحریم‌ها از تهران را مطابق با پایبندی ایران به تعهدات خود اتخاذ می‌کند. 
در پایان این بیانیه آمده است: "واشینگتن نیز از روز اول اجرای توافق از سوی تهران، اقدامات لازم برای لغو تحریم‌ها از این کشور را آغاز کرده است و تمامی طرف ها به اجرای توافق در سریع ترین زمان ممکن پایبند هستند.

اوباما دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد



اوباما دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، دستور فراهم کردن مقدمات لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد.
 
کاخ سفید امروز (یک‌شنبه) کابینه را برای فراهم کردن مقدمات اجرای کارآمد تعهدات آمریکا در برنامه جامع اقدام مشترک، مأمور کرد.

نکات مفید برای رفع کبد چرب

 
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، فاطمه نجات‌بخش درباره تغذیه در کبد چرب از دیدگاه طب سنتی ایرانی اظهار داشت: کبد چرب از متداول‌ترین بیماری‌های کبدی در سرتاسر دنیا است.

به‌گفته وی کبد چرب امروزه شیوع زیادی پیدا کرده است, بروز این بیماری در بزرگسالان و کودکان روز به روز در حال افزایش است.
عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: از دیدگاه طب جدید برای درمان کبد چرب درمان دارویی وجود ندارد و ترکیبی از  تغییرات رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی به بیمار تجویز می‌شود.

ادامه مطلب ...

پیش بینی کیسینجر از آینده داعش

وزیر خارجه اسبق آمریکا ضمن هشدار نسبت به اینکه خاورمیانه درحال فروپاشی است، تاکید کرد که مبارزه با داعش در خاورمیانه اولویت اصلی است و از بین بردن این گروه تروریستی مهم‌تر از براندازی نظام بشار اسد است.

به گزارش نامه نیوز، وزیر خارجه اسبق آمریکا ضمن هشدار نسبت به اینکه خاورمیانه درحال فروپاشی است، تاکید کرد که مبارزه با داعش در خاورمیانه اولویت اصلی است و از بین بردن این گروه تروریستی مهم‌تر از براندازی نظام بشار اسد است.

  ادامه مطلب ...

جنگنده‌های نهاجا مناطق تجهیزات نیروهای مهاجم را بمباران کردند

جنگنده‌های نهاجا مناطق تجهیزات نیروهای مهاجم را بمباران کردند

جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در جریان رزمایش محرم مناطق تجمع نفرات و تجهیزات نیروهای مهاجم را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در جریان رزمایش محرم مناطق تجمع نفرات و تجهیزات نیروهای مهاجم را بمباران کردند.

در ادامه مرحله اصلی رزمایش گسترده و مشترک محرم، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عملیات پشتیبانی از نیروهای سطحی را به اجرا گذاشتند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای جنگنده اف ۵ و صاعقه نهاجا در جریان این عملیات اقدام به بمباران وسیع مناطق تجمع نفرات و تجهیزات نیروهای مهاجم کردند.

حفظ امنیت آسمان منطقه رزمایش نیز توسط شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با موفقیت انجام شد.

مظنونین تیراندازی مرگبار دزفول دستگیر شدند

فرماندار ویژه دزفول از دستگیری ۵ تن در رابطه با تیراندازی شبانه به عزادارن حسینی در شهر صفی آباد دزفول خبر داد و گفت: تحقیقات با قوت در حال پیگیری است تا عاملان اصلی شناسایی شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرماندار ویژه دزفول از دستگیری ۵ تن در رابطه با تیراندازی شبانه به عزادارن حسینی در شهر صفی آباد دزفول خبر داد و گفت: تحقیقات با قوت در حال پیگیری است تا عاملان اصلی شناسایی شوند.

 

تعدادی مظنون(5 تن)  در رابطه با تیراندازی شبانه به عزادارن حسینی در شهر صفی آباد دزفول دستگیر شدند. این افراد که حادثه مرگبار شامگاه جمعه را رقم زدند، هم اکنون تحت بازجویی هستند.
 

اطلاعات فوق از سوی حبیب اله آصفی فرماندار ویژه دزفول در یکی سایت‌های محلی منتشر شده بود که یک منبع آگاه انتظامی در گفتگو با خبرنگار ما این صحبت‌‌ها را تایید کرد و گفت: پرونده جنایتکاران دزفول در دست پلیس نیست.
 

این مقام مسئول انتظامی خاطر نشان کرد: مظنونان دستگیر شده‌اند اما تحقیقات با قوت در حال پیگیری است تا عاملان اصلی شناسایی شوند.
 

گفتنی است، حوالی ساعت 22 و 30 دقیقه جمعه شب چند نفر سوار بر یک دستگاه خودروی سواری پژو 405محل تکیه هیات عزاداری قمر بنی هاشم شهر صفی آباد را به رگبار بستند.
 

سرنشینان خودرو که سر و صورت خود را پوشانده بودند با سلاح کلاشینکف محل هیات عزاداری قمر بنی هاشم را به رگبار بسته و متواری شدند.
 

در این حادثه چهار نفر که در محل هیات مشغول نصب بیرق عزاداری امام حسین (ع) بودند زخمی شده که دو نفر از آنان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.
 

کشته شدگان: "بهمن رضایی" و "حسن کریمی‌یگانه"، مجروحین: "کاظم بختیاری" و "امین جدیدالاسلام".

اوباما دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد/ لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران


امروز (یکشنبه) 90 روز از روزی می‌گذرد که قطعنامه 2231 در شورای امنیت تصویب شد. در 29 تیر ماه قطعنامه 2231 در شورای امنیت به تصویب رسید و برجام تأیید شد از آن زمان قرار شد که برجام مورد بررسی قرار گیرد که پس از ناتوانی کنگره در رد آن، تائید در شورای اروپا و بررسی در مجلس شورای اسلامی ایران، امروز روز پذیرش یا Adoption Day است.

به گزارش نامه نیوز، در همین زمینه لحظاتی پیش باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی دستوری اتخاذ گام‌ها برای برداشتن تحریم‌های ایران را صادر کرد.

همچنین اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای همه تحریمهای اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته ای ایران را لغو کرد

ساعتی پیش نیز آژانس انرژی اتمی اعلام کرد، ایران اعلام کرده پروتکل الحاقی را به‌صورت موقت و تا زمانی که در مجلس تصویب قطعی شود اجرا خواهد کرد. ایران همچنین کد اصلاحی ۱/۳ و ترتیبات فرعی قرارداد پادمان را نیز به‌صورت کامل اجرا می‌کند.

بر اساس توافقنامه هسته‌ای 14 جولای (23 تیرماه)، "روز اجرا" 90 روز پس از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تعیین شده است. تدابیر اتخاذ شده از سوی برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل روز 18 اکتبر یعنی امروز یکشنبه اجرایی می‌شود.

قرار است نخستین نشست کمیسیون مشترک گروه 1+5 و ایران فردا دوشنبه 19 اکتبر در وین برگزار شود. بر اساس طرح جامع اقدام مشترک این مکانیسم دائمی خواهد بود. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا طرح اقدام مشترک را همان روز تصویب می‌کنند.

تست میدانی مدل ارتقا یافته تک تیرانداز باهر


سیاست > نظامی - ایسنا نوشت:مدل ارتقا یافته سلاح تک‌تیرانداز «باهر» صبح امروز در منطقه عمومی رزمایش مشترک محرم تست میدانی شد.

نمونه ارتقا یافته سلاح تک‌تیرانداز «باهر» صبح امروز در منطقه عمومی این رزمایش تست میدانی شد.

امیر سرتیپ دوم مسعود زواره‌ای رئیس سازمان جهاد خودکفایی نزاجا در این باره گفت: تا یک ماه آینده سلاح پیشرفته باهر به‌صورت عملیاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از تحویل سلاح باهر به یگان‌های عملیاتی خبر داد.

حملات روسیه در سوریه سیاست ریاکارانه امریکا را افشا کرد


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مارک گلن، نویسنده و از بنیان‌گذاران جنبش هلال و صلیب گفت: باید به یاد داشته باشیم که روسیه به آن چه که آمریکا نتوانست طی دو سال به آن برسد، ظرف مدت دو هفته دست یافت.  
 
وی افزود: روس‌ها با این حملات خود نشان دادند که آمریکایی‌ها «دروغ‌گو» هستند. به گفته او «نیت آمریکا از همان آغاز هرگز مقابله با تروریست‌ها نبود.»
حملات روسیه در سوریه سیاست ریاکارانه امریکا را افشا کرد
این تحلیل‌گر سیاسی گفت: هدف از وجود تروریست‌ها در سوریه این بوده تا شرایطی را در این کشور ایجاد شود که توجیهی برای حمله تمام عیار آمریکا و شاید ناتو به سوریه با هدف برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه باشد.
 
روسیه از 8 مهر به درخواست دولت دمشق حملات هوایی خود را علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه آغاز کرده است. در این حملات تا به حال صدها تروریست کشته شده‌اند.
 
در همین حال، روز جمعه ژنرال آندری کارتاپولوف، فرمانده عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد: تروریست‌های داعش با فرماندهی این گروه در سوریه اختلاف دارند و بسیاری از اعضا «به صورت جمعی» در حال ترک داعش هستند.
حملات روسیه در سوریه سیاست ریاکارانه امریکا را افشا کرد
همچنین، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیروز درباره حملات روسیه علیه داعش هشدار داد و گفت مسکو نمی‌تواند با «بمباران» راه حل صلح‌آمیز در سوریه پیدا کند. ‌ 
 
مارگ گلن درباره این سخنان رئیس جمهور آمریکا گفت «گرچه اوباما این سخنان را در فضای ناامیدی بیان می‌کند» اما باید به یاد داشت که آمریکا و رژیم اسرائیل به سادگی از پیامدهای شکست خود رها نخواهند شد و «باید گفت بهترین مرد در این مورد یعنی ولادیمیر پوتین، پیروز شد؛ و این پایان کار خواهد بود.»
 
به گفته وی «از آنجایی که آمریکا مستعمره اسرائیل است و به دلیل این که اسرائیل تصمیم گرفته است که دولت بشار اسد باید برود» آمریکایی‌ها نیز به «حقه‌های کثیف خود به شیوه‌های مختلف» ادامه خواهند داد، به این امید که در نهایت شرایط را برای حذف اسد از قدرت ایجاد کنند.

 

وقتی تانک‌های روسیه در شب به شبح تبدیل می‌شوند



 
وقتی تانک‌های روسیه در شب به شبح تبدیل می‌شوند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، صنایع دفاعی روسیه برای نخستین بار در جهان پوشش یا رنگی بی‌نظیر تولید کرده است که از آن در رنگ‌آمیزی تانک‌ها استفاده می‌شود. مواد تشکیل دهنده این پوشش باعث می شود که تانک ها از دید رادارها و دستگاه های دید در شب مخفی بمانند.
 
"میخائیل چریشیف" رئیس شرکت سازنده این پوشش گفت: عناصر شیمیایی و اجسام اشعه زا از این پوشش عبور نمی کند؛ از این رو، تانک های روسی درصفحه های دستگاه های دید در شب دیده نمی شوند.
 
چریشیف تصریح کرد این تانک ها شب ها و در محیطی که هستند، محو می شوند و به گونه ای است که به نظر می رسد یک پوشش یا روکش مخفی ساز ویژه دارد که مانع ارتعاشات الکترومغناطیسی می شود.
 
این پوشش از ترکیبی تشکیل شده است که در برابر زنگ زدگی هم مقاوم است.
 
"یلینا کاترینکو" مهندس ارشد این شرکت می گوید که این پوشش، می تواند در درجه حرارتی معادل ده درجه زیر صفر به بالا مورد استفاده قرار گیرد.
 
کاترینکو افزود که این پوشش، کارایی خود را در کشتی های جنگی ثابت کرده است و پس از آن بود که تصمیم گرفته شد از آن در خودروهای زرهی و تانک ها استفاده شود.

بنگر که در کدامین سو ایستاده ای؛



در تهران یکی میگفت: 
خوش به حال مسافرکش های میدان آزادی...!
که آزادانه فریاد میزنند:
آزادی! آزادی! آزادی!
و عابران خسته می پرسند:
-آزادی چند؟
من عابری را دیدم که از راننده سؤال کرد:
- آزادی کجاست؟!
و راننده با لحنی معنادار گفت:
-رد کردی؛ " آزادی قبل از انقلاب بود! "


و من به او گفتم:
آری؛

از "غرب" که به میدان آزادی نگاه کنی٬
آزادی قبل از انقلاب است!
 
ولی از "میدان امام حسین(ع)" که به آزادی نگاه کنی٬ می بینی که آزادی٬ درست "بعد از انقلاب" قرار دارد...
 
پس بنگر که در کدامین سو ایستاده ای؛
طرف امام حسین(علیه السلام)
یا طرف غرب...؟

امیر پوردستان: انگشت سربازان نظام روی ماشه است/ خط قرمز ما، ۴۰ کیلومتر آن سوی مرزها

مهر/ فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اشراف کامل اطلاعاتی در مرزهای شرقی ایران گفت: خط قرمز ما ۴۰ کیلومتر آنسوی مرزهای ایران است و در صورت عبور هر تهدیدی از این حد آن را در نطفه خفه می کنیم.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان عصر امروز جمعه در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار داشت: پیام رزمایش نیروهای مسلح که در قصر شیرین برگزار خواهد شد برای ملت ما امنیت و آرامش است و ملت ما مطمئن باشند که فرزندان سرباز و بسیجی آنان از توان بالایی برای دفاع از مرزهای گسترده کشور برخوردار هستند.

وی افزود: کشورهای منطقه بدانند که خودشان این ظرفیت و قابلیت و توان برای برقراری امنیت را دارند و نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست و پیام دیگر این رزمایش برای آنهاکه خیال خام تعدی و تجاوز دارند این است که بدانند در این کشور سربازان و بسیجیان انگشت روی ماشه‌ای وجود دارد که آماده‌اند تا در صورت خودنمایی هر تهدیدی آن را در نطفه خفه کنند و پاسخ کوبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان دهند.

امیر پوردستان در خصوص تمهیدات انجام شده در مرزهای شرقی گفت: بخش کوچکی از داعش به صورت هوادار در دیالی بوده و بخشی از داعش در شمال افغانستان وجود دارد که مجموعه ای از طالبان با او بیعت کردند و نزدیک شدند اما در نزدیکی مرزهای ما نیستند.

وی ادامه داد: عناصر اطلاعاتی ما و سیستم های شنود ما دقیقا تسلط و اشراف اطلاعاتی دارند و جای هیچ نگرانی نیست.

امیر پوردستان در پایان گفت: ما در آنسوی مرزها خط قرمز ۴۰ کیلومتری تعریف کردیم که اگر بخواهند از این خط عبور کنند قطعابا پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران مواجه می شوند.

کوتاهی خواص! در برهه مهم تاریخ اسلام


حضرت آقا: چرا مسلم بن عقیل را با این‌که میدانستید نماینده‌ی امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم. چرا هنگام عصر و سرِ شب که شد، مسلم را تنها گذاشتید تا به خانه‌ی طوعه پناه ببرد؟! اگر خواص، مسلم را تنها نمیگذاشتند و مثلاً، عدّه به صد نفر میرسید، آن صد نفر دور مسلم را میگرفتند. خانه‌ی یکیشان را مقرّ فرماندهی میکردند. میایستادند و دفاع میکردند. مسلم، تنها هم که بود، وقتی خواستند دستگیرش کنند، ساعتها طول کشید. سربازان ابن زیاد، چندین بار حمله کردند؛ مسلم به تنهایی همه را پس زد. اگر صد نفر مردم با او بودند، مگر میتوانستند دستگیرش کنند؟! باز مردم دورشان جمع میشدند. پس، خواص در این مرحله، کوتاهی کردند که دوْر مسلم را نگرفتند.
ببینید! از هر طرف حرکت میکنیم، به خواص میرسیم. تصمیم‌گیری خواص در وقت لازم, تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه‌ی لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ی لازم. اینهاست که تاریخ و ارزشها را نجات میدهد و حفظ میکند! در لحظه‌ی لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد.

آخرین جزئیات حمله به عزاداران در دزفول


فرماندار دزفول از کشته و مجروح شدن چهار نفر در حمله شب گذشته افراد ناشناس به یکی از تکایای خیابانی عزاداران حسینی در صفی آباد دزفول خبر داد.
به گزارش نامه نیوز، حبیب آصفی در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید خبر حمله افراد ناشناس به هیات عزاداری حسینی اظهار کرد: جزییات حادثه رخ داده توسط مراجع امنیتی در حال پیگیری است و تا زمان مشخص شدن جزییات نمی‌توان اظهار نظری در خصوص اینکه این حادثه توسط چه افرادی رخ داده، کرد.

وی افزود: دو مجروح حادثه به بیمارستان‌های دزفول و اهواز منتقل شده‌اند.

آصفی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در روزهای آینده مراسم عزاداری حسینی با حضور بیشتر مردم برپا خواهد شد تلاش می‌کنیم امنیت را برقرار کنیم.

همچنین قدرت الله دهقان، معاون امنیتی - انتظامی استانداری خوزستان نیز از پیگیری علت این حادثه خبرداد.

سی ان ان: زرادخانه های موشکی ایران، آمریکا را نگران کرده است



به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی ان ان مدعی شد ایران حدود هزار نیروی زمینی به سوریه فرستاده است که به شبه نظامیان حزب الله لبنان ملحق شده اند. همچنین در پی انتشار تصاویر ویدیویی از پایگاه نظامی سری و زیرزمینی در ایران، واشنگتن زرادخانه های موشکی ایران را زیر نظر دارد. 
 
جیم شوتو، خبرنگار این شبکه گزارش داد در عمق چهارصد و نود متری زیر زمین در یکی از مناطق کوهستانی ایران، زرادخانه های پنهان وجود دارد. نظامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به حالت خبردار ایستاده اند و ده ها فروند موشک نیز بر روی خودروهای مجهز به لانچر (سامانه پرتاب) قرار دارد. تلویزیون دولتی ایران با پخش این تصاویر اعلام کرد این فقط یکی از تعداد زیادی از مراکز حفاظت شده در سراسر این کشور است. سرلشکر امیر علی حاجی زاده -- از فرماندهان سپاه پاسداران ایران –گفت: موشک ها با بردهای مختلف روی سامانه های پرتاب در همه پایگاه ها قرار گرفته و اگر دشمنان ما مرتکب اشتباه شوند، آماده پرتاب هستند. 
   ادامه مطلب ...