منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

حماس: بیش از 29 هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند

حماس: بیش از 29 هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه گفت که بیش از 29 هزار نفر طی حملات رژیم صهیونیستی شهید و مفقود شده‌اند.

حماس: بیش از 29 هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل ثوابته» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه گفت از هفت اکتبر تاکنون ۲۹ هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند.

او به شبکه الجزیره گفت که بیش از هفت هزار نفر همچنان زیر آوار هستند و کار آواربرداری با توجه به حجم ویرانی‌ها و ادامه حملات و کمبود نیروها و امکانات با کندی پیش می‌رود.

اسماعیل ثوابته در ادامه گفت که ۸۰۰ هزار نفر در غزه امکان این که خود را به بیمارستان‌ها برسانند، ندارند. طبق آخرین برآوردها بیش از ۷۰ درصد شمال غزه طی بمباران‌های هوایی و حملات توپخانه ارتش اسرائیل از بین رفته است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز در آخرین آمار خود از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی خبر داده است که در پی این حملات از هفتم اکتبر تا کنون، ۲۱ هزار و ۵۰۷ نفر شهید و ۵۵ هزار و ۹۱۵ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گفته این وزارتخانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۷ نفر به شهادت رسیده و ۳۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.


تصاویر تازه از اردوگاه جبالیا در شمال غزه


هدف‌گیری یک آمبولانس در منطقه جبالیا

از سوی دیگر «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل امروز (جمعه) در هشتاد و چهارمین روز جنگ در غزه، مدعی گسترش دامنه عملیات در «خان یونس» در جنوب غزه شد.

او گفت که تیپ چتربازان ارتش اسرائیل برای جنگ وارد خان یونس شده است تا تعداد تیپ‌هایی که در این منطقه مستقر شده‌اند، به هفت تیپ افزایش یابد. به گفته او ارتش اسرائیل روز گذشته اقدام به بمباران شدید زیرساخت‌های شهر خان یونس کرده است.

صبح امروز همچنین توپخانه ارتش اشغالگر نیز به شدت مناطق مسکونی در مرکز شهر خان یونس را گلوله‌باران کرد.

از سوی دیگر رزمندگان فلسطینی تعدادی نفربر زرهی را در محله «شیخ رضوان» در غزه، اردوگاه جبالیا و اردوگاه البریج و خان یونس هدف قرار دادند که به گفته منابع فلسطینی ۱۸ نظامی اسرائیلی در این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

در این میان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز خبر داد که نظامیان اسرائیلی صبح امروز اقدام به شلیک به سمت یک کاروان کمک‌های بشردوستانه کردند؛ در حالیکه این کاروان در همان مسیری حرکت می‌کرد که ارتش اسرائیل پیش از این مشخص کرده بود.

«توماس وایت» مدیر آنروا در غزه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مسئول این کاروان ما و تیمش آسیبی ندیده‌اند، اما به یک کامیون خسارت وارد شده است؛ هرگز نباید تیم امدادی مورد هدف قرار گیرد».

به گفته او از ابتدای جنگ تاکنون ۳۰۸ نفر از کارکنان آنروا که در پناهگاهها مشغول خدمات‌رسانی به آوارگان بودند کشته شده و ۱۰۹۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

امروز همچنین «فرانچسکا آلبانیز» نماینده حقوق بشری سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، گفت که اسرائیل به بهانه نابودی حماس، ارزشی برای جان مردم غزه قائل نیست. او گفت: اسرائیل به بهانه نابودی حماس بیش از ۲۰ هزار نفر را تاکنون در غزه کشته است؛ چرا اسرائیل هیچ توجهی به جان فلسطینی‌ها نمی‌کند؟.

این مقام سازمان ملل، جنایات رژیم صهیونیستی را «وحشی‌گری قرن» توصیف کرد.

پرداخت مستقیم خزانه به کارمندان دولت و حذف شرکت‌های تأمین نیرو

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با راه‌اندازی حساب واحد خزانه، حقوق همه کارمندان دولت به روش پرداخت مستقیم خزانه و به حساب ذینفع نهایی انجام می‌شود.

پرداخت مستقیم خزانه به کارمندان دولت و حذف شرکت‌های تأمین نیرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طرح تأمین نیروهای حجمی مورد نیاز دستگاه‌های دولتی که در سال‌های قبل توسط شرکت‌های تأمین نیرو انجام می‌شد، در سایه عدم نظارت سبب شده بود اجحافی بین کارکنان شرکتی و کارمندان همسطح و همطراز انجام شود بگونه‌ای که گاهی اختلاف حقوق دو نفر کارکن همسطح بیش از 50 درصد می‌شد.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در صفحه مجازی خود اعلام کرد: طرح حساب واحد خزانه سبب شده است که ما به آخرین کسی که خدماتی به دولت ارائه می‌کند چه در قالب پیمانکار و یا نیروی کار باشد، از طرف حساب واحد خزانه و خزانه‌داری به نفع ذی‌نفع نهایی پرداخت می‌کنیم و هیچ واسطه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌برای کارمندان دولت و همه حقوق‌بگیران دولت هم از حساب واحد خزانه در خزانه‌داری استفاده می‌کنیم و مبالغ خرید خدمت کارکنان را مستقیماً به حساب تمام کارمندان دولت پرداخت می‌کنیم.

منظور این را هم گفت: یکی از کارکردهای حساب واحد خزانه این است که در حال حاضر به راحتی می‌توانیم رصد کنیم که میزان تخصیص اعتبار به هر دستگاه چه میزان بوده و چه میزان از تخصیص‌ها استفاده شده و چقدر باقی مانده است و متناسب با تخصیص‌ها منابع بعدی را تخصیص دهیم.

به گزارش فارس، یکی از کارکردهای حساب واحد خزانه این است که در شرایط عدم وصول منابع می‌توان از باقیمانده اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه‌ها که در حساب دستگاه‌ها باقی می‌ماند برای رفع نیاز سایر دستگاه‌ها استفاده کرد و بخشی از کسری درآمد دولت به این وسیله جبران می‌شود.

حمله راکتی مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در سوریه

مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در نوار غزه، یک پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه را مورد حمله قرار داد.

حمله راکتی مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقاومت اسلامی عراق، شامگاه امروز (جمعه)، در بیانیه‌ای از حمله به یک پایگاه ارتش آمریکا در شمال شرق سوریه خبر داد.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد پایگاه آمریکایی «خراب الجیر» را در شمال شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار داده است.

برخی منابع محلی سوریه لحظاتی بعد از انتشار این بیانیه خبر دادند دست‌کم ۸ راکت به سمت پایگاه آمریکایی خراب الجیر شلیک شده است.

با این حال، تا لحظه انتشار این گزارش، منابع سوری و عراقی درباره تلفات احتمالی و میزان خسارات وارده به این پایگاه آمریکا جزئیات بیشتری منتشر نکرده‌اند.

مقاومت اسلامی عراق آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه می‌داند، ازاین‌رو به دنبال تشدید حملات ارتش رژیم اسرائیل به غزه، پایگاه‌های آمریکا در غرب و شمال عراق و همچنین در شرق و شمال شرق سوریه را بارها مورد حمله قرار داده است.

مقاومت عراق پیش از این در دو بیانیه از حمله موشکی به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی و حمله به سکوی گازی کاریش در دریای مدیترانه خبر داده بود.

شهادت ۱۱ تن از مستشاران سپاه در بمباران فرودگاه دمشق تکذیب شد

بنابر اعلام سردار شریف سخنگوی سپاه ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر شهادت مستشاران سپاه در بمباران فرودگاه دمشق بی‌اساس است و با قاطعیت تکذیب می‌شود.

شهادت ۱۱ تن از مستشاران سپاه در بمباران فرودگاه دمشق تکذیب شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار شریف سخنگوی سپاه اعلام کرد که ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر شهادت مستشاران سپاه در بمباران فرودگاه دمشق بی‌اساس است و با قاطعیت تکذیب می‌شود.

به گزارش فارس، امروز برخی رسانه‌های عربی مدعی شهادت ۱۱ تن از مستشاران سپاه پاسداران ایران در سوریه شده بودند.

شهادت ۱۱ تن از مستشاران سپاه در بمباران فرودگاه دمشق تکذیب شد

بنابر اعلام سردار شریف سخنگوی سپاه ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر شهادت مستشاران سپاه در بمباران فرودگاه دمشق بی‌اساس است و با قاطعیت تکذیب می‌شود.

شهادت ۱۱ تن از مستشاران سپاه در بمباران فرودگاه دمشق تکذیب شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار شریف سخنگوی سپاه اعلام کرد که ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر شهادت مستشاران سپاه در بمباران فرودگاه دمشق بی‌اساس است و با قاطعیت تکذیب می‌شود.

به گزارش فارس، امروز برخی رسانه‌های عربی مدعی شهادت ۱۱ تن از مستشاران سپاه پاسداران ایران در سوریه شده بودند.

حزب‌الله پایگاه‌های اسرائیلی را در هم کوبید

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد چند مقر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و محل استقرار نظامیان اسرائیلی را در شمال فلسطین اشغالی در حمایت از مردم غزه هدف قرار داده است.

حزب‌الله پایگاه‌های اسرائیلی را در هم کوبید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش حزب‌الله لبنان، بعدازظهر امروز (جمعه)، در چند بیانیه از حمله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان، ظهر امروز، در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از مردم فلسطین و نیروهای مقاومت یک جرثقیل که با خود تجهیزات جاسوسی در منطقه «دوفیف» به همراه داشته، با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد مقرهای نظامی «حدب یارون» و «المرج» در شمال فلسطین اشغالی را با تسلیحات مناسب مورد حمله قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان در عین حال اعلام کرد حدود ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر امروز به وقت محلی، محل استقرار تانک‌ها و توپخانه ارتش اسرائیل را در منطقه «خربه ماعر» هدف حمله قرار داده است.

حزب‌الله حدود یک ساعت بعد از انتشار این بیانیه، در بیانیه‌ای دیگر خبر داد رزمندگان مقاومت، دو گروه از نظامیان اسرائیلی را در مقر نظامی «رامیه» و بین پادگان «زرعیت» و مقر «برکه ریشا» مورد حمله قرار داده‌اند.

مقاومت لبنان حدود ساعت ۱۶:۱۰ به وقت محلی نیز با صدور یک بیانیه دیگر اعلام کرد مقر نظامی «رویسه القرن» در مزارع شبعای اشغالی را با سلاح مناسب هدف حمله قرار داده است.

حزب‌الله لبنان از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حمایت از مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در صدها عملیات نظامی مقرها و پایگاه‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرده است که تا زمان تداوم حملات به نوار غزه، به مواضع ارتش اسرائیل حمله خواهد کرد.

آزمون ورودی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

 

 آزمون دانشگاههای افسری ارتش صبح امروز  در ۲۶ حوزه و با حضور ۲۱ هزار داوطلب در سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، آزمون ورودی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (جمعه مورخ ۸دی ماه) همزمان در تهران و 26 حوزه امتحانی در سراسر کشور با هماهنگی سازمان سنجش و آموزش کشور و حضور نمایندگان اعزامی آن سازمان برگزار شد.
بنا بر این گزارش، داوطلبان آزمون سال جاری دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حضور در دانشگاه های افسری امام علی (ع) نیروی زمینی، خاتم الانبیا نیروی پدافند هوایی، شهید ستاری نیروی هوایی، علوم دریایی امام خمینی (ره) و علوم و فنون فارابی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

بیانیه ارتش به مناسبت یوم الله نهم دی

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران بمناسبت فرارسیدن سالگرد حماسه بزرگ و مردمی نهم دی، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» بیانیهای صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن این بیانیه بدین شرح است:
 نهم دی‌ماه سال 1388 یکی از روزهای ماندگار در دفتر بصیرت و  ولایتمداری ملت آگاه و انقلابی ایران اسلامی است.
 حماسه‌ نهم دی نشانگر پیوند عمیق مردم ایران با ولایت و نظام اسلامی است و به‌ عنوان یک روز تعیین کننده در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.
بعد از حضور حماسی و پرشکوه مردم در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند این پیروزی بزرگ را فتنهای بزرگ و  ابزاری برای ضربه به انقلاب شکوهمند اسلامی تبدیل نمایند، در این راستا فضای کشور را به آشوب و  اغتشاش تبدیل کردند.
فتنه 88 بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین فتنه‌‎‍های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که فرصت کمنظیر مشارکت حداکثری مردم را تحت الشعاع قرار داد و ضرباتی را به جمهوریت نظام وارد ساخت. اما هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب و آگاهی و بصیرت مردم، دشمن را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام گذاشت، نهم دی ماه تجلی هوشیاری و بصیرت انقلابی رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی و مردم ولایتمدار ایران است.
 نهم دی از ایام الله و روز یاس و ناکامی دشمنان انقلاب و ملت ایران است.
 در نهم دی ملّت بزرگ ایران با حضوری آگاهانه و مقتدرانه با آرمان‌های امام  و انقلاب بیعتی دوباره کردند و ولایتمداری و بصیرت خود را به رخ جهانیان کشیدند.
امسال در حالی چهاردهمین سالگرد حماسه 9 دی را گرامی می‌داریم که  جهان شاهد جنایات گسترده رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین است. نسلکشی، جنایت علیه بشریت و تجاوز رژیم صهیونیستی، سند رسوایی مدعیان حقوق بشر و مردمسالاری است که فتنه ۸۸ را  طراحی، هدایت و حمایت کردند.
فتنه آفرینان مدعی آزادی، مردمسالاری و حقوق بشر امروز نه تنها آزادی و حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفتهاند، بلکه با کمکهای مالی، تجهیزاتی و رسانهای از رژیم غاصب صهیونیستی چهره واقعی خود را نمایان ساختهاند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه و همگام با ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی، یوم‌الله 9 دی را گرامی داشته و بار دیگر آمادگی خود را برای دفاع از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی اعلام میدارد و به ملت غیور ایران اطمینان میدهد برای مقابله با هرگونه اقدام دشمن از آمادگی کامل برخوردار است.