منتظران

منتظران

منتظران

منتظران

نقش نیروی هوایی در عملیات فتح المبین


در "عملیات معروف فتح المبین" نیز " نیروی هوایی"، نقش پدافند هوایی را بر عهده داشت که باعث آزاد سازی  " سایت‌های 4 و 5   موشکی" و " ایستگاه رادار دهلوان" از دست  ارتش متجاوز عراق شد و " نیروی هوایی" ایران در این عملیات توانست 27 فروند از انواع هواپیماهای عراقی را مورد هدف قرار داده و سرنگون کند. در ادامه آن در "عملیات بیت المقدس" که با توجه به استعداد و ترکیب جدید نیروی زمینی عراق ،ضرورت بکارگیری حجم وسیع تری از امکانات آفندی و پدافندی هوایی از سوی ایران به خوبی احساس می شد با اتخاذ تدابیر مناسب عملیاتی و تغییر تاکتیک " نیروی هوایی" ایران تمهیدات ارتش عراق خنثی شد و با انجام عملیات پشتیبانی نزدیک خلبانان ایرانی، " خرمشهر" آزاد شد.

 

توان موشکی نباید با مسائل سیاسی گره بخورد.


رئیس روابط عمومی سپاه گفت: قدرت دفاعی ایران اسلامی دشمن را به پای میز مذاکره آورد.
قدرت دفاعی ایران اسلامی دشمن را به پای میز مذاکره آورد
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در مراسم ترحیم والده سردار سلامی که عصر امروز در مسجد امام خمینی واقع در شهرک شهید محلاتی برگزار شد اظهار داشت: قدرت دفاعی به ویژه قدرت موشکی نیروهای مسلح بالاخص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمنان را به پای میز مذاکره آورد.

بررسی #بودجه #موشکی #نظامی سه کشور!



رهبر  انقلاب؛ دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند؛ در این شرایط چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟!  ۹۵/۱/۱۱

#رژیم_صهیونیستی :
هزینه نظامی رژیم صهیونیستی که در سال 2001 معادل 2.11 میلیارد دلار بود در سال 2015 به 15.6 میلیارد دلار ارتقا یافت.
این میزان اعتبار به نسبت جمعیت،جغرافیا و درآمد این رژیم، حداقل شش برابر هزینه نظامی کشورهای اروپایی عضو ناتو است.
(اعضای اروپایی ناتو مجموعا 180 میلیارد دلار یورو هزینه نظامی دارند که دومین هزینه نظامی پس از هزینه نظامی موشکی 682 میلیارد دلاری آمریکا به شمار می رود.)
پیش بینی می شود بودجه نظامی رژیم صهیونیستی تا سال 2020 به 80 میلیارد دلار برسد.

#عربستان_سعودی:
عربستان سعودی در سال 2013 میلادی با افزایش 14 درصدی بودجه نظامی خود در مقایسه با سال 2012، و رساندن آن به 67 میلیارد دلار بیشترین هزینه موشکی نظامی را در میان کشورهای خاورمیانه داشته است.
این بودجه از هزینه نظامی کشورهایی هم چون فرانسه، بریتانیا و ژاپن بیشتر است.

#ترکیه:
این کشور طی یک دهه گذشته سالانه حدود 4 میلیارد دلار برای توان موشکی و نظامی خود هزینه کرد.
هزینه نظامی ترکیه در چند سال اخیر با ارتقایی چشم گیر به سالانه 18 تا 25 میلیارد دلار در سال رسید و پیش بینی می شود تا سال 2023 دو برابر شود.

افسوس به انسان های کم بصیرتی که با آروز های کافران علیه کشور مان همصدا شدند


 

لْیَأْخُذُوا حِذْرَهُمْ وَ أَسْلِحَتَهُمْ وَدَّ الَّذینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُم

 آیه  102 سوره مبارک نساء

آنْها باید وسایل دفاعى و سلاح هایشان را با خود حمل کنند; (زیرا) کافران آرزو دارند که شما از سلاح ها و متاع هاى خود غافل شوید و یک باره به شما هجوم آورند

کلمه مترادف مادر را محبت دانستند روز ام ابیها را به محضر همه مادران این دیار تبریک می گوییم


تاریخ دقیق روز مادر در سال 1395 , تاریخ دقیق روز زن در سال 1395 , تاریخ دقیق روز مادر و روز زن در سال 95

بیستم جمادی الثانی هر سال (۱۱ فروردین ۱۳۹۵)، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان، فرزندان با محبت و همسران با وفا؛ این روز به مناسبت زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن نام گرفته است. بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است؛ تنها زنی که پدرش معصوم ، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب «اُم ابیها» داده است، یعنی زنی که برای پدرش همچون مادر بود.
زندگی و سیره حضرت زهرا (س) به قدری آموزنده و جذاب است که الگویی برای هر زن آزاده‌ است.

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن در سال ۱۳۹۵

به یاد آر چشمانی را که بر تو نگران بودند
به یاد آر دستانی را که شب ها با نوازش های خود دردهای تو را تسکین می دادند
به یاد آر دلی را که به خاطر تو زخم ها خورده است
آن هنگام زانو بر زمین بگذار و موهبت مادر را سپاس دار …

مادر! تو پروانه دشت ایثاری؛ شمع فروزان محفل مایی؛ تو عطر خوش بوی همه گل هایی. در ژرفای دیدگانت، رودی از محبت موج می زند و دستان مهربانت سهمی از سخاوت آفتاب دارد. تو چون دریا بی دریغ، پایان نداری. تو زمزمه هرچه محبتی؛ عطر هرچه رازی؛ زلال هر چه عشقی؛ تو بلور شفاف خلوصی؛ وسعت بی کران مهربانی و صبری.

مادر، تو کتاب نامکتوب مرارت هایی، تو دیوان محبت هایی، تو ناب ترین واژه شعر خلوصی؛ تو بلندترین داستانِ حماسیِ ایثاری. ای قصیده بلند عشق؛ ای عاشقانه ترین غزل؛ ای مثنوی رنج ها؛ تو بیت الغزل از خودگذشت هستی؛ تو قافیه احساس قلب منی؛ تو منظومه بلند فضیلت هایی تو بهترین بیت رباعی محبتی.

مادر، گلبرگ ها بر دستانت بوسه می زنند؛ دریاها به تو غبطه می خورند؛ بادها نام تو را تا عرش خدا می برند؛ و ملکوتیان بر تو درود می فرستند. خدا بهشتش را به زیر پای تو می بخشد. تو به راستی شکوه مندترین واژه شگرف آفرینشی.

آیا برجام 2 شروع شده؟


در ادامه اقدامات خصمانه واشینگتن علیه ایران، آمریکا احمد شیخ زاده را به اتهام "نقض تحریم‌های تهران" بازداشت کرد.
آمریکا مشاور هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل را بازداشت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: "احمد شیخ زاده، مشاور هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، به اتهام پولشویی و نقض تحریم‌ها علیه ایران از سه هفته پیش بازداشت شده است."
شیخ‌ زاده ۶۰ ساله در بازجویی‌های ابتدایی و در دادگاه تمامی اتهام‌های وارده را رد کرده است. با این حال دادگاه فدرال بروکلین نیویورک بعد از شنیدن دفاعیات احمد شیخ زاده و وکیل او، قرار وثیقه ۳ میلیون دلاری برای متهم صادر و وی را از رفت‌ و آمد به دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل منع کرد.
در همین حال استیو زیسو، وکیل احمد شیخ‌زاده پس از برگزاری دادگاه اولیه گفت با جدیت با اتهامات موکلش خواهد جنگید. 
بازداشت و اتهام‌ها علیه مشاور نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در شرایطی منتشر شده که رضا ضراب نیز هفته گذشته در فلوریدای آمریکا بازداشت شد.
دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد هنوز درباره‌ این خبر موضع‌گیری رسمی نکرده است.

تروریسم در بلژیک و انفجارهای بروکسل، ریشه‌هایی سعودی دارند/


به نوشته واشینگتن پست، ریشه‌های انفجارهای تروریستی بروکسل را باید در عربستان سعودی جستجو کرد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در گزارشی نوشت: ریشه‌های تروریسم و افراطگرایی در بلژیک، عمیق و پیچیده‌است. در پی حملات روز سه‌شنبه در بروکسل، مأموران اطلاعاتی در حال ارزیابی ابعاد وسیع این طرح تروریستی هستند. در آن حوادث، فرودگاه و ایستگاه متروی بروکسل با چندین انفجار شدید لرزید که مرگ دست‌کم 31 نفر و زخمی شدن دست‌کم 270 نفر را به همراه داشت.

نیکی هنری نیست به امید تلافی


خوبی کردن به امید تلافی را هنری نیست!

بعضی‌ها فقط برای کسانی خوبی می‌کنند که فکر می‌کنند که در آینده به آنها نیاز دارند و یا اینکه آنها توانایی تلافی خوبی‌شان را دارند. شعر مندرج در عکس به نکته‌ خوبی با همین موضوع اشاره دارد.

نیکی هنری نیست به امید تلافی

احسان به کسی کن که به کار تو نیاید(صائب تبریزی)

 

 

زاهد و تعجب از جواب چهار نفر


زاهد و تعجب از جواب چهار نفر

زاهدی گوید:

جواب چهار نفر مرا سخت تکان داد .

اول مرد فاسدی از کنار من گذشت و من گوشه لباسم را جمع کردم تا به او نخورد .

گفت ای شیخ خدا میداند که فردا حال ما چه خواهد بود!

 

دوم مستی دیدم که ...

افتان و خیزان راه میرفت به او گفتم قدم ثابت بردار تا نیفتی .

گفت تو با این همه ادعا قدم ثابت کرده ای؟

 

سوم کودکی دیدم که چراغی در دست داشت گفتم این روشنایی را از کجا اورده ای ؟

کودک چراغ را فوت کرد و ان را خاموش ساخت و گفت:تو که شیخ شهری بگو که این روشنایی کجا رفت؟

 

چهارم زنی بسیار زیبا که درحال خشم از شوهرش شکایت میکرد .

گفتم اول رویت را بپوشان بعد با من حرف بزن .

گفت من که غرق خواهش دنیا هستم و چنان از خود بیخود شده ام که از خود خبرم نیست ، تو چگونه غرق محبت خالقی که از نگاهی بیم داری؟

ترور رهبر شیعیان بلژیک با تبر در پایتخت اروپا توسط تکفیریها


 

انفجارهای تروریستی امروز بلژیک هرچند واقعه ای تاثر برانگیز است اما چهارسال پیش درست در همین ماه رهبر شیعیان بلژیک با تبر توسط همین افرادی که واقعه امروز را صورت دادند به طرز فجیعی به قتل رسید. (اتفاقی که اگر در تهران می افتاد و برای مثال یک کشیش مسیحی با تبر به قتل می رسید معلوم نبودچه گزارشهایی توسط احمد شهید در مورد وضعیت بحرانی حقوق بشر در ایران نوشته میشد و قطعنامه های حقوق بشری بر ضد ایران به همراه داشت.)

. .
کشته شدگان امروز انفجارهای تروریستی پایتخت اروپا امروز قربانی استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا در برخورد با مسئله تروریسم هستند.
.

زندگینامه شیخ عبدالله دحدوح :
حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دحدوح (Al Dahdoh)» عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و امام جماعت شیعیان مسجد امام رضای شهر بروکسل در تاریخ ۹۰/۱۲/۲۵ در پایتخت بلژیک توسط عوامل تکفیری به شهادت می رسد. .
عاملان شهادت امام جماعت شیعیان مسجد الرضای "بروکسل" سه نفر بودند که یکی از آنها پس از آتش زدن مسجد، در حالی که شیخ "عبدالله دادو" قصد خاموش کردن آتش را داشت با استفاده از تبر وی را به شهادت رساند. .
وی مغربی الاصل ومتولد کشور بلژیک است که پس از اخذ مدرک کارشناسی علوم طبیعی از بلژیک به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) برای تحصیل علوم حوزوی در سال 1359 وارد حوزه جامعه المصطفی العالمیه در قم شد. .
حجت الاسلام و المسلمین دحدوح فعالیتهای تبلیغی خود را با راه اندازی مرکز و مسجد امام رضا (ع) در شهر بروکسل شروع نموده و در نشر فرهنگ اهل بیت (ع) اقدامات موثری انجام داد. وی مولف بیش از چند جلد کتاب است و بیش از دویست شاگرد نیز تربیت نموده است. کتاب "الحریه من وجهه النظر الاسلام و الغرب" با موضوع سیاسی ـ مذهبی نوشته این عالم شهید است.

خاطره ای از جنگ با داعش


 



یه شب به دعوت برادر شهید قاسمی دعوت شدم برا سخنرانی تو یه مسجد حلقه صالحین بود .

عید بعید است بیاید بی تو


 

تقویم
فقط دور خودش
می‌چرخد

نه...!
عید بعید است بیاید
بی تو

"جلیل صفربیگی"

 

همین لحظه پیرترین سنی را داری که تا بحال تجربه کردی
و جوانترین لحظه ای است که از این پس خواهی داشت
پس قدر  این لحظه ات را بدان و در راهی که خدایت برایش آفریده صرفش کن


همه لحظه های عمر همین خاصیت رو دارن و ربطی به تحویل سال نداره


عیدتون مبارک و سالی پر از معنویت و سلامت و عافیت برای شما و خانواده محترم آرزو میکنم